آیا برلیانس H320 خودرو با کیفیتی است ؟
1401/06/16 ساعت 12:29:38

آیا برلیانس H320 خودرو با کیفیتی است ؟

برلیانس h320 کراس یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار‌های داخلی است و تاکنون علاقه‌مندان بسیاری برای خرید آن اقدام کرده‌اند و از مزایای این خودرو بهره‌مند شده‌اند. با این حال، هر اتومبیلی دارای برخی از مزایا و معایب می‌باشد و هیچ مدلی را نمی‌توان یافت که از این قضیه مستثنی باشد. در ادامه قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با برلیانس h320 کراس و مشخّصات فنّی آن به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را با مزایا و معایب اصلی این خودروی زیبا و در عین حال محبوب آشنا سازیم.

برلیانس H320

 

برلیانس h320 کراس یکی از تولیدات پرفروش ایساکو می‌باشد


چرا برلیانس کراس بخریم

ظاهر متعارف و زیبا برلیانس H320 کراس از نمای بیرونی اتومبیلی بسیار زیبا و مشتری پسند می‌باشد و این ویژگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل فروش بالای این خودرو در نظر گرفته می‌شود. اندازه و طرّاحی چراغ خودرو برلیانس h320 کراس مناسب است و به خوبی با سپر خودرو برلیانس h320 کراس ترکیب شده است و نمای جلویی آن را زیبا‌تر و جذّاب‌تر کرده است. شیشه خودرو برلیانس h320 کراس تفاوتی را با شیشه‌ی سایر کراس اوور‌های کوچک ندارد ولی این شیشه دارای تلاقی بسیار مناسبی با کاپوت خودرو می‌باشد و ابعاد آن با دقّت انتخاب شده‌اند. این مدل از نمای جانبی نیز بسیار زیبا دیده می‌شود و اضافه شدن رکاب به این خودرو باعث شده است تا خریداران برلیانس h320 کراس بیش از پیش جذب زیبایی و طرّاحی این اتومبیل شوند و فروش این مدل در بازار داخلی ایران افزایش یابد.

گلگیر و فلاپ دور گلگیر برلیانس h320 کراس و رینگ‌های آن از طرّاحی قابل قبولی بهره می‌برند و استفاده از قالب‌های مناسب برای ساخت این قسمت‌ها ایده‌ای هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. نمای عقبی این مدل برخلاف انتظارات منتقدان خودرو بسیار زیبا‌تر و جذّاب‌تر از سایر تولیدات شرکت برلیانس است ولی همچنان شباهت‌های زیادی میان این خودرو با سایر کراس اوور‌های ارزان قیمت دیده می‌شود که جزو نکات منفی در رابطه با این اتومبیل می‌باشد. 

 

مناسب بودن فضای کابین برلیانس h320 کراس

برلیانس h320 کراس جزو کراس اوور‌های کوچک طبقه بندی می‌شود و در حد فاصل میان خودروهای هاچ بک و اتومبیل‌های شاسی بلند قرار دارد و این ویژگی موجب شده است تا مزایای هر دو مدل را همزمان داشته باشد. بسیاری از خریداران خودروهای هاچ بک و مخصوصاً جوانان از کم بودن فضای نوع این خودروها گلایه دارند و دیدگاه‌های منفی بسیاری در رابطه با این موضوع وجود دارد ولی این اتومبیل از نظر فضای کابین و مخصوصاً فضای صندلی‌های عقبی خودرو بسیار بهتر و مناسب‌تر از رقبای هاچ بک خود ظاهر شده است و این ویژگی نقش بسیار پر رنگی را در افزایش فروش برلیانس h320 کراس ایفا کرده است.


مناسب بودن امکانات و تجهیزات برلیانس h320 کراس

برلیانس h320 کراس برخلاف انتظارات علاقه‌مندان به خودروهای چینی با پکیچ نسبتاً مناسبی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار عرضه شده است و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از خودروهای هاچ بک عمل کرده است. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون: 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سیستم ترمز ABS به همراه سیستم کمکی EBD

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، قابلیّت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، قابلیّت تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده، امکان باز و بسته کردن پنجره‌ها با استفاده از ریموت کنترل، شیشه بالابر‌های برقی، قابلیّت تنظیم برقی آینه‌های جانبی، صندلی‌های عقبی تاشو، سیستم باز شدن خودکار درب‌ها در هنگام تصادف، ایموبلایزر، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری و کروز کنترل اشاره کرد که امکانات بسیار مناسبی برای یک خودروی ارزان قیمت محسوب می‌شوند و باعث شده‌اند تا برلیانس h320 کراس از این زاویه نیز به انتخابی مناسب برای خریداران تبدیل شود.


برلیانس h320 کراس

 

فضای کابین برلیانس h320 کراس جادار‌تر از فضای کابین سایر خودروهای هم رده‌ی آن می‌باشد



ایمنی مناسب برلیانس h320 کراس در مقایسه با خودروهای داخلی

ایمنی برلیانس h320 کراس از دیگر مواردی است که موجب متمایز شدن این خودرو از برخی از خودروهای داخلی و خودروهای مونتاژ چینی شده است و فروش آن را تحت تاثیر قرار داده است. این اتومبیل موفّق شده است تا 2 ستاره‌ی ایمنی را از سازمان استاندارد ایران کسب کند و از نظر ایمنی بهتر از مدل‌هایی همچون: ام وی ام ایکس 33، دنا معمولی و ام وی ام 550 است و کسانی که در دوراهی خرید این خودرو یا یکی از این اتومبیل‌ها قرار دارند و ایمنی خودرو جزو اولویت‌های اصلی آن‌ها می‌باشد، می‌توانند با خیالی آسوده برای خرید لوازم یدکی برلیانس h320 کراس اقدام کنند و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوند. 



معایب برلیانس کراس 1650

موتور نسبتاً ضعیف برلیانس h320 کراس
متاسفانه برلیانس h320 کراس از نظر قدرت و توان موتور نتوانسته است تا رضایت خریداران را جلب کند و از این لحاظ بسیار ضعیف ظاهر شده است. موتور 1.6 لیتری این اتومبیل تنها 114 اسب بخار انرژی را در 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند و گشتاور آن در حدود 154 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه می‌باشد و به نظر می‌رسد که این موتور از بازده و توانایی کافی برای تحمّل وزن 1.2 تنی این خودرو برخوردار نیست و این مسئله باعث شده است تا شتاب اوّلیه آن به بیش از 16 ثانیه افزایش یابد که شتاب مناسبی برای یک خودروی کراس اوور کوچک محسوب نمی‌شود.


معایب برلیانس h320

گیربکس خودرو برلیانس h320 کراس از نوع 4 سرعته و اتوماتیک است که جزو گیربکس‌های منسوخ در دنیای اتومبیل محسوب می‌شود و تاکنون عملکرد جالبی را از خود نشان نداده است. این گیربکس از لحاظ سرعت و نرمی فرایند تعویض دنده به هیچ عنوان مناسب عمل نکرده است و بسیاری از خریداران این خودرو مشکلات عجیبی همچون ناکارآمدی این خودرو در کشیدن دنده معکوس در دور موتور‌های بالاتر از 3000 را عنوان کرده‌اند که می‌تواند لذّت رانندگی با این اتومبیل زیبا را کاهش دهد و حتّی خطراتی را در سرعت‌های بالا برای سرنشینان خودرو ایجاد کند. در کل، به نظر می‌رسد که این اتومبیل همچون سایر خودروهای چینی برای رانندگی در مسیر‌های داخل شهری طرّاحی شده است و از بازده مناسبی در مسیر‌های جادّه‌ای برخوردار نیست.

قیمت برلیانس h320

 

کیفیّت قطعات و اجزای فضای کابین برلیانس h320 کراس در سطح پایینی قرار دارند


ضعیف بودن مونتاژ خودرو

بسیاری از مردم بر این باور هستند که مونتاژ خودرو همچون بازی‌های کودکانه به دانش و تخصص چندانی نیاز ندارد و می‌توان با متصّل کردن چند عدد پیچ و مهره به یکدیگر یک خودروی کارآمد و بی نقص را ساخت ولی باید به این نکته توجّه داشته باشید که مونتاژ خودرو فرایندی بسیار ظریف و تخصصی محسوب می‌شود و عدم رعایت برخی از نکات و اصول در این زمینه می‌تواند کیفیّت اتومبیل مونتاژ شده را به شدّت کاهش دهد. شرکت ایساکو با مونتاژ ضعیف خودروی برلیانس h320 کراس بار دیگر به مردم ثابت کرد که نه تنها هیچ تخصصی را در زمینه‌ی مونتاژ اتومبیل ندارد، بلکه علاقه‌ای نیز به بهبود عملکرد خود در این زمینه ندارد و اشتباهات بچگانه‌ای که در مونتاژ این خودرو صورت گرفته‌اند باعث شده‌اند تا عمر مفید آن به میزان قابل توجّهی کاهش یابد و داشبورد و پنل مرکزی آن پس از مدّت کوتاهی کیفیّت و عملکرد‌های خود را از دست بدهند و صدای داخل کابین برلیانس h320 کراس افزایش یابد.

برلیانس کراس

 برلیانس h320 کراس از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی بهره می‌برد


 بی‌کیفیت بودن اجزای کابین برلیانس H320

اتومبیل‌های چینی از نظر کیفیّت قطعات استفاده شده در ساخت آن‌ها بسیار ضعیف‌تر از سایر خودروهای موجود در بازار‌های داخلی هستند و این مشکل در برلیانس h320 کراس نیز به وضوح مشاهده می‌شود. بدنه، قطعات، اجزای فضای کابین و صندلی‌های این خودرو از ضعیف‌ترین مواد اوّلیه ساخته شده‌اند و با کوچک‌ترین ضربه یا آسیبی دچار خرابی می‌شوند و پلاستیک استفاده شده در ساخت داشبورد و پنل مرکزی این خودرو در اثر تغییرات دمای محیط دچار انبساط و انقباض می‌گردند و عمر مفید آن‌ها بسیار کم‌تر از انتظار می‌باشد. در کل، برلیانس h320 کراس در بهترین حالت یک اتومبیل معمولی و با کم‌ترین کیفیّت می‌باشد و خریداران آن رضایت کمی را از عملکرد این خودرو داشته‌اند.


مشخصات فنی برلیانس H320


موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1498 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
103 اسب بخار
حداکثر گشتاور
138 نیوتن متر
جعبه دنده
4 سرعته اتومات
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت
استاندارد آلایندگی
یورو 4
حجم باک
55 لیتر

مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured