آشنایی با قابلیت های خارق العاده نیسان آریا 2021
1399/12/19 ساعت 17:37:25

آشنایی با قابلیت های خارق العاده نیسان آریا 2021

نیسان آریا یکی از جدید‌ترین خودروهای کانسپت کمپانی نیسان می‌باشد که قرار است در سال 2021 میلادی به بازار‌های جهانی عرضه شود. این خودرو از نظر ظاهری و طرّاحی کابین تفاوت‌های فاحشی را با تصوّرات مشتریان دارد و با کمک الگوهایی کاملاً جدید و بی شباهت به مدل‌های امروزی ساخته شده است و این مسئله باعث گردیده است تا قسمت عمده‌ای از خریداران چشم انتظار معرّفی رسمی این خودرو به بازار‌های جهانی باشند. در ادامه قصد داریم تا جدید‌ترین اطّلاعات موجود در رابطه با نیسان آریا را به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را بیشتر با این اتومبیل تاثیرگذار و خلّاقانه آشنا سازیم.


نیسان آریا

 

نیسان آریا به عنوان یکی از اتومبیل‌های کانسپت کمپانی نیسان از طرّاحی متفاوتی بهره می‌برد


علت نامگذاری نیسان آریا

گویا در سال‌های اخیر میزان علاقه‌ی شرکت‌های خودروسازی معتبر به استفاده از نام‌های اصیل ایرانی افزایش یافته است و این بار کمپانی نیسان جدید‌ترین اتومبیل کانسپت خود را با نام نیسان آریا روانه‌ی بازار کرده است. این شرکت قبلاً نیز خودرویی با نام قشقایی را تولید نموده است و این مورد نشان دهنده‌ی علاقه‌ی وافر مدیران ارشد این شرکت به نام‌های ایرانی می‌باشد. اخیراً کمپانی رنو نیز مدلی را تحت عنوان قاجار تولید کرده است تا از رقابت در این زمینه با رقیب سنّتی خود عقب نماند.


 نیسان آریا جدید


نام این خودرو دارای ریشه‌ی ایرانی می‌‌باشد


طرّاحی بیرونی خودروی نیسان آریا:

شرکت‌های خودروسازی اتومبیل‌های کانسپت خود را بر اساس ایده‌‌های بلند پروازانه و جسورانه طرّاحی می‌کنند و نیسان آریا نیز جزو آن دسته از خودروهایی است که با کمک الگوهایی نسبتاً واقع گرایانه ساخته شده است و انتظار می‌رود که بتواند بازار‌های جهانی را به آشوب بکشد. چراغ خودرو نیسان آریا شباهتی را به چراغ‌های سایر تولیدات کمپانی نیسان ندارد و طرّاحی منحصر به فرد آن باعث شده است تا ظاهر این خودرو جذّاب‌تر شود.


سپر خودرو نیسان آریا با کمک چراغ‌های مه شکن زیبا و جلو پنجره‌ی خارق‌العادّه‌ی این خودرو بسیار بهتر از سپر سایر خودروهای کانسپت طرّاحی شده است و زیبایی قسمت‌های مختلف آن نگاه هر بیننده‌ای را به خود درگیر می‌کند. از طرفی، شیشه خودرو نیسان آریا با یک شیب ملایم ساخته شده است و نقص آشکاری در طرّاحی و ابعاد آن وجود ندارد.

نمای جانبی این خودرو با وجود زیبایی وصف ناپذیر گلگیر خودرو نیسان آریا که دارای یک قوس بسیار جذّاب می‌باشد دوچندان شده است و اثری از شلوغ کاری بی مورد در این قسمت از خودرو دیده نمی‌شود. طرّاحی چراغ‌های عقبی خودروهای کانسپت نقش بسیار موثّری را در دیدگاه مشتریان نسبت به خودروی مورد نظر ایفا می‌کند و کمپانی نیسان در رابطه با چراغ‌های عقبی نیسان آریا برای مشتریان سنگ تمام گذاشته است و این چراغ‌ها را زیبا‌تر و متفاوت‌تر طرّاحی کرده است و این ویژگی موجب تمایز بیشتر این اتومبیل از سایر مدل‌های موجود در بازار شده است.

همچنین، سایر اجزای نمای عقبی این خودرو بر اساس طرّاحی متفاوت چراغ‌های عقبی آن انتخاب شده‌اند و طرّاحی قسمت‌هایی همچون: سپر، گارد عقب، شیشه و درب صندوق عقب نیسان آریا بسیار خلّاقانه و زیبا می‌باشد و اثری از تزئینات اضافی و گیج کننده در این قسمت‌ها به چشم نمی‌خورد. 


مشخصات نیسان آریا

 

رینگ‌های نیسان آریا بسیار زیبا و چشم‌نواز طرّاحی شده‌اند


فضای کابین نیسان آریا شما را شوکّه خواهد کرد!

چنانچه از دور به فضای کابین نیسان آریا بنگردید شاید احساس کنید که کابین این اتومبیل خالی و بدون تزئینات کافی می‌باشد ولی به یاد داشته باشید که زیبایی همواره در جزئیات نهفته است و سازندگان این خودرو تسلّط کافی را بر روی این موضوع داشته‌اند. در این اتومبیل زیبا دکمه‌ها و کنترل کننده‌های متعدد جای خود را به یک مانیتور 12.3 اینچی و یک صفحه کیلومتر دیجیتالی داده‌اند و قسمت عمده‌ای از تجهیزات و امکانات این خودرو توسّط مانیتور آن کنترل می‌شوند.

در قسمت زیرین مانیتور نیسان آریا و برای جلوگیری از برهنه دیده شدن این قسمت تعدادی کنترل کننده‌ی ساده به همراه دکمه‌ی استارت تعبیه شده است که اقدام هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود و از آنجایی که این کنترل کننده‌ها از نوع لمسی هستند و در ساختار پنل مرکزی قرار دارند، این اقدام کمپانی نیسان بیش از گذشته باعث به رخ کشیده شدن تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی نیسان آریا شده است.

همچنین، داشبورد و پنل مرکزی این اتومبیل از طرّاحی بسیار چشم‌نوازی برخوردار هستند و استفاده از الگوهای ساده در ساخت این قسمت‌ها در دستور کار طرّاحان نیسان آریا قرار داشته است و این مسئله باعث شده است تا فضای کابین این خودرو یک دست و ساده و در عین حال زیبا و خلّاقانه به نظر برسد و منتقدان خودرو حرفی را برای گفتن در رابطه با این قسمت‌ها نداشته باشند. در کل، فضای کابین نیسان آریا به کمک تکنولوژی‌های روز دنیا به یک کابین هوشمند و تمام عیار تبدیل شده است و زیبایی سایر اجزای این خودرو در ترکیب با زیبایی داشبورد و پنل مرکزی آن باعث شده است تا نیسان آریا به خودرویی بی نقص و دوست داشتنی تبدیل شود.


 قیمت ماشین نیسان آریا


در این خودرو دکمه‌ها و کنترل کننده‌های متعدد جای خود را به دو مانیتور 12.3 اینچی داده‌اند



مشخصات نیسان آریا

نیسان آریا در دو مدل الکتریکی و هیبریدی تولید شده است و هر دو مدل آن بر اساس ادّعای کمپانی سازنده از عملکرد چشمگیری برخوردار هستند. موتور مدل تماماً الکتریکی این خودرو توانایی تولید 215 اسب بخار انرژی و 300 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و این مدل‌ تنها به صورت دیفرانسیل جلو تولید شده‌ است. مدل قوی‌تر و بهتر نیسان آریا با دو موتور مجزّا تولید شده است و موتور‌های این خودرو می‌توانند در مجموع 389 اسب بخار انرژی و 600 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کنند که مقادیر خارق‌العادّه‌ای برای یک خودروی هیبریدی محسوب می‌شوند و قطعاً انتظارات را برآورده خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این مدل به صورت دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرّک است و شتاب اوّلیه آن توسّط کمپانی نیسان در حدود 7 ثانیه عنوان شده است. مدل‌های الکتریکی و هیبریدی نیسان آریا به ترتیب دارای باتری‌هایی با ظرفیتی در حدود 65 کیلووات ساعت و 90 کیلووات ساعت هستند که نسخه‌ی قوی‌تر می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی معادل با 483 کیلومتر را طی کند و این مسئله نوید بخش این مورد است که آینده‌ی دنیای اتومبیل‌ها به خودروهای الکتریکی تعلّق دارد و از این پس شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی بنزین از خودروی خود برای طی کردن مسافت‌های طولانی استفاده نمایید و دیگر نگران پایین بودن بازده و کارایی موتور‌های الکتریکی نباشید. در کل، هر دو مدل نیسان آریا از نظر مشخّصات فنّی و قدرت و توان موتور در سطح ایده‌آلی قرار دارند و اظهار نظر قطعی در رابطه با عملکرد‌های کلّی موتور‌های این خودرو پس از عرضه‌ی آن به بازار‌های جهانی میسّر خواهد بود.


 نیسان آریا 2021


نیسان آریا در دو مدل الکتریکی و هیبریدی تولید شده است


سایر تفاوت‌های مدل‌ الکتریکی با مدل هیبریدی:

کمپانی نیسان اطّلاعات دقیقی را در رابطه با تفاوت‌های این دو نسخه از نیسان آریا در اختیار عموم قرار نداده است ولی با توجّه به عکس‌های منتشر شده از طرّاحی فنّی این خودرو در سطح اینترنت می‌توان متوجّه شد که احتمالاً فضای صندوق عقب مدل الکتریکی بیشتر از مدل هیبریدی باشد زیرا دیگر موتور بنزینی جایی را در فضای پشتی نیسان آریا اشغال نمی‌کند و مسلماً فضای صندوق عقب این مدل با افزایش چشمگیری نسبت به مدل هیبریدی همراه خواهد بود. 


سرعت شارژ شدن باتری نیسان آریا:

بر اساس اظهارات سازندگان نیسان آریا، امکان شارژ سریع باتری 90 کیلو واتی این خودرو به میزان 80 درصد در کم‌تر از 40 دقیقه وجود دارد و این زمان برای باتری 65 کیلو واتی حتّی کم‌تر از این میزان است که خبر شوکّه کننده‌ای برای سایر شرکت‌های خودروسازی محسوب می‌شوند و این مورد نشان دهنده‌ی شروع سکانس پایانی خودروهای بنزینی در سطح جهان است. 

 

علت نامگذاری نیسان آریا


قیمت نیسان آریا در حدود 40 تا 60 هزار دلار تخمین زده شده است


قیمت ماشین نیسان آریا

انتظار می‌رود که قیمت مدل‌های الکتریکی نیسان آریا بیش از 40 هزار دلار باشد و این میزان برای مدل‌ هیبریدی به بیش از 50 هزار دلار افزایش یابد. با این حال، علاوه بر موتور خودرو موارد دیگری همچون امکانات رفاهی و ایمنی نیز وجود دارند که می‌توانند قیمت خودرو را تا بیش از 20 درصد افزایش دهند و از آنجایی که کمپانی نیسان سابقه‌ی عرضه‌ی خودرو‌های خود با چندین پکیج مختلف به بازار‌های جهانی را دارد، احتمالاً نیسان آریا نیز به این صورت به خریداران عرضه شود و قیمت آن در حدود 40 تا 60 هزار دلار باشد که رقم نسبتاً بالایی برای این خودروی زیبا و قدرتمند محسوب می‌شود.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured