بررسی دقیق نکات ضعف و قوت بنز C240
1401/06/16 ساعت 12:34:04

بررسی دقیق نکات ضعف و قوت بنز C240

اتومبیل‌های سری C کمپانی بنز جزو بهترین و پرفروش‌ترین خودروهای این خودروسازی معتبر شناخته می‌شوند و شرکت بنز قسمت عمده‌ای از شهرت و اعتبار خود را مدیون این سری از خودروهای خود می‌باشد. بنز C240 یکی از بهترین تولیدات این خودروساز آلمانی در جهان است و مدل‌های مختلف این خودرو در اقصی نقاط جهان با استقبال بی نظیر خریداران مواجه شده‌اند و توانسته‌اند تا فروش بسیار بالایی را کسب نمایند. در ادامه قصد داریم تا مزایا و معایب بنز C240 را به شما عزیزان معرّفی کنیم و تعدادی از دلایل مایل بودن علاقه‌مندان به خودروهای کمپانی بنز برای خرید این اتومبیل زیبا و جذّاب را عنوان نماییم.


بنز c240

بنز C240 یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کمپانی بنز در طول تاریخ است


مزایای بنز C240

طرّاحی چشم نواز و زیبای بنز بنز C240:

سری بنز C240 مابین سال‌های 2000 تا 2007 میلادی تولید شده‌ است و جزو اوّلین خودروهایی می‌باشد که طرّاحی نمای بیرونی و کابین آن به صورت کامپیوتری انجام شده است. نمای بیرونی این اتومبیل زیبا از نظر طرّاحی حرف‌ها زیادی را برای گفتن دارد و انقلابی بزرگ در ساخت اتومبیل‌های سدان محسوب می‌شود. چراغ‌ خودرو بنز C240 با زیبایی مسحور کننده‌ی خود خریداران را مجذوب خود می‌کند و بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای قدیمی تنها به خاطر زیبایی چراغ‌‌های این اتومبیل برای خرید آن اقدام می‌نمایند. سپر خودرو بنز C240 نسبت به نمای روبرویی این اتومبیل از حجم و اندازه‌ی مناسبی برخوردار است و قرار گرفتن دو چراغ راهنما در طرفین آن موجب کامل‌تر شدن آن شده است. از طرفی، ابعاد شیشه خودرو بنز C240 با وسواس فراوانی انتخاب شده‌اند و شیشه جلویی و عقبی این خودرو دید مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. همچنین، گلگیر خودرو بنز C240 نسبت به گلگیر سایر خودروهایی که در آن سال‌ها به بازار عرضه شده‌اند از طرّاحی بسیار بهتری برخوردار است و به زیبایی این خودروی سدان را به کاربران معرّفی می‌‌کند. در کل، طرّاحی این خودرو به خوبی انجام شده است و هم اکنون و با گذشت بیش از 15 سال از تولید این خودرو، بنز C240 همچنان یکی از زیبا‌ترین اتومبیل‌های سدان کمپانی بنز در نظر گرفته می‌شود.


مرسيدس 240 

این خودرو از طرّاحی بسیار خیره کننده‌ای برخوردار است


استفاده از مواد اوّلیه باکیفیّت در ساخت بنز C240:

استحکام بسیار بالای ادوات مختلف بنز C240 یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود و نه تنها اتومبیل‌های سری C کمپانی بنز، بلکه تمامی تولیدات این خودروسازی معتبر از این ویژگی برخوردار هستند. داشبورد و پنل مرکزی این خودرو با کمک پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند و با گذشت زمانی طولانی از تولید این خودرو همچنان بدون نقص و یا ایجاد شدن صدای اضافی در هنگام حرکت خودرو وظیفه‌ی خود را انجام می‌‌دهند. مدل‌های سفارشی بنز C240 به مانیتور مجهّز هستند ولی از آن‌جایی که آشنایی ما ایرانیان با این اتومبیل دوست داشتنی از هنگام استفاده شدن این مدل توسّط نیروهای پلیس نشات می‌گیرد، ما بیشتر با مدل‌‌های بدون مانیتور این اتومبیل آشنایی داریم و باید به این نکته توجّه داشته باشید که وجود مانیتور در خودرویی که در حدود 20 سال قدمت دارد امری خارق‌العادّه محسوب می‌شود. در کل، صندلی‌ها و سایر اجرای فضای کابین بنز C240 از بهترین مواد اوّلیه ساخته شده‌اند و ماندگاری ادوات این خودرو در طول 20 سال گذشته بهترین مدرک برای اثبات این ادّعا می‌باشد.


 مزایا بنز C240


مدل‌های سفارشی بنز C240 به مانیتور مرکزی مجهّز هستند


موتور خارق‌العادّه:

شاید بتوان این ادّعا را مطرح کرد که موتور بنز C240 جزو بهترین موتور‌های ساخته شده برای خودروهای سدان در طول ادوار تاریخ خودروسازی می‌باشد زیرا این موتور هم اکنون نیز یکی از بهترین موتور‌های تولید شده توسّط کمپانی بنز است و بازده عملکردی آن همچنان در سطح مناسبی قرار دارد و می‌تواند به راحتی با بهترین موتور‌های تولید شده توسّط کمپانی‌های خودروسازی کره‌ای و چینی رقابت کند. موتور 2.6 لیتری بنز C240 توانایی تولید 220 اسب بخار انرژی را دارد که موجب شده است تا شتاب اوّلیه این خودرو تنها 8.6 ثانیه شود و سرعت آن در کم‌ترین زمان ممکن به بیش از 239 کیلومتر در ساعت افزایش یابد که ارقام دیوانه کنند‌ه‌ای برای یک خودرو سدان نسبتاً قدیمی هستند و جالب است بدانید که گیربکس خودرو بنز C240 از نوع 7 دنده‌ و اتوماتیک است و این خودرو با گیربکس دستی 6 سرعته نیز تولید شده است که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود.


تجربه رانندگی با بنز C240

بنز C240 از نظر امکانات رفاهی نیز جزو اتومبیل‌های باکیفیّت و سطح بالای کمپانی بنز می‌باشد و تجهیزات این خودرو هم اکنون نیز بهتر از تجهیزات مدل‌‌های پایه‌ی بسیاری از شرکت‌های خودروسازی است. این اتومبیل با امکانات جانبی مختلفی همچون: سیستم ترمز ABS، ترمز‌های دیسکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه بالابر‌های برقی، آینه‌های تاشونده و برقی به همراه گرمکن آینه‌ها، امکان روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها با میزان نور محیط، چراغ‌های زنون، سنسور باران، سنسور پارک خودرو و کروز کنترل تولید شده است که امکانات بسیار مناسبی برای یک خودرو سدان محسوب می‌شوند. همچنین، بالا بودن کیفیّت و دوام امکانات بنز C240 در طول این سال‌ها اثبات شده است و خریداران می‌توانند با خیالی آسوده برای تهیه این خودرو اقدام نمایند.

 

قیمت بنز c240


این اتومبیل 5 ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی EuroNcap دریافت کرده است



ایمنی بالای بنز بنز C240 در تصادفات رانندگی:

بنز C240 جزو معدود اتومبیل‌های تولید شده توسّط کمپانی‌های مطرح خودروسازی در بین سال‌های 2000 تا 2007 میلادی است که موفّق به کسب 5 ستاره‌ی ایمنی از آزمون‌های ایمنی موسسه‌ی EuroNcap شده است و این ویژگی باعث گردیده است تا این خودرو به انتخابی مطمئن برای خریدارانی تبدیل شود که ایمنی بالای خودرو جزو اولویّت‌های اصلی آن‌ها می‌باشد. اتومبیل‌هایی که توسّط نیروی پلیس ایران نیز استفاده می‌شوند از نظر ایمنی در همین سطح قرار دارند و تصادفات کمی با این خودرو صورت گرفته است که موجب فوت شدن سرنشینان بنز C240 شده باشد و این مورد بهترین تضمین برای بالا بودن میزان ایمنی این سری از خودروهای کمپانی بنز است.


معایب بنز C240

مصرف سوخت بالا:

استفاده از یک موتور 2.6 لیتری در ساخت بنز C240 مزایای بسیاری را به همراه داشته است ولی از طرفی، مصرف سوخت این خودرو را نیز به میزان قابل توجّهی افزایش داده است. این اتومبیل در سیکل ترکیبی در حدود 9.6 لیتر بنزین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند که رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود و در این رابطه بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که به دلیل بالا رفتن استهلاک این خودرو در طول سال‌های گذشته، مصرف سوخت واقعی این مدل بیشتر از این میزان می‌باشد و این مسئله می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید.


لوازم یدکی بنز

 بالا بودن مصرف سوخت بنز C240 می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند


بالا بودن استهلاک بنز C240:

تمامی خودروهای تولید شده در سطح جهان از جمله تولیدات مختلف کمپانی بنز همچون بنز C240 دارای نیمه‌ی عمر مشخّصی هستند و با افزایش مدت زمان استفاده از خودرو میزان بازده و کارایی آن دچار کاهش می‌شود و میزان استهلاک خودرو افزایش می‌یابد. اگرچه کیفیّت موتور و ادوات این خودرو به طرز غیر قابل باوری در سطح خوبی قرار دارند ولی همچنان قسمت‌های مختلف این اتومبیل در معرض خرابی هستند و این مورد هزینه‌های نگهداری بنز C240 را افزایش داده است. در کل، خرید اتومبیل‌های قدیمی مزایا و معایب بسیاری را دارد و این مورد جزو اصلی‌ترین معایب خرید این گونه خودروها محسوب می‌شود.


امکانات قدیمی:

اگرچه بنز C240 از نظر امکانات و تجهیزات در سطح خوبی نسبت به خودروهای داخلی قرار دارد ولی امکانات این خودرو دیگر قابلیّت رقابت با تجهیزات خودروهای جدید را ندارند و این مسئله می‌تواند برای کسانی که بروز بودن امکانات خودرو برای آن‌ها از اهمیّت بالایی برخوردار است به مشکلی اساسی تبدیل شود زیرا این مدل توانایی کسب رضایت آن‌ها را نخواهد داشت. در کل، اتومبیل‌های سری C آپشن‌های خوبی را به خریداران ارائه می‌‌دهند ولی احتمالاً این امکانات دیگر نتوانند همچون گذشته برای خریداران جذّاب باشند و به همین دلیل است که قبل از خرید بنز C240 باید تمامی جوانب توسّط خریداران سنجیده شود.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured