رونمایی و نحوه فروش چانگان UNI-K
1402/08/29 ساعت 00:29:52

رونمایی و نحوه فروش چانگان UNI-K

از سال 1380 خودروهای چینی وارد بازار داخلی ایران شدند. این خودروها در ابتدای ورود خیلی نتوانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند و طرف داران زیادی نداشتند. با گذشت زمان و گران شدن خودروهای کره ای و ژاپنی خودروهای چینی توانسته اند جایگاه مناسبی در بازار داخلی بدست بیاورند. کمپانی های خودروسازی چینی سابقه طولانی در زمینه تولید خودرو ندارند ولی با همین سابقه کم توانستن که پیشرفت های زیادی در تولید خودروهای مختلف داشته باشند. اولین خودروهای چینی دارای مشکلات زیادی بوده اند و اکثراً از خودروهای کره ای کپی می شدند. امروزه خودروهای چینی دارای محبوبیت زیادی هستند و جزو خودروهای پرفروش در بازار داخلی ایران محسوب می شوند. خودروهای چینی در مقایسه با برندهای خودروسازی معروف کیفیت پایین تری دارند اما قیمت آن ها مناسب تر می باشد. به خاطر قوانین ورود خودروهای خارجی و لوکس و قیمت بالای آن ها تمام افراد توانایی خرید خودرو وارداتی را ندارند از این رو خودروهای چینی توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند. این خودروها بدلیل داشتن آپشن های مختلف نسبت به خودروهای تولید داخل و چهره ای جذاب تر دوستداران زیادی در داخل دارند.


نحوه فروش چانگان UNI-K


 این روزها خودروهای چینی جدیدی وارد بازار شده اند که از لحاظ جذابیت با خودروهای خارجی دیگر تفاوتی ندارند و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. در سال های گذشته با افزایش قیمت ارز خودروهای چینی نیز افزایش قیمت داشته اند ولی با این حال هنوز جزو پرفروش ترین خودروها در داخل محسوب می شوند که طرف داران زیادی دارند. شاید نتوان این خودروها را از نظر فنی با کمپانی های بزرگ  خودرو سازی دنیا مقایسه کرد ولی از نظر ظاهری توانستند که همانند کمپانی های خودروسازی بزرگ باشند. چانگان UNI-K، یکی از جدیدترین خودروهای چینی است که به تازگی وارد بازار داخلی شده است. این خودرو طراحی ظاهری شگفت انگیزی دارد و در همان ابتدای ورود توجه خریداران زیادی را به خود جلب کرده است. برای کسانی که به ظاهر خودرو اهمیت زیادی می دهند این خودرو می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. در مشخصات و اطلاعاتی که برای چانگان UNI-K بیان شده از نظر فنی نیز یک خودرو پرقدرت می باشد که می تواند نیازهای افراد مختلف را برطرف کند.


رونمایی از چانگان UNI-K


مزایای چانگان UNI-K چیست 

ظاهر چانگان UNI-K همانند خودروهای اروپایی و کره ای خیلی جذاب و زیبا می باشد و دارای طراحی منحصربه فرد مخصوصاً در قسمت جلوی خودرو است. این خودرو آپشن ها و تجهیزات زیادی دارد که در خودروهای داخلی این آپشن ها وجود ندارد. چانگان UNI-K از نظر ظاهری به خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی شباهت زیادی دارد. چانگان UNI-K یکی از خودروهایی می باشد که پیش بینی می شود بتواند به فروش خوبی دست پیدا کند. این خودرو علاوه بر این که موتور قوی دارد ظاهر آن نیز خیلی زیبا است و رقیب قدرتمندی برای خودروهای دیگر محسوب می شود. چانگان UNI-K، دارای طراحی داخلی بسیار مدرنی می باشد و تزیینات جالبی برای آن استفاده شده است. در طراحی داخل کابین چانگان UNI-K از ظرافت خاصی استفاده شده و عناصر در کنار یکدیگر کاملاً هماهنگ هستند. متریالی که برای داخل کابین چانگان UNI-K به کار رفته کیفیت نسبتاً مناسبی دارد و نسبت به دیگر خودروهای چینی راضی کننده است. 


مشخصات چانگان UNI-K


فضاسازی داخل کابین چانگان UNI-K به خوبی انجام شده و گزینه خوبی برای خانواده های پرجمعیت می باشد که به سفرهای طولانی مدت علاقه مند هستند. طراحی بدنه چانگان UNI-K به گونه ای انجام شده که کاملاً با خودروهای دیگر تفاوت دارد. چراغ های جلو کشیده و باریک به همراه جلو پنجره ای متفاوت آن باعث با ابهت شدن این خودرو گردیده است. چانگان UNI-K دارای پیشرانه ی دو لیتری مجهز به توربو شارژ می باشد که 233 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس این خودرو از نوع هشت سرعته ی اتوماتیک می باشد. در قسمت پشت آن است اگزوزهای بزرگ چهارگانه استفاده شده است. موتور آن از نوع Blue Core NE  است. در نگاه کلی به این خودرو کاملاً می توان متفاوت بودن آن را متوجه شد. استفاده کردن از خطوط حجم دهنده برجسته در قسمت های مختلف به خوبی توانسته ظاهر خودرو را از سادگی خارج کند و جذابیت آن را افزایش دهد. طراحی متفاوت جلوپنجره به کمک چراغ های جلو چهره خاصی به این خودرو داده اند. امکانات رفاهی و آپشن هایی که در این خودرو وجود دارد شامل سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم ترمز پیشرفته، هشدار کمربند ایمنی، ایرگ های راننده، سرنشینان و همچنین پرده ای می باشد. علاوه بر این ها دارای آپشن های نقطه کور، رادار خطی، کنترل حرکت خودرو بین خطوط نیز است. چانگان UNI-K دارای سانروف پانورامیک و استارت بدون کلید می باشد.


داخل کابین چانگان UNI-K


نمای داخلی چانگان UNI-K


قیمت چانگان UNI-K 

قیمت خودرو در بازار داخلی چین در حدود 145 هزار یوان می باشد. فول آپشن ترین نسخه این خودرو که دارای سیستم محرکه دو دیفرانسیل می باشد 185 هزار یوان قیمت دارد. در داخل ایران حدس زده می شود که این خودرو قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان داشته باشد که البته با این قیمت همه توان خرید آن را ندارند. اما مشخص نیست کدام نسخه از این خودرو قرار است وارد بازار داخلی شود اما این طور اعلام شده که نسخه فول آپشن این خودرو قرار است در بازار داخلی از سوی شرکت سایپا به مشتریان ایرانی عرضه شود. برای خریدارانی که علاقه مند به این خودرو هستند نباید نگرانی وجود داشته باشد زیرا این خودرو با شرایط مختلف بفروش می رسد. با افزایش قیمت ارز قیمت خودروهای چینی نیز در بازار داخلی خیلی افزایش پیدا کرده است به همین دلیل پیش بینی خاصی درباره فروش این خودرو وجود ندارد. در داخل ایران به دلیل قوانینی که وجود دارد همه افراد نمی توانند خودروهای وارداتی را خریداری کنند.


مشخصات فنی چانگان UNI-K



پیشنهاد مطالعه: دلایل استقبال از خودرو لاماری X5 در بازار ایران


ویدیویی جذاب از چانگان UNI-K 


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured