با تیوولی 2018 و مشخصات آن بیشتر آشنا شوید
1401/06/16 ساعت 12:53:12

با تیوولی 2018 و مشخصات آن بیشتر آشنا شوید

سانگ ‌یانگ تیوولی از جمله خودروهای مینی اس یو وی 5 می باشد که با ظاهری بسیار شیک و عامه پسند در سال های اخیر بسیار مورد توجه و انتخاب مخاطبان و کاربران واقع شده است. این خودرو ساخت کره جنوبی شرکت سانگ یانگ بوده و در ایران فروش خوبی را در دست گرفته است. در اوایل تیوولی با 2 تیپ اسپرت نمایان شد که هر یک از دو تیپ این خودرو با ویژگی ها و مشخصات فنی و ظاهری در انتخاب علاقه مندان به مد روز قرار گرفت در نهایت با ایجاد تغییرات جزئی در ظاهر این خودرو در حال حاضر تیوولی با تیپ آرمور در بازار به نمایش گذاشته شده است.

 ساخت تولید این خودرو 2015 میلادی بوده و همچنان بر روی خط تولید شرکت سانگ یانگ واقع بوده و به عنوان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای جهانی شناخته می شود. محبوبیت بالای این خودرو در میان ایرانیان نشان دهنده کیفیت و عملکرد بی نظیر آن بوده و در روزهای اخیر با افزایش تقاضا برای خرید سانگ ‌یانگ تیوولی می باشیم که البته این موضوع به دلیل تحریم های اجرایی، کار را برای تحویل خودروها مشکل ساخته است که به این منظور کمپانی سانگ یانگ سعی بر آن دارد در ایران، ساخت تیوولی را رونق داده و بدون مشکل از ممنوعیت واردات خودرو در ایران عبور کند.

 مشخصات تیوولی

Figure 1سانگ یانگ تیوولی


مزایای تیوولی 

استقبال از سانگ ‌یانگ تیوولی در سال های اخیر به حدی می باشد که با افزایش و رونق ساخت مواجه بوده و طرفداران بسیاری روز به روز جذب این خودروی لوکس کره ای شده اند. این خودرو از طراحی بسیار شیک و در عین حال ساده ای برخوردار بوده و تناسب فوق العاده جذابی بین اجزای بدنه قابل مشاهده می باشد که با بهره مندی از رنگ مشکی در برخی از اجزای بدنه سبب ایجاد تفاوت جزئی شده و این طراحی کسل کننده نبوده و نظر بسیاری از خریداران را به دست آورده است. از جمله مزیت های سانگ ‌یانگ تیوولی می توان به امکانات رفاهی و تجهیزات به کار رفته در آن اشاره نمود.

این خودرو دارای 6 عدد کیسه هوا، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سیستم های ترمز و پایداری، گرمکن صندلی های جلو، فرمان دی کات و سانروف و ... می باشد که هر یک از این موارد تاثیر بسیاری از جذب توجه خریداران داشته و این عوامل سبب تقاضا و فروش بالای آن شده است. از جمله سایر مزایای سانگ یانگ می توان موارد زیر را نام برد:

_ پیشرانه تنفس طبیعی

_ رونق بازار خودرو

_ سهولت واردات

_ نرخ قیمت ارزان نسبت به سایر رقبا

معایب سانگ ‌یانگ تیوولی

سانگ ‌یانگ تیوولی در کنار تمامی ویژگی ها و مزیت هایی که دارا می باشد یک سری معایب را نیز به همراه داشته و در برخی مواقع مورد نارضایتی و ناخشنودی مشتریان می شود که البته این امر درصد چندانی در تقاضای بالای خودروی یانگ سانگ ندارد. از جمله معایب سانگ ‌یانگ تیوولی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

صندوق عقب کوچک: صندوق عقب این خودرو ۴۲۳ لیتری بوده و برای افرادی که علاقه مند سفرهای تفریحی و توریستی هستند از نظر کاربردی مناسب نخواهد بود. در وهله اول شاید فضای صندوق عقب به نظرتان کافی باشد ولی در صورت چیدمان وسایل سفر بی شک بایستی از برخی لوازم و وسایل های خو چشم پوشی کنید.

طراحی کابین: شاید در حالت کلی طراحی بیرونی و داخلی خودرو بسیار منسجم و جذاب به نظر برسد ولی با نشستن در داخل خودرو با مشاهده اجزا و قطعات استفاده شده در کابین انتظاری که دارید را به دست نخواهید آورد. چرا که قطعات و متریال های استفاده شده در طراحی داخلی با وجود اینکه در مقایسه با رقبا بهتر است ولی مورد تایید نمی باشد و در بخش هایی از کابین از پلاستیک خشک استفاده شده است که به مرور زمان تغییر رنگ خواهد داد.

ایمنی سانگ یانگ تیوولی: از دیگر معایب های بزرگ این خودرو می توان به امکانات ایمنی آن اشاره نمود که به فناوری و تجهیزات پیشگیرانه در زمان وقوع حادثه مجهز نمی باشد. کروز کنترل از جمله این موارد ایمنی بوده و در زمان ایست و یا کاهش سرعت خودروی جلویی به صورت هوشمندانه سرعت خودرو را کاهش می دهد.

 قیمت تیوولیFigure 2خرید سانگ یانگ تیوولی


قیمت تیوولی 2020

یکی از دیگر موضوعاتی که در خرید و تقاضای سانگ ‌یانگ تیوولی برای مشتریان و مخاطبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد نرخ قیمت این خودرو بوده و لازم به ذکر است که قیمت از مهمترین و تاثیرگذارترین آیتم های انتخاب و سوق یافتن مشتریان به خرید این خودروی لوکس و به روز کره ای می باشد. این خودرو در رنج قیمت خود به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین کراس اوورهای بازار داخلی محسوب می شود و با توجه به چالاکی و کیفیت موتور و مقاومت بالا و غیره انتظارات بسیار خریداران را پاسخگو خواهد بود.

انتخاب سانگ ‌یانگ تیوولی در بازار فعلی با توجه به نرخ قیمت های متغیر و کیفیت های متنوع یکی از پرسودترین و بهترین انتخاب های مخاطبان بوده و شما نیز می توانید با کسی اطلاعات دقیق از نرخ روز و تمامی تجهیزات و امکانات این دستگاه ماشین روز صاحب یکی از محبوب ترین و لوکس ترین خودروهای کره ای باشید.


 قیمت ماشین تیوولی سال ۹۸                        Figure 3قیمت سانگ یانگ تیوولی


مشخصات تیوولی

سانگ ‌یانگ تیوولی از رونق بازار قابل توجهی برخوردار بوده و این از مهمترین مواردی می باشد که اقبال این خودرو را درخشان تر ساخته است و در مقابل بهای پرداخته شده از مزایا و قابلیت های متعددی برخوردار می باشد. از جمله مشخصات این خودرو می توان موارد زیر را مورد بررسی قرار داد:

تعداد سیلندر: ۴ خطی

حجم باک ۴۷ لیتری

وزن: ۱۳۰۰ کیلوگرم

جعبه دنده: ۶ سرعته خودکار تیپ ترونیک

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰: ۱۲

مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲

حداکثر توان: ۱۲۸ اسب بخار

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی 

همانطور که اشاره کردیم طراحی و ساختار سانگ ‌یانگ تیوولی خاص و منحصر به فرد بوده و در نگاه اول طراحی و قطعات انتخابی برای بیرونی این خودرو نظر هر فردی را مجذوب خود می سازد چراغ خودرو ، سپر خودرو و کاپوت خودرو از جمله آیتم هایی می باشد هر فردی را مجذوب خود می سازد از این جهت در انتخاب طراحی این بخش ها بسیار حساسیت به کار رفته و انسجام محبوبی در ساختار این بخش ها به کار رفته است که مورد تایید و پسند بسیاری از خریداران قرار گرفته است.

این خودرو یک کداس اوور جمع و جور بوده و نباید انتظار بالایی از طراحی داخلی و کابین آن داشته باشید با این وجود این خودرو در بازار فروش یکی از جالب ترین و خاص ترین خودروهای طراحی شده در سال های اخیر از کمپانی کره ای بوده است که توانسته در مدت زمان بسیار کوتاه از زمان ورود خود به بازار، رقابت تنگاتنگی را با دیگر رقبا داشته باشد و به گونه ای نبض بازار را در دست بگیرد.

درب صندوق خودرو و گلگیر خودرو با طراحی بسیار حرفه ای و ظریفی که دارد این بخش از خودرو را شیک و زیبا به نمایش قرار داده است. در حالت کلی می توان گفت کمپانی سانگ یانگ با ساخت و عرضه این مدل از خودروهای پیشرفته توانسته است در اولویت انتخاب خریداران قرار گرفته و در اوایل لیست پرفروش ترین شرکت های خودروسازی نام خود را به ثبت برساند.


نظر کارشناسان در مورد تیوولی

 


دانلود PDF مقاله تیوولی   

مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured