بررسی مشخصات خودرو فیات 500
1401/06/16 ساعت 12:19:06

بررسی مشخصات خودرو فیات 500

خودرو فیات 500 یکی از محبوب ترین و جالب ترین ماشین های سایز کوچک در دنیا می باشد که نسل اول این خودرو در سال 1957 عرضه بازار شد و با تیراژ 4 میلیونی توانست به عنوان پرفروش ترین خودروهای تاریخ ایتالیا شناخته شود. نسل جدید و مدل لوکس این خودرو در سال 2015 به تعداد 1.5 میلیون دستگاه به فروش رسید و این امر نقطه عطف و موفقیت برند فیات را به دنبال داشت. خودرو فیات 500  در 2 مدل به صورت کوپه و کروک طراحی و در ایران به فروش می رسد و با وجود اینکه به عنوان اقتصادی ترین خودروی های سایز کوچک جهان شناخته می شود اما در برخی از کشورهای اروپایی با رنج قیمت بالاتری به فروش می رسد.

زمانی که برای اولین بار با این خودرو رو به رو می شوید از ابعاد کوچک و جمع و جور آن بسیار شگفت زده خواهید شد که البته با مرور زمان ابعاد این خودرو رشد و بزرگ تر شده و در حال حاضر طراحی لوکس و مدرن فیات 500 در مقایسه با کلاسیک آن، بزرگ تر می باشد.

 از نظر طراحی و بهره مندی از امکانات روز و آپشن های متنوع بسیار مجهز بوده و چشمگیر می باشد این خودرو در حال حاضر از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و در اولویت خرید بسیاری از علاقه مندان به خودرو قرار گرفته است. انتخاب رنگ داشبورد همرنگ با بدنه خودرو از جمله نکاتی مثبت و ویژگی های خرید این ماشین بوده و مدل های وارد شده به روز آن از آپشن و ویژگی های بی نظیر و جذابی برخوردار می باشند که رقابت چشمگیری را با دیگر رقبای خود در بازار فروش در دست گرفته و با قیمت بسیار منطقی در اوایل لیست پرتقاضاترین خودروهای جهان قرار گرفته است.

از مهمترین رقبای این خودرو می توان به اسمارت فورتو و تویوتا اشاره کرد هم چنین این خودرو از نظر قوای فنی در رتبه بسیار مناسبی قرار داشته و فروش خوبی را دارا می باشد. این مدل از خودروی فیات یک سری ایراد ها و معایبی را نیز داشته که این موضوع تاثیر بسیاری را در نارضایتی مشتریان داشته و این موضوع تاثیر بسیاری را در ضعیف بودن واردات این خودرو داشته باشد.

 

فیات 500 جدید

قیمت فیات 500


قیمت فیات 500

خودرو فیات 500 محصولی پرفروش در تاریخ ایتالیا بوده و به دلیل مزیت ها و زیبایی ظاهری که دارد نظر و محبوبیت بسیاری از مخاطبان را به دست آورده است. که این موضوع در ایران برعکس بوده و دلیل این موضوع بالا بودن قیمت آن و عرضه در رنج قیمت های بسیار گران می باشد که این موضوع در سال های اخیر سبب محو شدن فیات 500 از بازار خودروی ایران شده است. این خودرو در سال 2008 طراحی و برای اولین بار در بازار خودرو مورد توجه خریداران قرار گرفت. فیات 500 به عنوان هاچ بک خوش استیل توانسته است از موسسه یورو ان کپ 5 ستاره ایمنی را دریافت نماید.

این خودروی شیک و عامه پسند با محبوبیت بسیار بالایی که به دست آورد توانست عامل موفقیت بزرگ کمپانی سازنده آن شده و به عنوان پرسودترین و پرفروش ترین مدل طراحی شده فیات برای شرکت سازنده آن به شمار رود.

با وجود اینکه برای چندین سال تولید و ساخت خودرو فیات 500 متوقف شد اما در سال 2007 تصمیم بر احیای دوباره این خودرو گرفته شد و در حال حاضر در سراسر دنیا محبوبیت قابل توجهی را داشته که هر قشری حتی اسپرت سواران نیز این خودرو را در لیست خرید خود قرار داده اند. در حالت کلی کمپانی فیات توانست موفقیت چشمگیری را در ایران به دست آورد و تمامی مدل های مختلف این کمپانی که وارد کشورمان شدند فروش بالایی را نداشتند که البته فیات 500 از این موضوع مستثنی نبوده و تنها در مقایسه با مدل های قبلی تا حدودی از تقاضای بالایی برخوردار بوده است. به گونه ای که در حال حاضر هیچ خدمات پس از فروشی برای این خودرو مشاهده نمی شود و به طبع قطعات آن نیز در بازار موجود نمی باشد.


پیشنهاد مطالعه : همه چیز درباره شاهین سایپا


معایب فیات 500

طراحی بدنه و بیرونی خودرو فیات 500 مخاطب را یاد خودروهای کلاسیک و قدیمی زنده می کند که دلیل این موضوع پایبندی کمپانی فیات به حفظ اصول کلی طراحی محصول اولیه بوده به گونه ای که ایتالیایی ها از سبک رترو برای طراحی این خودرو استفاده کرده اند. طراحی به سبک کلاسیک در این خودرو از جمله معایبی می باشد که برای اغلب مخاطبان محبوبیت نداشته و تنها این مورد سبب امتناع از خرید و انتخاب فیات 500 شده است. قیمت گران و بالای آن در ایران از دیگر معایبی به شمار می رود که از فروش این خودرو کاسته است و بسیاری از مخاطبان بدون مشاهده و بررسی مشخصات این خودرو از انتخاب آن منصرف می شوند.

در طراحی خودرو فیات 500 می توان گفت بیرون و بدنه آن آنچنان خیره کننده و جذاب نمی باشد در انتخاب طرح کاپوت خودرو و یا سپر خودرو میتوانستند از ایده های جذاب و شیک تری استفاده کنند که این موضوع بی شک در جذابیت و شیک بودن ظاهر فیات 500 تاثیر بسیاری می توانست داشته باشد.

 قيمت فيات 500

خودرو فیات 500


مزایای فیات 500

کابین و طراحی داخلی خودرو فیات 500 با ظاهر و بدنه آن بسیار متفاوت می باشد و با ورود به کابین این خودرو به وضوح می توانید این تفاوت را مشاهده کنید. در طراحی داخلی فیات 500 از لوکس ترین طرح و مدرن ترین امکانات استفاده شده است که در یک چشم بر هم زنی تمامی جزئیات و امکانات داخلی آن مشاهده می شود. فیات 500 از نظر تجهیزات رفاهی در رتبه بالایی قرار داشته و عملکرد مطلوبی را نیز دارا می باشد که از جمله ویژگی های خودرو فیات 500 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-          7 ایربگ

-          سیستم صوتی با 6 بلندگو

-          سیستم استارت و استاپ

-          خروجی 12 ولت برق

-          داشبورد با روکش براق

-          طراحی صفحه آمپر

-          کنسول وسط

-          روکش شیک و نرم صندلی ها

با وجود تمامی مزیت ها و ویژگی های خودرو فیات 500، رنج قیمت مشخص شده برای آن بسیار گران می باشد که این موضوع به تنهایی تاثیر منفی در خرید و فروش این خودرو داشته و سبب شده است که هیچ گونه خدماتی را در بازار خودروی ایران نداشته باشد.


مشخصات ماشین فیات

همانطور که میدانید فیات 500 از خودروهای کوچک و جمع و جور بوده و با باز کردن درب صندوق خودرو فضای کوچک را مشاهده خواهید کرد که این موضوع برای افرادی که عاشق مسافرت هستند از نکات ضعف خودرو به شمار می رود هم چنین این خودرو با موتورهای مختلفی در بازار به فروش می رسد که این موضوع برای بسیاری از مخاطبان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این بخش می خواهیم شما را با برخی از مشخصات فنی خودرو فیات 500 آشنا کنیم:

-          موتور:  4 سیلندر خطی

-          حجم موتورفیات 500 : 1242 سی سی

-          حداکثر قدرت فیات 500 : 69 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

-          حداکثر گشتاور: 102 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

-          جعبه دنده: 5 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی

-          شتاب: 13 ثانیه

-          حداکثر سرعت: 160 کیلومتر بر ساعت

-          وزن: 905 کیلوگرم

-          فاصله محور: 2300 میلی متر

-          انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

 

 قیمت فیات 500 در تهران

                                                                                                                            مشخصات فیات 500


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured