ویژگی های فوق العاده پورشه پانامرا
1401/06/16 ساعت 12:20:00

ویژگی های فوق العاده پورشه پانامرا

شرکت پورشه یک شرکت خودروسازی آلمانی می باشد که توسط فردی به نام فردیناند پورشه و در سال 1931 تاسیس گردید. این شرکت خودروسازی به طراحی و ساخت خودروهای اسپرت و اغلب گران قیمت علاقه مند است. خودروهای پورشه در عین گران بودن خودروها در تمام جهان طرفداران خاص خود را دارد و با این حال فروش خوبی نیز دارد. دفتر مرکزی شرکت پورشه در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان قرار دارد. یکی از خودروهای تولید شده توسط این کمپانی پورشه پانامرا است.

خودروهای تولید شده توسط این شرکت در طراحی موتورهایشان با یک دیگر متفاوت هستند. اگر بخواهیم موتورهای مختلف خودروهای این کمپانی را از نظر طراحی موتور تقسیم کنیم به سه شاخه ی موتورهای تخت، موتورهای خطی و موتورهای وی شکل تقسیم می شوند که دارای قدرت بالایی هستند. همچنین گیربکس خودرو نیز از دیگر بخش¬های فنی این خودروها می باشد که از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است. علاوه بر بخش فنی، ویژگی های ظاهری مثل سپر خودرو، چراغ خودرو و صندوق عقب خودرو نیز با طراحی خاص خود، نمایی ویژه به خودرو می دهند. در ادامه به بررسی یکی از خودروهای تولید شده توسط این شرکت می پردازیم.

 پورشه پانامرا

پورشه پانامرا


معرفی 

پورشه پانامرا یک خودروی سدان چهار درب می باشد که در سال 2009 در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی شانگهای از آن رونمایی شد؛ همچنین لازم به ذکر است که نسخه دیزلی، توربو اسپرت و هیبرید آن نیز در سال 2011 عرضه گردید. پورشه پانامرا در دسته ی خودروهای اس یو وی قرار می گیرد، اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که دسته اس یو وی چه دسته ای است؟ دسته اس یو وی گروهی از خودروهایی هستند که توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار و بیابانی را دارند. در سال 2013 نسخه پلاگین هیبریدی آن که با نام پانامرا اسپرت E هیبرید نیز شناخته می شود، وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد. پورشه پانامرا در سال 2013 دستخوش تغییراتی در ظاهر خود گردید و یک تحول عظیم در ظاهر آن رخ داد.

 کابین پورشه پانامرا

کابین پورشه پانامرا


بررسی پورشه پانامرا

در اواخر سال 1390 پورشه پانامرا به سرعت وارد ایران شد. ظاهر زیبا و چشم نواز این خودرو باعث شد که در کشور ایران به یکی از محبوب ترین خودروها تبدیل شود. در سال 1390 با قیمت قریب به 200 میلیون تومان به راحتی می توانستید پورشه پانامرا را خریداری کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. می توان به راحتی این موضوع را بیان کرد که کمپانی پورشه با رائه خودروهایی که با سرعت بسیار بالا می توان با آن ها رانندگی کرد قصد داشته که حس هیجان را به مالکان خودروهایش هدیه دهد.


بخش فنی پورشه پانامرا

بخش فنی پورشه پانامرا


شرکت پورشه با استفاده از موتور 330 اسب بخار V6 و همچنین پیشرانه هیبریدی پلاگین 680 اسب بخار، قدرت خارق العاده ای را به پورشه پانامرا می دهد؛ استفاده از موتور قدرتمند 330 اسب بخار باعث شده که تجربه ی رانندگی با این خودرو یک تجربه ی استثنایی را برای شما رقم بزند. 

گیربکس خودرو از نوع 7 دنده اتومات دو کلاچه می باشد؛ گیربکس خودروی پورشه پانامرا همان طور که از نام این گیربکس پیداست برای قطع و وصل نیروی چرخ دنده ها از دو کلاچ استفاده می کند. دوربین عقب و همچنین سنسورهای پارکینگ جلو و عقب از ویژگی های ایمنی و استاندارد این خودرو است که می توان به آن ها اشاره کرد. یک ویژگی مهم که در دل این خودرو قرار گرفته است، سیستمی است که با استفاده از تصویربرداری حرارتی برای تشخیص انسان و حیوانات در جاده های تاریک استفاده می شود و راننده از وجود انسان و یا حیوانات در جاده مطلع می کند.  

 


پیشنهاد مطالعه : آشنایی با نیسان آریا 2021


همه نمونه های پورشه پانامرا خودروهایی با چهار درب می باشند و دارای چهار صندلی هستند؛ پورشه با استفاده از بالشتک های نرم و انعطاف پذیری که در صندلی ها قرار داده است راحتی شما را تضمین می کند. فضای صندوق عقب خودرو به نسبت سایر رقبای این خودرو مانند مرسدس بنز C300 بیشتر است و گنجایشی معادل تقریبا 17.6 فوت مکعب را دارا می باشد؛ که این فضا به نسبت دیگر نسخه های پورشه پانامرا بیشتر است. در داخل خودرو یک صفحه نمایش لمسی برای سرنشینان جلو و یکی هم برای سرنشینان عقب خودرو تعبیه شده است که همین موضوع باعث شده زمانی که در این خودرو هستید لحظات خسته کننده ای را سپری نکنید.

 

نمای داخلی خودرو

نمای داخلی خودرو


مشخصات پورشه پانامرا 

 نمی توان اذعان داشت که پورشه پانامرا یک خودروی کم مصرف است، اما در مقایسه با سایر رقبای خود از سوخت کمتری استفاده می کند؛ این خودرو با استفاده از گیربکس اتوماتیک و موتور  V8 در ازای هر گالن سوخت می تواند 19 مایل حرکت کند.

ایمنی خودرو

پورشه پانامرا درست مانند بسیاری از خودروهای لوکس دیگر در تست تصادف انستیتوی بیمه ی ایمنی بزرگراه یا به بیان دیگر اداره ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه شرکت نکرده است. اما این خودرو موفق به دریافت امتیاز 3.5 از 5 J.D. Power (موسسه ی بررسی قابل اعتماد بودن خودروها و بررسی موتور و گیربکس خودرو) گردید.

طراحی ظاهری پورشه پانامرا

این خودروی چهار درب با ظاهر اسپرت و جوان پسندش یک خودروی لوکس تلقی می شود چراکه بسیاری از افراد توانایی خرید این خودرو را ندارند.

پورشه پانامرا توربو اسپرت

پورشه پانامرا توربو اسپرت یک خودروی هاچ بک چهار در است که موتور آن در قسمت جلوی خودرو قرار گرفته؛ شرکت پورشه با تکیه و تمرکز بر عوامل ظاهری و نه جنبه ی عملی، به طراحی این خودرو پرداخته است. تغییراتی که بر روی قسمت عقب خودروی پورشه پانامرا توربو اسپرت انجام گردید، باعث شد که فضای سر برای سرنشینان عقب افزایش یابد؛ همچنین این موضوع باعث شد که گنجایش صندوق عقب خودرو چندین برابر بزرگ تر گردد.

 

پورشه پانامرا توربو اسپرت

پورشه پانامرا توربو اسپرت


طراحی ظاهری

سیاست شرکت خودروسازی پورشه همواره بر طراحی ظاهری و خلق خودروهایی با ظاهر جذاب استوار بوده و در این خودرو قابلیت و امکانات زیادی به چشم نمی خورد؛ سقف خودرو و خطوطی که روی شیشه های عقب خودرو وجود دارد بر ظاهر اسپرت این خودرو می افزاید، اما این خطوط روی ظاهر صندوق عقب خودرو تاثیر مثبتی نداشته است. چراغ های خودرو که در قسمت عقب پورشه پانامرا توربو اسپرت قرار گرفته اند، دارای ظاهری باریک هستند که در ساخت آن ها از لامپ های LED استفاده گردیده است. چراغ های عریض خودرو و کاپوت صاف این خودرو از دیگر خصوصیات این خودرو می باشد.

به گفته شرکت سازنده این خودرو طراحی پورشه پانامرا توربو اسپرت الهام گرفته از مار کبرا می باشد، تا خودرو از روبه رو بسیار جذاب به نظر برسد. ترکیب ظاهری این خودرو به خودروی آئودی A7 بسیار نزدیک است و از آن جا که طراحی واگن این خودرو سنتی می باشد، باعث شده که طراحی این خودرو از دیگر خودروها متمایز و بسیار جالب و اصیل باشد.

 خودرو پورشه پانامرا توربو اسپرت

خودرو پورشه پانامرا توربو اسپرت


داخل پورشه پانامرا

ترکیب طراحی اسپرت و لوکس این خودرو باعث شده که کابین این خودرو بسیار جذاب به نظر برسد. صندلی های پورشه پانامرا که به comfort  نیز معروف هستند، از نوع way 4 می باشند. نمونه ی  way 4امکانات تنظیم ارتفاع صندلی، جلو و عقب بردن صندلی و تغییر زاویه ی استراحتگاه کمر و ستون فقرات را به خودروی شما می دهد. همچنین لازم به ذکر است که غربیلک و آینه های خودرو نیز از این قابلیت برخوردار می باشند. صندلی های خودروی پورشه پانامرا توربو اسپرت استاندارد و به گونه ای طراحی شده اند که چه در بزرگراه های شهری و چه در جاده های بین شهرها راحتی شما را تضمین می کنند. صندلی  وسط عقب خودرو هرچند که به اندازه ی کافی جادارد نیست، اما به خودرو این امکان را می دهد که سه سرنشین در عقب خودرو بنشینند.

چرم استفاده شده در صندلی و روی داشبورد خودرو حس نرمی و لطافت را به انسان القا می کند؛ اما تنها مشکلی که ممکن است برای مالکان خودرو به وجود بیاورد این اسن که این چرم گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کند، در نتیجه این موضوع به یک نکته ی منفی برای خودرو تبدیل شده است. حجم بارگیری صندوق عقب خودرو 53 مترمکعب می باشد که با خم کردن صندلی های ردیف دوم این حجم به 138 مترمکعب افزایش می یابد. صفحه ی لمسی 11.5 اینچی با استفاده از استاندارد اپل کارپی (فاقد اندروید اتو) ساخته شده و این صفحه نمایش لمسی با واکنش سریع تجربه ی لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. 

 طراحی داخلی پورشه پانامرا

طراحی داخلی پورشه پانامرا


لازم به ذکر است که شاید در برخورد اول با خودرو کار با آن سخت به نظر برسد؛ به عنوان مثال تنظیم صندلی و سیستم مدیریت آب وهوای خودرو با کلید راه اندازی مرتبط می باشد، که در ابتدا کار با آن ها دشوار است. با وجود این که دوام و ماندگاری بالا از خصوصیات پورشه پانامرا است، اما این ویژگی در خصوص دریچه های ورودی صادق نیست؛ چرا که این دریچه ها در درازمدت ممکن است دچار خرابی گردد. در صفحه ی مقابل راننده دو نمایشگر دیجیتالی قرار دارد که درجه ی انعطاف پذیری مناسبی دارند. پیشرانه ی V8 استفاده شده در این خودرو توانایی تولید 550 اسب بخار و قدرت و گشتاور 768 نیوتن را داراست.

پورشه پانامرا توربو دو توربو شارژر در کنار PDCCS قرار دارد. اما توربو شارژر چیست؟ توربو شارژر از دو بخش توربین و کمپرسور تشکیل شده است که نیروی خود را از گازهای خروجی اگزوز تامین می کند و وظیفه ی فشرده ساختن هوا و انتقال آن را به داخل محفظه ی احتراق برعهده دارد. همچنین باید در نظر گرفت که این خودرو یک خودروی بزرگ با وزنی بیش از 2000 کیلوگرم می باشد. یکی از آپشن های موجود و قابل تحسین این خودرو کمربند ایمنی آن است که در هنگام تصادفات به طور خودکار کمربند را تنگ می کند تا کمترین آسیب ممکن به سرنشین وارد شود.


پورشه پانامرا توربو  Sپلاگین هیبرید

این مدل از پورشه پانامرا در سال 2009 عرضه گردید. از سال 2017 تا به امروز نسل دوم این خودرو درحال تولید می باشد. طی 11 سال اخیر ظاهر پورشه پانامرا توربو S پلاگین هیبرید تغییرات چندانی نداشته است اما همچنان جز خودروهای لوکس و قوی دسته بندی می شود.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured