معرفی و بررسی بی ام و x4
1401/06/16 ساعت 12:23:53

معرفی و بررسی بی ام و x4

بی ام و X4 و بی ام و X3 دو مدل از جدید‌ترین خودروهای کمپانی بی ام و هستند که با استقبال بی‌نظیری از جانب خریداران مواجه شده‌اند و از جایگاه بسیار مناسبی در بازار‌های جهانی برخوردارند. این خودرو‌ها از نظر فنّی و ویژگی‌های ظاهری اتومبیل‌های ایده‌آلی برای قشر‌های مختلف می‌باشند و موتور قدرتمند آن‌ها از بازده بسیار مناسبی برخوردار است. در ادامه قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با مشخّصات فنّی، ویژگی‌های ظاهری و امکانات این خودرو‌ها به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را با ویژگی‌های بارز بی ام و X4 و بی ام و X3 آشنا سازیم.

 

طرّاحی ظاهری بی ام و X4 بسیار جسورانه و زیبا می‌باشد


طراحی ظاهری بی ام و X4 و بی ام و X3:

بی ام و X4 و بی ام و X3 از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری را با یکدیگر دارند و جالب است بدانید که تمامی مدل‌های کمپانی بی ام و بر اساس الگوهایی خاص و تکراری طرّاحی می‌شوند و این ویژگی تنها مختص این دو مدل نمی‌باشد. چراغ خودرو بی ام و X4 همچون چراغ خودرو بی ام و X3 از طرّاحی بسیار جالب و زیبایی برخوردار است و می‌تواند نظر مساعد خریداران را جلب کند. از طرفی، سپر خودرو بی ام و X4 با طرّاحی اسپرت خود دارای جذّابیت بیشتری نسبت به سپر خودرو بی ام و X3 است و مدل X4 از این نظر اتومبیل زیباتری محسوب می‌شود و این ویژگی موجب شده است تا منتقدین خودرو امتیاز بسیار بالایی را به طرّاحی این قسمت از خودرو اختصاص دهند.

نمای جانبی هر دو مدل از طرّاحی نسبتاً مشابهی بهره می‌برد و این شباهت با دقّت در گلگیر خودرو بی ام و X4 و بی ام و X3 بیش از پیش نمایان می‌شود و طرّاحان این کمپانی ترجیح داده‌اند تا از الگوهای یکسانی برای ساخت این قسمت‌ها استفاده نمایند. با این حال، باید اعتراف نماییم که شیشه خودرو بی ام و X4 برخلاف شیشه خودرو بی ام و X3 دید بهتری را برای راننده و سرنشین جلویی خودرو فراهم می‌کند و این ویژگی امتیاز بسیار مثبتی محسوب می‌شود.

اتومبیل‌های بی ام و X4 و بی ام و X3 از نظر طرّاحی نمای پشتی تفاوت چندانی را با مدل‌های قبلی خود ندارند و تنها چراغ‌های عقبی این خودرو‌ها کمی ارتقاء یافته‌اند و طرّاحان از خلّاقیت بیشتری برای ساخت این چراغ‌ها استفاده کرده‌اند که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود. در کل، نمی‌توان ایرادات بزرگی را برای طرّاحی بی ام و X4 و بی ام و X3 مطرح کرد و هر دو اتومبیل از نظر زیبایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند.

 

بی ام و X3 از نظر طرّاحی ظاهری تغییرات چندانی نسبت به نسل‌های قبلی خود تجربه نکرده است



مشخصات بی ام و x3

بی ام و X4 و بی ام و X3 از نظر طرّاحی فضای کابین بسیار بهتر و زیباتر از سایر خودروهای موجود در بازار می‌باشند و کیفیّت مواد اوّلیه استفاده شده در ساخت فضای کابین آن‌ها بسیار بالا است. خودرو‌سازی‌های آلمانی از گذشته به کیفیّت فضای کابین خودروهای خود بسیار اهمیّت می‌دهند و این مورد در فضای کابین بی ام و X4 و بی ام و X3 نیز رعایت شده است و این خودرو‌ها از نظر زیبایی و طرّاحی فضای کابین جزو بهترین اتومبیل‌ها در کلاس خود محسوب می‌شوند. با این حال، با کمی دقّت در فضای کابین این خودرو‌ها می‌توان متوجّه شد که فضای کابین بی ام و X3 از طرّاحی جذّاب‌تری نسبت به فضای کابین بی ام و X4 برخوردار است و استفاده از رنگ‌های تیره برای تزئین فضای داخلی این خودرو به خوبی جواب داده است و زیبایی‌های این خودرو را بهتر به نمایش گذاشته است.

امکانات و تجهیزات قرار گرفته در پنل مرکزی این خودرو‌ها بسیار به یکدیگر شبیه هستند و تنها تفاوت این مدل‌ها در این قسمت از خودرو استفاده از مانیتور بزرگ‌تر در بی ام و X3 است و این ویژگی موجب برتری این خودرو نسبت به بی ام و X4 شده است. کمپانی بی ام در ساخت صندلی‌های هر دو مدل از چرم استفاده نموده است و از الگوهای اسپرت و مدرن برای ساخت غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر آن‌ها کمک گرفته است و تمامی این ویژگی‌ها موجب شده‌اند تا بی ام و X4 و بی ام و X3 به خودروهایی لوکس و مشتری‌ پسند تبدیل شوند و فروش بسیار مناسبی را در بازار‌های جهانی تجربه نمایند.

 

در ساخت فضای کابین بی ام و X3 همچون فضای کابین بی ام و X4 از چرم طبیعی استفاده شده است



مشخصات بی ام و x4

کمپانی بی ام و در ساخت بی ام و X4 و بی ام و X3 از موتور‌های بسیار قدرتمندی استفاده کرده است و این مسئله موجب تبدیل شدن این خودرو‌ها به اتومبیل‌هایی بی‌ رقیب در بازار شده است. در ساخت مدل X4 از یک موتور 2 لیتری و 4 سیلندر استفاده شده است و موتور این خودرو به توربو شارژر مجهّز است و توانایی تولید 245 اسب بخار انرژی و 350 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و موتور بسیار قدرتمند و پر بازدهی محسوب می‌شود. بی ام و X3 به یک موتور 3 لیتری و 6 سیلندر مجهّز است و این موتور توانایی تولید 306 اسب بخار انرژی و 400 نیوتن‌‌متر گشتاور را دارا می‌باشد و از بازده بسیار مناسبی نیز برخوردار است. اگرچه بی ام و X3 اتومبیل سنگین‌تری محسوب می‌شود ولی استفاده از چنین موتور قدرتمندی باعث شده است تا شتاب اوّلیه این خودرو تنها 5.7 ثانیه باشد و این مقدار نیم ثانیه کم‌تر از شتاب اوّلیه بی ام و X4 است.

با این حال، این مدل‌ها از نظر سرعت نهایی تفاوت چندانی را با یکدیگر ندارند و سرعت نهایی هر دو مدل در حدود 250 کیلومتر در ساعت عنوان شده است. کمپانی سازنده در ساخت گیربکس خودرو بی ام و X4 و گیربکس خودرو بی ام و X3 از یک جعبه دنده‌ی 8 سرعته و اتوماتیک استفاده کرده است و گیربکس این خودرو‌ها از نظر سرعت واکنش و روان بودن فرایند تعویض دنده جزو گیربکس‌های پیشرفته و کارآمد محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که هر دو اتومبیل از استاندارد یورو 5 اروپا پیروی می‌کنند ولی بی ام و X3 به دلیل برخورداری از موتور پرحجم‌تر از نظر مصرف سوخت یک خودروی پرمصرف محسوب می‌شود و 8.8 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

 


بی ام و X4 گران‌ترین مدل پایه‌ی کمپانی بی ام و محسوب می‌شود


امکانات رفاهی و ایمنی بی ام و X4 و بی ام و X3:

بی ام و X4 و بی ام و X3 با پکیج‌های متنوّعی از امکانات به بازار عرضه شده‌اند و مشتریان توانایی انتخاب پکیج متناسب با نیاز‌های خود را دارند. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی مشترک در مدل‌های پایه‌ی این خودرو‌ها می‌توان به مواردی همچون: سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی BAS، ASR، ESP، EBD، DSC و TSC، 6 عدد کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، نمایشگر 6.5 اینچی، سیستم صوتی Harman Kardon، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم ECO برای تنظیم حالت رانندگی، سیستم روشن و خاموش کردن خودکار خودرو در ترافیک، فرمان الکتریکی ، چراغ خودرو ال ای دی دار، کروز کنترل، سانروف و سیستم تهویه مطبوع پیشرفته برای تمامی سرنشینان خودرو اشاره کرد.

این موارد جزو اصلی‌ترین امکانات بی ام و X4 و بی ام و X3 در مدل‌های پایه می‌باشند و مدل‌های سفارشی این خودرو‌ها با امکانات پیشرفته‌تر و بروز‌تری همچون: سیستم Head-up Display، سیستم BMW Connected Drive، سیستم HUD، سیستم Driving Assistant Plus و صفحه نمایش 7 اینچی برای سرنشینان عقبی خودرو به بازار عرضه می‌شوند و کم‌تر خودرویی را می‌توان یافت که از نظر امکانات رفاهی و ایمنی توانایی رقابت با بی ام و X4 و بی ام و X3 را داشته باشد و این مسئله نشان دهنده‌ی اهمیّت مقوله‌ی رضایت مشتریان برای کمپانی بی ام و است و شما با خرید این مدل‌ها می‌توانید از امکانات ذکر شده بهره‌مند شوید و تجربه‌ی متفاوتی را از سواری با یک خودروی آلمانی کسب نمایید.

 


موتور بی ام و X3 از بازده بیشتری برخوردار است


میزان امنیّت بی ام و X4 و بی ام و X3 در تصادفات رانندگی:

بی ام و X4 و بی ام و X3 همچون سایر خودروهای این کمپانی در تست‌های ایمنی موسسه‌ی EuroNcap شرکت کرده‌اند و با موفّقیت تست‌های ایمنی را پشت سر گذاشته‌اند و هر دو مدل 5 ستاره‌ی ایمنی را از این موسسه دریافت نموده‌اند و خودروهای ایمنی برای مصارف شهری و جادّه‌ای محسوب می‌شوند. 

بی ام و X4 و بی ام و X3 موفّق به دریافت 5 ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی EuroNcap شده‌اند


قیمت بی ام و X4

این خودروها در تقسیم‌ بندی ‌صورت گرفته در دسته‌ی خودروهای لوکس و لاکچری قرار گرفته‌اند و این تقسیم بندی با توجّه به امکانات خارق‌العادّه و کیفیّت بالای این اتومبیل‌ها منصفانه به نظر می‌رسد. قیمت پایه‌ی مدل‌های 2019 بی ام و X4 در حدود 51100 دلار است که بیشترین میزان برای یک مدل پایه‌ در سراسر جهان محسوب می‌شود و مدل‌های سفارشی این خودرو در بیشترین حالت 61 هزار دلار قیمت دارند. مدل‌های 2019 بی ام و X3 با قیمت 41950 دلار به فروش می‌رسند و مدل‌های سفارشی این خودرو با مبلغی کم‌تر از 55 هزار دلار قابل خریداری می‌باشند.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured