با مشخصات فنی ام وی ام X22 بیشتر آشنا شوید!
1401/06/16 ساعت 12:27:16

با مشخصات فنی ام وی ام X22 بیشتر آشنا شوید!

ام وی ام X22 یکی از خودروهای کراس اوور‌ چینی موجود در بازار‌های داخلی می‌باشد که از سال 1395 روانه‌ی بازار شده است و در این سال‌ها فروش مناسبی را تجربه کرده است. این اتومبیل همچون سایر خودروهای کراس اوور از نظر ظاهری زیبا‌تر و جذّاب‌تر از خودروهای داخلی ساخته شده است و این ویژگی جزو نکات مثبت و بارز این مدل محسوب می‌شود و توجّه علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کرده است. در ادامه قصد داریم تا مشخّصات فنّی و امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام X22 را عنوان نماییم و اطّلاعاتی را در رابطه با ویژگی‌های بارز این خودرو ارائه دهیم.

 

ام وی ام X22 که مدل ایرانی خودروی تیگو 2 محسوب می‌شود یکی از تولیدات باکیفیّت کمپانی چری می‌باشد


ویژگی‌های ظاهری ام وی ام X22

ام وی ام X22 از طرّاحی منحصر به فرد و زیبایی برخوردار است و در نگاه اوّل این گونه به نظر می‌رسد که این خودرو یکی از محصولات کمپانی رنو می‌باشد و با زحمت می‌توان تفاوتی را میان این خودرو و سایر مدل‌های اروپایی پیدا کرد. چراغ خودرو ام وی ام X22 با استفاده از الگوهایی زیبا و تاثیرگذار ساخته شده‌ است و نحوه‌ی ترکیب آن‌ با سپر خودرو ام وی ام X22 بسیار چشم‌نواز و خلّاقانه می‌باشد و این این ویژگی موجب جذّابیت فراوان نمای روبرویی این خودرو شده است.

شیشه خودرو ام وی ام X22 از نظر زیبایی و کیفیّت تفاوتی را با تولیدات کمپانی‌های مطرح ندارد و به زیبایی با سایر اجزای این خودرو جفت و جور شده است و ظاهر این اتومبیل را ارتقاء داده است. چراغ‌های مه شکن این مدل از دیگر آیتم‌هایی هستند که زیبایی قسمت جلویی این خودرو را به میزان قابل توجّهی افزایش داده‌اند و طرّاحی‌ استفاده شده در ساخت آن‌ها کاملاً جدید و بروز است و این ویژگی از دیگر نکات مثبت نمای بیرونی این خودرو محسوب می‌شود.


گلگیر خودرو ام وی ام X22 تفاوت چندانی را را با گلگیر سایر خودرو‌ها ندارد ولی به نظر می‌رسد که قرار گرفتن این گلگیر‌ها در کنار فرورفتگی درب‌های این خودرو به خوبی صورت نگرفته است و این مسئله آسیب‌هایی را به زیبایی این مدل وارد کرده است. با این حال، طرّاحان کمپانی ام وی ام این اشتباه خود را در نمای پشتی ام وی ام X22 جبران کرده‌اند و استفاده از قالب‌های مناسب برای ساخت چراغ‌های عقبی این خودرو موجب جلب شدن توجّه علاقه‌مندان به این قسمت و فراموش شدن این ایراد شده است. در کلّ، ام وی ام X22 از نظر زیبایی اتومبیل کاملی محسوب می‌شود و می‌تواند نیاز‌های شما را به خوبی برطرف نماید.

 

این خودرو به زیبایی طرّاحی شده است و شباهت بسیاری را به تولیدات کمپانی رنو دارد


طراحی فضای کابین ام وی ام X22

فضای کابین ام وی ام X22 همچون نمای بیرونی آن بسیار زیبا و تاثیر‌گذار طرّاحی شده است و استفاده از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره در ساخت کابین این مدل به خوبی جواب داده است و ظاهر متفاوتی را به این اتومبیل بخشیده است. داشبورد و پنل مرکزی این خودرو از طرّاحی بسیار مناسبی بهره می‌برند و از الگوهای درستی برای ساخت قسمت‌های مختلف داشبورد و پنل مرکزی استفاده شده است و این مسئله در هنگام ورود به این خودرو توجّه شما را جلب خواهد کرد. سازندگان ام وی ام X22 سعی داشته‌اند تا قسمت میانی پنل مرکزی این مدل را بیش از حد شلوغ نکنند و با استفاده از یک مانیتور کاربردی و زیبا به هدف خود دست یافته‌اند و یک پنل زیبا و کاربردی را طرّاحی کرده‌اند.

همچنین، صندلی‌های این خودرو از نظر راحتی و زیبایی بهتر از صندلی‌های سایر اتومبیل‌های چینی هستند و این ویژگی موجب برتری ام وی ام X22 نسبت به رقبای خود شده است و فروش بالای این مدل در بازار‌های جهانی را تضمین کرده است. غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر این خودرو از دیگر نکات مثبت فضای کابین آن محسوب می‌شوند و طرّاحی آن‌ها با طرّاحی کلّی این خودرو در یک راستا قرار دارد و استفاده از ایده‌‌های مناسب در ساخت این قسمت‌ها از تکراری شدن فضای کابین جلوگیری کرده است و جذّابیت ام وی ام X22 را حفظ نموده است.

در کل، طرّاحان کمپانی ام وی ام زمان زیادی را برای تزئین فضای کابین این خودرو صرف کرده‌اند و توانسته‌اند تا به بسیاری از اهداف خود در این زمینه دست یابند و تنها نکته‌ی منفی قابل مشاهده در فضای کابین ام وی ام X22 استفاده از مواد اوّلیه‌ی نه چندان مرغوب برای ساخت داشبورد و پنل مرکزی این خودرو است.

 


استفاده از رنگ‌های تیره و روشن در فضای کابین ام وی ام X22 باعث جذّابیت بیش از حد آن شده است


مشخصات ام وی ام x22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت

اگرچه سازندگان ام وی ام X22 در ساخت فضای کابین و نمای بیرونی این خودرو دقّت زیادی را صرف کرده‌اند ولی هیچ نشانه‌ای از تلاش و دقّت در موتور این خودرو مشاهده نمی‌شود. این مدل به یک موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندر مجهّز است که توانایی تولید 105 اسب بخار انرژی در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن‌‌متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه را دارد و از قدرت کافی برای تحمّل وزن 1245 کیلوگرمی این خودرو برخوردار نیست. گیربکس خودرو ام وی ام X22 از نوع 4 سرعته و اتوماتیک است که از عملکرد قابل قبولی برخوردار است ولی از آن‌جایی که از یک موتور ضعیف برای ساخت این خودرو استفاده شده است،

این ویژگی مثبت آن‌چنان دیده نمی‌شود و تمرکز تمامی منتقدان خودرو بر روی موتور این مدل می‌باشد و بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که گیربکس اتوماتیک تنها بر روی مدل‌های سفارشی ام وی ام X22 موجود هستند و مدل‌های معمولی این اتومبیل با یک گیربکس 5 سرعته‌‌ی دستی به خریداران عرضه می‌شوند. شرکت مدیران خودرو که نمایندگی اصلی فروش این مدل در ایران محسوب می‌شود تاکنون اطّلاعات دقیقی را در رابطه با شتاب اوّلیه این خودرو منتشر نکرده است ولی می‌توان انتظار داشت که شتاب 0 تا 100 این خودرو بیش از 15 ثانیه باشد که جای تعجّبی در رابطه با آن وجود ندارد.

با این حال، ام وی ام X22 از نظر مصرف سوخت خودروی مناسبی محسوب می‌شود و تنها 6 لیتر بنزین را در سیکل ترکیبی مصرف می‌کند و از استاندارد یورو 5 اروپا برخوردار است و این مورد جزو نکات مثبت آن محسوب می‌شود.

 


ام وی ام X22 از نظر مشخّصات فنّی یک خودروی متوسّط است


امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام X22

ام وی ام X22 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی خودرو متوسّطی محسوب می‌شود و شرکت سازنده‌ی این خودرو عملکرد مناسبی را از خود در این زمینه نشان نداده است. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این اتومبیل می‌توان به موارد مختلفی همچون: 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، قفل مرکزی، ایموبلایزر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش 8 اینچی با قابلیّت پشتیبانی از USB و AUX، قابلیّت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سیستم گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های الکتروکرومیک با قابلیّت تنظیم برقی و مجهّز به گرمکن، شیشه‌های سولار، شیشه بالابر‌های برقی،سقف خودرو سانروف برقی دار، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و دوربین دید عقب اشاره کرد که امکانات سطح بالایی برای ام وی ام X22 محسوب نمی‌شوند و بر اساس نظر خریداران این خودرو از بازده و عمر مفید مناسبی نیز برخوردار نیستند.

با این حال، از آن‌جایی که ام وی ام X22 یک خودروی معمولی برای قشر متوسّط جامعه می‌باشد، نمی‌توان انتظار چندانی را در این رابطه داشت و لازم به ذکر است که امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو با قیمت آن متناسب هستند و می‌توانند نیاز‌ها و انتظارات اوّلیه‌ی شما را برآورده نمایند. در کل، چنانچه قصد خرید اتومبیلی را دارید که ضمن برخورداری از ظاهری زیبا و جذّاب، بتواند نیاز‌های اوّلیه و ابتدایی شما را در سفر‌های داخل و خارج شهری برطرف کند، ام وی ام X22 انتخاب معقولی برای شما محسوب می‌شود.

 

این خودرو با امکانات قابل قبولی به بازار عرضه شده است


طراحی آینه بغل ام وی ام X22

در خودروهای جدید امروزی آینه بغل ها به آپشن ها و تجهیزات خاصی مجهز می شوند که یکی از نقاط قوت آن ها می باشد. آینه بغل، شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسد ولی برای کسانی که رانندگی می کنند آینه بغل یکی از قسمت های خودرو می باشد که رانندگی بدون آن خطرناک و مشکل است. آینه بغل برای خودروهایی مثل ام وی ام X22 نقش حیاتی دارد. آینه بغل ام وی ام X22، طراحی قابل قبولی دارد و اندازه آن نسبت به بقیه آینه بغل ها کمی بزرگ تر است و میدان دید کافی در اختیار راننده نسبت به محیط اطراف قرار می دهد. طراحی کلی آینه بغل ام وی ام X22 به این صورت است که از دو قسمت رنگی تشکیل شده است قسمت بالا هم رنگ بدنه می باشد و قسمت پایینی آینه بغل ها به صورت سیاه رنگ است. یک نوار ال ای دی در وسط این دو قسمت قرار دارد زمانی راننده راهنما می زند و این چراغ فعال می شود و به صورت چشمک زن است.

یکی از ویژگی های خوب آینه بغل ام وی ام X22 داشتن گرم کن می باشد. این گرم کن مانع از یخ زدگی آینه ها در فصل سرما می شود. نکته ای که درباره آینه بغل ام وی ام X22 وجود دارد این است که هم به صورت دستی و هم به صورت برقی است یعنی به صورت برقی از طریق دکمه ای که در داخل کابین وجود دارد در چندین جهت مختلف تنظیم می شود. ولی برای باز و بسته شدن باید این کار را با دست انجام داد. البته در نسخه های جدید آینه بغل ها کاملاً برقی هستند. یکی دیگر از نکات مثبتی که درباره آینه ام وی ام X22 وجود دارد این است که آینه هایی که در این آینه بغل به کار رفته اند از نوع آینه های الکتروکرومیک می باشند و زمانی که نور خودرو عقبی در این آینه ها بازتاب پیدا می کند شدت آن را کم می کنند و از آزار دیدن چشم راننده جلوگیری می کنند. آینه بغل ها در دسته انواع آینه بغل خودروهای وارداتی قرار می گیرند و در داخل ایران به صورت وارداتی توسط شرکت های چینی تولید می شوند وجود دارد.

در ادامه نکاتی درباره آن به شما می‌گوییم پس با ما همراه باشید.


سانروف ام وی ام X22

سانروف، در واقع یکی از بخش های سقف خودرو می باشد که ابعادی در حدود یک سوم سقف را به خود اختصاص می دهد. امروزه سانروف ها یکی از آپشن های خودروهای جدید محسوب می شوند که طرف داران زیادی هم دارند. سانروف معمولاً از جنس شیشه ای می باشد که رنگ آن دودی است. در گذشته بیشتر سانروف ها به صورت دستی تولید می شدند اما امروزه در بیشتر خودروها سانروف برقی و اتوماتیک هستند.

در خودرو ام وی ام X22 سانروف یکی از آپشن های این خودرو است که علاوه بر کارکرد مفیدی که دارد در جذابیت ظاهری آن نیز تاثیر گذار است. سانروف باعث می شود تا جریان هوای تازه در داخل کابین وجود داشته باشد و زمانی که شما رانندگی طولانی مدت دارید دچار خستگی نشوید و از رانندگی لذت ببرید. سانروف ام وی ام X22 به صورت کاملاً اتوماتیک و برقی است و در دو حالت مختلف تنظیم می شود. سانروف ام وی ام X22 به سرنشینان این امکان را می دهد تا چشم اندازی از آسمان داشته باشند. سانروف ممکن است در تصادفات دچار آسیب دیدگی شود و نیاز باشد تا آن را تعویض کنید. سانروف جزو قطعات بدنه ام وی ام X22 می باشد که توسط شرکت های چینی تولید می شود و در بازار ایران وارد می شود. سانروف ام وی ام X22 را می توانید از سایت اینترنتی لوازم یدکی ام وی ام X22 خریداری کنید.


نگاهی به کمک فنر ام وی ام X22

کمک فنر ام وی ام X22 یکی از بخش های مهم در سیستم تعلیق می باشد که در کنار فنرهای خودرو بسته می شود. کمک فنر به همراه فنرها ضربات و فشارهایی که از جاده وارد می شوند را جذب و دفع می کنند. کمک فنر ام وی ام X22 جزو کمک فنرهای گازی می باشد. کمک فنرهای گازی از نظر عملکرد کارایی بهتری دارند. از علائمی که نشان می دهند کمک فنر ام وی ام X22 دچار آسیب دیدگی شده است این می باشد که زمانی که خودرو از دست انداز عبور می کند صدای زیادی در داخل کابین شنیده می شود. همچنین خودرو دچار تکان های شدیدی می شود. یکی دیگر از علائم خرابی کمک فنر ام وی ام X22 این می باشد که در اطراف آن روغن نشتی کرده است علاوه بر این ها خراب شدن و ساییدگی لاستیک ها نشان می دهد که کمک فنر دچار مشکل شده است. اگر در هنگام رانندگی با سرعت بالا خودرو دچار لرزش باشد و به یک سمت کشیده شود نشان می دهد که کمک فنر آسیب دیده است. در ام وی ام X22 چهار کمک فنر وجود دارد که دو کمک فنر در قسمت جلو و دو کمک فنر در قسمت عقب نصب می شود. کمک فنر  جزو لوازم یدکی ام وی ام X22 است که توسط شرکت های چینی و خارجی تولید می شود. به راحتی می توان این کمک فنرها را از طریق اینترنتی خریداری کرد. سیستم تعلیق ام وی ام X22 جزو سیستم های تعلیق قابل قبول است که عملکردی مناسبی داشته است.


موتور برف پاک کن ام وی ام X22

سیستم برف پاک کن ام وی ام X22 از چند بخش اصلی و مهم تشکیل شده است که یکی از آن ها موتور برف پاک کن می باشد. موتور برف پاک کن نیروی لازم برای حرکت بازوهای برف پاک کن را تولید می کند. در واقع بدون وجود این موتور، برف پاک کن ام وی ام X22 هیچ کارایی ندارد و بدون حرکت می باشد. موتور برف پاک کن ام وی ام X22 به همراه دیگر قطعات باعث می شود تا در روزهای بارانی و برفی میدان دید کافی برای راننده وجود داشته باشد و بدون مشکل به مسیر خود ادامه دهد.


کیفیت رانندگی با ام وی ام X22

ام وی ام X22 از نظر کیفیّت رانندگی اتومبیل نسبتاً مناسبی است و وجود امکاناتی همچون ترمز ABS در 4 چرخ این خودرو و سیستم کمکی EBD باعث شده است تا کنترل این خودرو در جادّه و مسیر‌های ناهموار راحت باشد. اگرچه این اتومبیل شتاب اوّلیه چندان مناسبی ندارد ولی فرمان آن به نرمی فرمان اتومبیل‌های گران‌ قیمت‌ است و رانندگی با این خودرو حس مناسبی را به سرنشینان خودرو انتقال می‌دهد.

همچنین، لازم به ذکر است که شرکت مدیران خودرو تاکنون خدمات پس از فروش خوبی را مشتریان ارائه داده است و شما با مشکلی در زمینه‌ی تامین قطعات ام وی ام X22 مواجه نخواهید شد و نسخه‌های مونتاژ این اتومبیل از کیفیّت مناسبی برخوردار هستند.

مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured