آیا خودرو جک s5 بخریم یا نه ؟
1402/01/19 ساعت 00:21:40

آیا خودرو جک s5 بخریم یا نه ؟

جک S5 یکی از پرفروش‌ترین تولیدات کمپانی جک در ایران محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته علاقه‌مندان بسیاری را برای خرید خود مجاب کرده است. این خودرو همانند سایر اتومبیل‌های پرفروش بازار از نظر مشخّصات فنّی و امکانات رفاهی و ایمنی در سطح مناسبی قرار دارد و قرار گرفتن این ویژگی‌ها در کنار زیبایی این خودرو موجب شده‌اند تا جک S5 به اتومبیلی ایده‌آل برای مصارف مختلف تبدیل شود و سریعاً جایگاه مناسب خود را در بازار بدست آورد. در ادامه قصد داریم تا ضمن معرّفی مشخّصات فنّی و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، مواردی را نیز در رابطه با کیفیّت این اتومبیل عنوان نماییم.

                                                                                       جک اس 5



جک S5 یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های کراس اوور در بازار‌های داخلی می‌باشد.

ویژگی‌های ظاهری جک S5:

جک S5 از نظر طرّاحی ظاهری یکی از اتومبیل‌های خوب بازار خودروی ایران محسوب می‌شود و زیبایی ظاهر آن یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایل بالای مشتریان برای خرید این خودرو می‌باشد. طرّاحان کمپانی جک برای ساخت چراغ خودرو جک S5 از قالب‌هایی با اندازه‌ی مناسب استفاده کرده‌اند و این مسئله باعث شده است تا چراغ‌خودرو هماهنگی بسیار مناسبی را با سپر خودرو جک S5 و نمای روبرویی این خودرو داشته باشند.

در ساخت اجزای تشکیل دهنده‌ی قسمت جلویی این خودرو از الگوهای مناسبی استفاده شده است و جلو پنجره‌ی این مدل نگاه مشتریان را به خود معطوف کرده است. با این حال، در شیشه خودرو جک S5 خلّاقیت چندانی به چشم نمی‌خورد و شیشه‌ی این مدل تفاوت آشکاری را با شیشه‌ی سایر خودروهای کراس اوور ندارد ولی باید اعتراف کنیم که این شیشه دید مناسبی را از جادّه برای راننده فراهم می‌‌کند.

این اتومبیل از نمای جانبی نیز بسیار چشم‌نواز می‌باشد و استفاده از رکاب در ساخت نمای جانبی این خودرو به خوبی جواب داده است و زیبایی این قسمت را افزایش داده است. اگرچه بر روی درب‌های این مدل تزئینات خاصّی به چشم نمی‌خورند ولی گلگیر خودرو جک S5 با برجستگی منحصر به فرد خود باعث افزایش زیبایی این خودرو شده است و وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام داده است. جک S5 از نمای پشتی یکی از زیبا‌ترین کراس اوور‌های چینی بازار می‌باشد و الگوی متفاوت چراغ‌های آن باعث شده است تا کم‌تر کسی در نگاه اوّل متوجّه چینی بودن این اتومبیل شود.

همچنین، این چراغ‌ها از کشیدگی و اندازه‌ی مناسبی نیز برخوردار هستند و شکل هندسی آن‌ها با نمای یک خودروی کراس اوور هماهنگ است و این مورد موجب گردیده است تا جک S5 از تمامی زوایا به اتومبیلی زیبا و خارق‌العادّه تبدیل شود.


                                                                 خودرو جک S5


این خودرو از نظر ظاهری بسیار زیبا‌تر از سایر اتومبیل‌های چینی طرّاحی شده است

نمای داخلی جک S5 اتوماتیک

جک S5 از نظر طرّاحی و زیبایی فضای کابین یکی از بهترین اتومبیل‌های کراس اوور بازار داخلی می‌باشد و استفاده از الگوهای زیبا و جذّاب موجب ارتقاء فضای کابین این خودرو نسبت به سایر مدل‌های موجود شده است. داشبورد و پنل مرکزی این خودرو دارای یک انحنای بسیار زیبا هستند که باعث متفاوت شدن فضای کابین جک S5 شده‌اند و تنها نکته‌ی منفی در رابطه با آن‌ها استفاده از پلاستیک نامرغوب و معمولی برای ساخت این قسمت‌ها می‌باشد و این مسئله عمر مفید و بازده این قسمت‌ها را کاهش داده است. در قسمت میانی پنل مرکزی این اتومبیل یک مانیتور 7 اینچی به چشم می‌خورد که وظیفه‌ی کنترل برخی از امکانات و تجهیزات خودرو را بر عهده دارد و سایر کنترل کننده‌های جک S5 در اطراف این مانیتور با نظم خاصّی قرار گرفته‌اند و طرّاحان در تلاش بوده‌اند تا این ناحیه از داشبورد را بیش از حد شلوغ نکنند. در ساخت این مدل از غربیلک و صفحه کیلومتر اسپرت استفاده شده است که امری رایج در اتومبیل‌های کراس اوور امروزی محسوب می‌شود ولی برخی از خریداران عنوان کرده‌اند که جنس روکش غربیلک فرمان جک S5 آنچنان راضی کننده نیست و مقاومت و قوام آن پس از مدّتی از بین می‌رود و این مورد از دیگر ایرادات فضای کابین این خودرو محسوب می‌شود. کمپانی جک از روکش‌های چرمی برای ساخت صندلی‌های جک S5 استفاده کرده‌اند و این ویژگی موجب افزایش راحتی سرنشینان این خودرو شده است ولی همچنان ابهاماتی در رابطه با کیفیّت روکش‌های داخلی این خودرو وجود دارند. در کل، فضای کابین این خودرو به خوبی طرّاحی شده است و جنس داشبورد و روکش‌های این خودرو تنها مواردی هستند که موجب نارضایتی خریداران شده‌اند و کابین جک S5 بدون در نظر گرفتن این موارد قابلیّت کسب رضایت خریداران را دارد.


     جک S5


 الگوهای استفاده شده در ساخت فضای کابین جک S5 موجب زیبایی بیشتر این خودرو شده‌اند



مشخصات فنی جک S5:

جک S5 نسبت به سایر خودروهای چینی به موتور قدرتمند‌تری مجهّز شده است و این ویژگی فروش بالای آن در بازار‌های جهانی و بازار داخلی ایران را تضمین کرده است. در ساخت این اتومبیل از یک موتور 2 لیتری و 4 سیلندر استفاده شده است که به توربو شارژر مجهّز می‌باشد و توانایی تولید 174 اسب بخار انرژی در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن‌متر گشتاور در 2000 دور در دقیقه را دارد و می‌تواند سرعت این خودروی 1.5 تنی را در کم‌تر از 13 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند. گیربکس خودرو جک S5 از نوع 6 سرعته و اتوماتیک است و این خودرو از این نظر نیز نسبت به بسیاری از مدل‌های چینی برتری دارد و اتومبیل ایده‌آلی محسوب می‌شود. شرکت کرمان موتور نمایندگی رسمی کمپانی جک در ایران محسوب می‌شود و این خودرو را با یک گارانتی 3 ساله به مشتریان ارائه می‌دهد و این مورد نشان دهنده‌ی اطمینان شرکت سازنده‌ی این خودرو از کیفیّت موتور آن می‌باشد. جک S5 در سیکل ترکیبی تنها 7.8 لیتر بنزین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند که مقدار مناسبی برای یک خودروی مجهّز به توربو شارژر می‌باشد و لازم به ذکر است که موتور این خودرو دارای گواهینامه‌ی یورو 4 اروپا است. در کل، جک S5 به موتور قدرتمندی مجهّز شده است و عملکرد این موتور در برآیند‌های صورت گرفته مناسب می‌باشد و می‌تواند انتظارات شما را از این اتومبیل برآورده کند و باید عنوان نماییم که این مدل نسبت به سایر اتومبیل‌های هم قیمت خود گزینه‌ی مناسب‌تری برای خریداران و علاقه‌مندان به خودروهای کراس اوور محسوب می‌شود.

                                     خودرو جک اس 5


این اتومبیل با امکانات خارق‌العادّه‌ای به مشتریان ارائه می‌شود


آپشن های جک S5 دنده ای

جک S5 با امکانات بسیار مناسب و قابل قبولی به خریداران عرضه می‌شود و از این نظر بسیار بهتر از خودروهای سایر برند‌های چینی می‌باشد. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون: سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی HAC، ESP، TCS، EBD و EBA، کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو (مجموعاً 4 عدد)، سیستم صوتی مجهّز به 6 عدد بلندگو، سیستم فرمان هیدرولیک با پشتیبانی برقی، سیستم ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، قابلیّت تنظیم غربیلک فرمان خودرو، سیستم هشدار دهنده‌ی میزان باد لاستیک‌ها، سیستم ضد سرقت، امکان تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلویی خودرو، سقف خودرو سانروف دار ، آینه‌های برقی و مجهّز به گرمکن، شیشه بالابر‌های برقی، سنسور باران، سیستم ورود به خودرو بدون استفاده از کلید، استارت دکمه‌ای و کامپیوتر سفری اشاره کرد. امکانات و تجهیزات جک S5 از نظر کیفیّت در سطح خوبی قرار دارند و خریداران این خودرو از عملکرد و طول عمر امکانات این اتومبیل بسیار راضی بوده‌اند. از طرفی، نمی‌توان این خودرو را اتومبیلی کامل و ایده‌آلی تلقّی کرد و مدل‌های چینی همچنان راه درازی را در پیش روی خود دارند و باید تلاش بیشتری را صرف کنند تا بتوانند محصولاتی قابل رقابت با اتومبیل‌های کره‌ای و ژاپنی را تولید کنند. در کل، جک S5 در مقایسه با سایر اتومبیل‌های چینی خودروی مناسب‌تری است و خرید آن خالی از لطف نمی‌باشد و این مدل می‌تواند نیاز‌های شما را در شرایط مختلف برطرف نماید.

                                                                        Jac S5

 

جک S5 به سانروف مجهّز است


ایمنی جک S5 در تصادفات رانندگی:

جالب است بدانید که جک S5 از نظر مقاومت بدنه و ایمنی جزو بهترین خودروهای کراس اوور محسوب می‌شود و توانسته است تا در تست‌های ایمنی موسسه‌ی EuroNcap با موفّقیت شرکت کند و 5 ستاره‌ی ایمنی را کسب نماید که بیشترین امتیاز برای ایمنی خودرو محسوب می‌شود و نشان دهنده‌ی رعایت شدن تمامی موارد ایمنی در این مدل می‌باشد. در کل، چنانچه ایمنی خودرو برای شما از اهمیّت فراوانی برخوردار است می‌توانید با خیالی آسوده برای خرید جک S5 اقدام نمایید و از ایمنی آن لذّت ببرید.

این خودرو 5 ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی EuroNcap کسب کرده است

قیمت جک S5

مدل‌های مجهّز به توربو شارژر جک S5 با قیمتی در حدود 17700 دلار به فروش می‌رسند که رقم مناسبی نسبت به قیمت سایر خودروهای کراس اوور موجود در بازار است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت مبلغ کم‌تری صاحب یک خودروی کراس اوور زیبا و در عین حال ایمن شوند.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured