بررسی کامل مشخصات سیتروئن C3 مونتاژی
1400/10/04 ساعت 18:59:51

بررسی کامل مشخصات سیتروئن C3 مونتاژی

پس از سال¬ها، تولید اولین محصول شرکت سایپا سیتروئن یعنی سیتروئن C3 آغاز شد. با نظر به این-که این خودرو دارای قابلیت¬ و امکانات بسیاری¬ست، می¬توان این انتظار را داشت که فروش آن با استقبال چشمگیری مواجه شود. سیتروئن C3 که شرکت سایپا هم اکنون مونتاژ آن را انجام می¬دهد، از به روزترین خودروهای کمپانی PSA است. در طراحی این خودرو از پلتفرمی که در گذشته بر پژو 208 و DS3 به کار گرفته شده، استفاده شده است. سپر خودرو، چراغ خودرو و صندوق عقب خودرو دارای طراحی منحصر به فردی هستند که در ادامه به شرح آن¬ها می¬پردازیم.

 

سیتروئن C3


معرفی خودرو 

آندره سیتروئن در سال 1919 کمپانی¬ را تاسیس کرد که نام خود را بر آن گذاشت. کمپانی فرانسوی سیتروئن دارای محبوبیت زیادی در بازار ایران است. به همین دلیل پس از بررسی بازار این کمپانی پس از برجام اقدام به سرمایه¬گذاری در کشور ایران کرد. گروه خودروسازی سایپا طی قراردادی که با کمپانی سیتروئن امضا کرد، تصمیم به تاسیس یک کارخانه¬ی مشترک خودروسازی گرفت تا بتواند تعدادی از محصولات این شرکت را در کشور ایران تولید کند.  سیتروئن C3 دارای سه نسل می¬باشد که اولین نسل آن در سال 2006 معرفی گردید و وارد بازار شد. مدلی که در حال حاضر وجود دارد، سومین نسل از این خودرو است که در سال 2016 معرفی شده و بعد از آن روی خط تولید قرار گرفت. C3 دارای یک تحول اساسی نسبت به نسل¬های قبلی خود می¬باشد و این تغییرات اساسی را به خوبی در عملکرد و ظاهر خود نشان داده است.


پیشنهاد بازدید: قطعات موتور کامیون


طراحی ظاهری سیتروئن C3

طراحی بخش جلویی

طراحی بخش جلویی نمای خودرو به حالتی تهاجمی می¬باشد، که برای بسیاری از افراد سبک کلی آن شبیه نیسان جوک است و بیشترین نقش را در این تصویر تهاجمی چراغ خودرو، کاپوت و سپر جلویی خودرو بازی می¬کنند. در بخش جلوپنجره¬ی آن دو ردیف نوار باریک کرومی قرار دارد. در بالای سپر سیتروئن C3 چراغ¬های سه¬گانه¬ی زنونی وجود دارد که نوارهای فوق¬الذکر به آن¬ها منتهی می¬شوند. این چراغ¬های زنونی، برخلاف تصور بسیاری از افراد به عنوان چراغ اصلی خودرو در نظر گرفته شده¬اند. چراغ¬هایی با اندازه بزرگ در بخش سپر خودرو قرار دارند، که تنها برای نور بالا استفاده می¬شوند. همچنین در قسمت پایینی سپر خودرو نیز چراغ¬هایی قرار دارد که دارای قابی با رنگ قرمز هستند و به عنوان مه¬شکن خودرو استفاده می¬شوند.

طراحی بخش عقبی

در نمای بخش عقبی صندوق عقب خودروی سیتروئن C3 که به صورت هاچ¬بک است، ترکیب رنگی متفاوتی دیده می¬شود که دارای شباهت بالایی به نمای عقب خودروی DS3 است. سپر عقب خودروی سیتروئن C3 دارای هماهنگی خاص و کاملی با سپر جلویی آن است و به گونه¬ای طراحی شده که طرح آن با مشابهت بالای طراحی همانند طرح سپر جلویی می¬باشد. همچنین چراغ¬های خودرو در بخش عقبی به صورت گرد هستند و با بخشی پلاستیکی در زیر سپر عقبی قرار گرفته¬اند. با توجه به طراحی منحصربه‌فرد این خودرو و ترکیب رنگ‌های مختلفی که در ظاهر سیتروئن C3 استفاده شده است، ممکن است در اولین نگاه ظاهر خودرو عجیب باشد، اما پس از گذشت زمانی کوتاه نظر شما جلب شده و ظاهر خودرو برای شما جالب و دوست¬داشتنی می¬شود. 


پیشنهاد بازدید: بدنه اتوبوس


 

نمای بخش عقبی سیتروئن C3


طراحی بخش جانبی

طراحی نمای جانبی این خودرو، یکی از بخش¬هایی است که روی آن توجه زیادی شده است. کمپانی سازنده¬ی خودرو از ترکیب رنگ¬ها برای طراحی بدنه استفاده کرده است و این فرصت را به خریداران می¬دهد که در سفارش خود رنگ سقف متفاوتی نسبت بدنه را ثبت کنند. این ترکیب رنگ¬ها در جزئیات خودرو به کار رفته که می¬توان از آن¬ها به آینه¬های جانبی خودرو نیز اشاره کرد. تضادی که در رنگ آینه¬ها و سقف خودرو مشاهده می¬شود، نمایی چشم¬نواز به آن داده و بیشتر از موارد دیگر توجه بینندگان را به خود جلب می¬کند. این خودرو دارای یک میدان بادی 108 درجه از شیشه¬ی جلویی خودرو می-باشد. شیشه¬های خودرو نیز دارای بالابر اتوماتیک می¬باشند. نوار سیاه¬رنگ ضخیمی در بخش پایینی درب¬های خودرو قرار دارد که AIRBUMP نام داند. این نوار دارای 7 کپسول هوا است که در حفاظت¬ در برابر انواع ساییدگی¬ها و خراش¬ها نقش دارد. 

 

AIRBUMP سیتروئن C3


دیگر ویژگی¬های خاص نمای جانبی خودرو را در ادامه به اختصار بیان می¬کنیم. در فریم پنجره¬ی خودرو، روی درب¬ها و گلگیر از پلاستیک استفاده شده است. این خودرو دارای رینگ¬هایی خاص و زیبا نیز می¬باشد. در بازارهای جهانی سیتروئن C3 در 36 رنگ با ترکیب¬های مختلف عرضه می-گردد، اما در ایران خودروها دارای بدنه¬ای به رنگ¬ سفید با ترکیب رنگ قرمز سقف و تزئینات خودرو هستند.

داخل سیتروئن c3

در طراحی داخلی سیتروئن C3 نیز از اثربخشی رنگ¬ها بهره گرفته شده است. رنگ¬های سفید، خاکستری، مشکی و قرمز در نمای داخلی استفاده شده است که نمایی بسیار جذاب به خودرو داده، که پیش از این در هیچ یک از خودروهایی که در بازار ایران تولید شده¬اند دیده نشده است. طراحی داشبورد سیتروئن C3 به صورت مسطح است و یک نوار مستطیلی شکل قسمت میانی داشبورد را از سایر قسمت¬ها جدا می¬کند. در بخش مرکزی داشبورد نمایشگر 7 اینچی نصب شده که با توجه به مکان قرارگیری مناسب آن راننده به راحتی می¬تواند به آن دسترسی داشته باشد. از این نمایشگر به عنوان سیستمی برای اطلاعات و همچنین سرگرمی می¬توان استفاده کرد. همچنین در بالای این نمایشگر ورودی¬های تهویه هوای مطبوع واقع شده¬اند. اکثر بخش¬های داخلی ماشین از جمله بخش¬های خروجی هوا، کنترل¬کننده¬های روی فرمان خودرو و بسیاری قسمت¬های دیگر به شکل مستطیلی طراحی شده¬اند. این نوع طراحی در چشم بینندگان هماهنگی خاصی را به نمایش می¬گذارد. 


 


طراحی داخلی سیتروئن C3


اینطور به نظر می¬رسد که سازندگان این مدل خودرو علاقه¬ی زیادی به چرم نداشته و فقط در طراحی فرمان و بخش دستگیره¬های درب جلویی از چرم بهره برده¬اند. این مسئله شاید به دلیل پایین آوردن هزینه¬ی ساخت خودرو بوده باشد. اما لازم به ذکر است، با این¬که مابقی مواد استفاده شده در کابین پلاستیکی است اما این موضوع جنبه¬ای منفی از خودرو نمی¬باشد؛ به این دلیل که پلاستیک استفاده شده بسیار مرغوب است. صندلی خودرو نیز چرمی نیستند، اما مواد به کار رفته در ساخت آن¬ها از کیفیت بالایی برخوردار است. با توجه به این¬که در طراحی این ماشین به ترکیب رنگ¬ها توجه بسیاری شده است می¬توان به رنگ رویه¬ی صندلی¬های سیتروئن C3 نیز اشاره کرد که دارای هماهنگی قابل توجهی با سایر بخش¬های کابین خودرو می¬باشد. صندلی¬های خودرو دارای ارگونومی خوبی می¬باشند و می¬توان آن¬ها را در 6 جهت تنظیم کرد. این مساله باعث می¬شود که در مسافت¬های طولانی نیز بدن شما دچار آسیب یا خستگی نشود و شما در آرامش و آسایش مسیر خود را طی کنید. 

این خودرو دارای فضای کافی و راحت برای سرنشینان است و با داشتن فضای مناسب در عقب خودرو، سفری راحت را برای سرنشینان عقب نیز فراهم می¬کند. خودروی سیتروئن با داشتن 300 لیتر فضای بار، میزان مناسبی از فضا برای لوازم و وسایل شما دارا می¬باشد که این مقدار شاید کم به نظر برسد؛ اما برای یک خودروی هاچ¬بک حجم قابل قبولی است. به وسیله¬ی جمع کردن صندلی¬های عقبی خودرو این حجم می¬تواند به 922 لیتر نیز تغییر یابد. در قسمت داخلی خودرو امکانات دیگری موجود است که سبب رفاه حال سرنشینان می¬شود. وجود نمایشگر لمسی با اندازه¬ی 7 اینچ، سیستم محدودکننده¬ی سرعت، آینه¬ی تاشوی برقی که دارای گرم¬کن نیز هست، سیستم اتصال به تلفن همراه هوشمند و بسیاری آپشن¬های دیگر از این موارد می¬باشند. 

 

مشخصات سیتروئن C3 

در بازار ایران موتور سیتروئن C3  سیلندری و دارای پیشرانه¬ی 1.6 لیتری توربوشارژ است که توان خروجی آن 163 اسب بخار و 243 نیوتون متر گشتاور آن می¬باشد. این خودرو تنها نیازمند 8 ثانیه زمان است تا به سرعت 100 کیلومتر برسد. این ویژگی باعث شده خودروهای دیگر در همین رنج قیمتی توان مقابله با سیتروئن C3 را نداشته باشند. گیربکس شش سرعته¬ی اتوماتیک به نام EAT6، سبب انتقال نیروی تولید شده توسط پیشرانه به چرخ¬های جلو می¬گردد. گیربکس خودرو دارای عملکرد بسیار خوبی می¬باشد. همچنین دو حالت sport  و snow نیز دارد که در مواردی که به این حالت¬ها احتیاج دارید به راحتی با فشار دادن دکمه¬ی مربوط می¬توانید از آن بهره ببرید. یک نکته مثبت درباره¬ی این خودرو توان فنی آن است که نقطه قوت مهمی محسوب می¬شود. این توان فنی باعث چالاکی و قدرت خودرو شده که این موضوع می¬تواند به راحتی نظر رانندگان را جلب کند.  مصرف سوخت خودرو طبق اعلام کمپانی سازنده 6.7 می¬باشد که یک رقم بسیار متعادل و متناسب برای یک خودروی هاچ¬بک است.

برای رانندگی شهری راحت، یکی از امکانات مورد نیاز یک سیستم تعلیق مناسب است. خودروی سیتروئن C3 با داشتن سیستم تعلیق بسیار خوب عملکرد نرمی دارد که مورد توجه رانندگان قرار گرفته است. فرمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در رانندگی بسیار پر اهمیت می¬باشد. فرمان این خودرو برقی است و دارای عملکرد دقیقی می¬باشد که رانندگی در خیابان¬های پرتردد را بسیار راحت می¬کند. در کل فرمان¬پذیری و سیستم تعلیق این خودرو وضعیت خوبی دارد و به شما این ارمغان را می¬دهد که می-توانید با خیالی آسوده یک رانندگی سرشار از لذت با این خودرو داشته باشید. 

 

موتور سیتروئن C3


ایمنی خودرو 

سیتروئن C3 در سال 2017 میلادی توانست از موسسه¬ی EURO NCAP چهار ستاره¬ی ایمنی دریافت کند که این عدد در برابر رقبای اصلی این خودرو بسیار مناسب و قابل توجه می¬باشد. این خودرو توانسته در مقایسه به خودروهای هم¬کلاس خود تجهیزات ایمنی خوبی را ارائه دهد. از میان این تجهیزات می¬توان از سیستم ورود به خودرو و استارت زدن بدون نیاز به کلید اشاره کرد. وجود 6 عدد کیسه¬ی هوا، ترمزهای قوی، دوربین دید عقب خودرو و سنسور مناسب جهت پارک خودرو اشاره کرد. این ویژگی¬ها و بسیاری موارد دیگر همگی نشان¬دهنده¬ی میزان ایمنی بالای این خودرو هستند. 


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured