تیگو 8 پرو لوکس ترین و گران ترین خودرو کمپانی چری در ایران
1402/08/11 ساعت 23:08:16

تیگو 8 پرو لوکس ترین و گران ترین خودرو کمپانی چری در ایران

چری تیگو 8 پرو یکی از مدل‌های شاسی بلند شرکت چری است که پس از مدل پری تیگو 8، به همراه پسوند پرو به بازار عرضه شد و توانست برخی از ویژگی‌های این مدل را ارتقاء ببخشد و در جایگاه جهانی برند چری تاثیر مثبتی بگذارد.عرضه این مدل به بازار توانست گزینه‌های پیش روی مشتریان را افزایش بدهد و دست آنان را در انتخاب باز بگذارد. چری تیگو 8 پرو بزرگ ترین شاسی بلند ارائه شده از طرف شرکت چری است. این مدل کلاس کاری بسیار زیادی دارد و جذابیت ظاهری آن می‌تواند هر فردی را مجذوب خود کند. این مدل جزء بهترین و زیبا ترین شاسی بلندهای جهان شناخته می‌شود.

چری تیگو 8 پرو که توسط شرکت چری به بازارهای جهانی عرضه شد، پیشرفت‌های بسیار مناسبی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. این خودرو شاسی بلند در بازار خرید و فروش اتومبیل بسیاری از کشورها توانسته جایگاه مناسبی بدست بیاورد. در بررسی مواردی مانند وضعیت ظاهری داخل و قطعات یدکی چری تیگو 8 پرو می‌توان به این نتیجه رسید که شرکت‌های چینی توانسته اند همگام با برندهای اروپایی پیشرفت کرده و به سطح بسیار بالایی از استانداردها دست پیدا کنند.در بررسی برخی از ویژگی‌های عمومی این مدل باید بگوییم که چری تیگو 8 پرو با بکار بردن چراغ‌های جدید و جلو پنجره‌هایی با شکل جذاب و به صورت چند ضلعی توانسته ظاهری متفاوت با مدل‌ها قبلی خود ایجاد کند و در بسیاری از موارد در جایگاه بالاتری نسبت به آن‌ها قرار بگیرد. سیستم صوتی این مدل از شاسی بلند، دارای صفحه نمایش بزرگ لمسی است و امکان کنترل سیستم صوتی از طریق وویس بلوتوث را نیز دارد.


چری تیگو 8 پرو


بررسی مشخصات تیگو 8 پرو

چری تیگو8  پرو در بسیاری از مشخصات ظاهری، در وضعیت بهتری نسبت به مدل قبلی خود یعنی چری تیگو 7 قرار دارد. همانطور که اشاره کریدم برخی از این تغییرات مربوط به وضعیت ظاهری این ماشین است و برخی دیگر از این تغییرات به مشخات فنی ماشین مربوط می‌شود.درمورد نوع موتور این مدل باید بگوییم که این مدل از موتور 6/1 لیتری توربو برخوردار است. قدرت موتور چری تیگو 8 پرو، 197 اسب بخار است و گشتاور آن 290 نیوتن است. توجه داشته باشید که این مدل 7 دنده و دو کلاچه اتومات است. درمورد مصرف ترکیبی این مدل نیز باید به این نکته اشاره کنیم که چری تیگو 8 پرو، مصرف 8/6 لیتری دارد.موتوری که در چری تیگو 8 پرو مورد استفاده قرار گرفته است، در سال 2019 جزء 10 موتور برتر کشور چین انتخاب شده است. این موتور نسبت به موتور نسل قبل خود حدودا 21 کیلو گرم سبک تر است که همین موضوع جزء مزیت‌های آن شناخته می‌شود. این موتور می‌تواند مدل چری تیگو 8 پرو را در 9/8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند که این عدد برای موتورهای شاسی بلند عدد خوبی تلقی می‌شود.


کابین داخلی شاسی بلند چری 8 پرو

همانطور که گفته شد، این مدل نسبت به سایر مدل‌ها ابعاد بزرگتری داشته است. چری تیگو 8  پرو برای 7 نفر سرنشین طراحی شده است. از آنجا که یک ردیف صندلی دیگر برای سرنشینان در آخر ماشین طراحی شده است، ماشین کمی بلند تر از حد معمول دیده می‌شود.بسیاری از صاحب نظران معتقدند که ردیف سوم برای افراد بزرگسال کاربردی نداشته و در صورت خواباندن آن‌ها می‌توان فضای بیشتری برای بارها داشت. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ردیف صندلی که در انتهای ماشین قرار داده شده است، طبق استانداردها بوده و مشکل خاصی به لحاظ فضای مورد نیاز برای بزرگ سالان ایجاد نمی‌کند.دوربین 360 درجه، ایربگ 6 تایی، فرمان دی کات برقی، سنسور باد تایر، استارت دکمه‌ای، شارژ وایرلس و کول باکس با حداقل دمای 16 درجه، از مهم ترین آپشن‌هایی هستند که در ماشین چری تیگو 8 پرو وجود دارند. این آپشن‌ها فضای کابین داخلی این مدل را بسیار لاکچری کرده است.


تیگو 8 پرو


نکته جذاب دیگری که درمورد فضای داخلی تیگو 8 پرو وجود دارد، وجود دریچه تهویه هوا برای ردیف‌های دوم و سوم است. نکته تمایز این دریچه‌های تهویه هوا، وجود امکان تنظیم این دریچه‌ها از طریق پنل لمسی برای سرنشینان ردیف دوم است. این سیستم تهویه هوا که در این مدل وجود دارد، به صورت چهارگانه اتوماتیک است.از جالب ترین آپشن‌هایی که در فضای داخلی این مدل وجود دارد، مانیتور سرتاسری است. در پنلی که در جلوی کابین تیگو 8 پرو وجود دارد، صفحه کیلومتر با نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای خودرو تلفیق شده است و پنلی در حدود 6/24 اینچ ساخته است. حتی پنل لمسی تهویه هوا که برای سرنشینان جلو قرار داده شده است، 8 اینچی است. طراحی زیبا دسته‌های روی درب‌های ماشین و همچنین جنس عالی و رنگ زیبای روکش‌ها، از دیگرمواردی هستند که در زیبایی ظاهری کابین این خودروها تاثیر بسیارمثبتی داشته اند.


داخل تیگو 8 پرو

علاوه بر این که این مدل دارای برخی از آپشن‌های فنی و ظاهری فوق العاده‌ای است، در زمینه ایمنی سفر سرنشینان نیز به صورت موفقی ظاهر شده است. در این قسمت قصد داریم برخی از آپشن‌های ایمنی چری تیگو 8 پرو را بررسی کاملی داشته باشیم.Forward Collision Warning و یا سیستم هشدار تصادف از عقب، یکی از مهم ترین و بهترین آپشن‌هایی است  که در این مدل وجود دارد. این سیستم هنگام رانندگی شما ممکن است هشدارهایی برای شما ارسال کند. زمانی که هشدارهای این سیستم را مشاهده می‌کنید، معنای آن این است که فاصله شما با خودرو جلویی به طور ناگهانی بسیار کمتر از حد معمول شده است. این سیستم از بروز بسیاری از تصادفات و ضررهای مالی و جانی جلوگیری کرده است.


مشخصات چری تیگو 8 پرو


سیستم هشدار نقطه کور

یکی دیگر از آپشن‌های ایمنی که در این مدل وجود دارد، سیستم رادار نقطه کور و یا Blind Spot Detection است. این سیستم از جذاب ترین آپشن‌های موجود در چری تیگو 8 پرو است. عملکرد این آپشن به این صورت است که اگر در حین رانندگی، ماشینی در نقطه کور این مدل قرار بگیرد، سنسورهای نصب شده در قسمت‌های انتهایی ماشین، حساس شده و برای راننده علامت هشدار را در آیینه جانبی فعال می‌کنند.


سیستم کروز کنترل هوشمند

از دیگر مزایای چری تیگو 8  پرو، وجود کروز کنترل هوشمند است.  در نظر داشته باشید که این کروز کنترل نسبت به دیگرمدل‌های کروز کنترل تفاوت‌ها ومزیت‌های جالبی دارد. در سایر کروز کنترل‌ها، سرعت ماشین همواره ثابت است و اگر مانعی سر راه ماشین قرار بگیرد و یا سرعت ماشین جلویی کم یا زیاد شود، وجود ماشین در حالت کروز کنترل خطرناک است. اما این سیستم در این ماشین به گونه‌ای دیگرعمل می‌کند. اگر چری تیگو 8 پرو در حالت کروز کنترل باشد، و ماشین جلویی سرعتش را کم یا زیاد بکند، ماشین نیز به صورت اتوماتیک سرعتش را تنظیم می‌کند.زمانی که خودرو شما در حالت پارک قرار دارد و قصد بازکردن درب آن را داشته باشید، سنسورهای نصب شده در قسمت انتهایی خودرو که به نقطه کورمشرف هستند، فعال شده و در صورت وجود خودرویی درقسمت نقطه کور چری تیگو 8 پرو، به شما هشدار DOW داده می‌شود.


هشدار تغییر لاین و یا Lane Departure Warning

یکی از هوشمندانه ترین هشدارها و آپشن‌های ایمنی که در این ماشین قرار دارد، هشدار تغییر لاین است. توجه داشته باشید که در  صورت تغییر لاین و عدم استفاده از راهنما، سیستم هوشمند چری تیگو 8 پرو آن را نشانه‌ای از خستگی و یا خواب آلودگی راننده تصور می‌کند. بلافاصله سیستم ماشین برای راننده هشدارهای صوتی و تصویری می‌فرستد و او را نسبت به این مسئله هوشیار می‌سازد. جالب است بدانید که سیستم پیشرفته خودرو این امکان را دارد که 5/0 ثانیه زودتر متوجه این قضیه شده و با اعلام هشدارهای خود، فرصت تصمیم گیری بیشتری به راننده می‌دهد.


کمک های حرکتی در هنگام ترافیک

این آپشن می‌تواند بهترین گزینه انتخابی درموقعیت‌های ترافیک سنگین باشد. این آپشن می‌تواند راننده‌ها را از تغییر مداوم گاز و پدال راحت کند. با فعال کردی این آپشن، دیگر نیاز نیست که در سرعت‌های کمتر از 60 کیلومتر در ساعت، گاز و ترمز را کنترل کنید. چری تیگو 8 پرو می‌تواند با استفاده از این آپشن سیستم کنترل سرعت را بر عهده بگیرد و فاصله مناسب را با ماشین جلویی حفظ کند.


خودرو چری تیگو 8 پرو


نور بالا اتومات تیگو 8 پرو

نسل جدیدی از خدمات که توسط این برند ارائه شده است می‌تواند مزیت‌های خیره کننده‌ای داشته باشد. سیستم کنترل نور بالا یکی از این خدمات است. در پشت آیینه وسط دوربینی جاسازی شده است که در صورت نبود ماشین در جلوی خودرو، نور بالاها رافعال می‌کند. سپس به محض نزدیک شدن ماشینی از جلو، نور بالا را خاموش می‌کند. این مسئله هم حرکت را برای خود راننده راحت تر می‌کند تا سطح دید بیشتری داشته باشد، و هم باعث خیرگی چشم راننده ماشین مقابل به علت نور زیاد نمی‌شود. از طرفی این ماشین به سیستمی مجهز است که به محض تاریک شدن هوا و رفتن نور، چراغ‌ها را روشن می‌کند.از آپشن‌هایی که در این ماشین وجود دارد، کیسه هواهای جانبی و پرده‌ای و همچنین کیسه هوایی که برای محافظت از زانوها در نظر گرفته شده است، می‌باشد که توانسته چری تیگو 8 پرو را به سطح بالایی از ایمنی برساند.

 

موتور چری تیگو 8 پرو و نکات تخصصی آن

 یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در این ماشین وجود دارد، موتور پر قدرت آن است. این شاسی بلند زیبا و جذاب ثابت کرد که می‌تواند با طراحی دقیق و هوشمند، همپای سایر برندهای موتور جهان حرکت کند.یکی از مسائلی که موتور این ماشین را تا حد زیادی برجسته می‌سازد و آن را به سطح استانداردهای جهانی نزدیک می‌سازد، 4 سیلندر بودن موتور آن است. توجه کنید که این موتور 6/1 لیتری است و نکته جالب، مجهز شدن آن با پرخوران‌های توربو شارژ است که توانسته در بازه 5500 دور در دقیقه فعالیت کرده و 197 قدرت اسب بخار تولید کند. این مدل در بازه 2000 دور در دقیقه، می‌تواند گشتاور 290 نیوتن متر تولید کند.


حجم موتور1598 سی سی
حداکثر قدرت197 اسب بخار
حداکثر گشتاور290 نیوتن متر
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
جعبه دنده7 سرعته 2 کلاچه
شتاب 0 تا 1008.9 ثانیه
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
حجم باک51 لیتر


آشنایی بیشتر با ظاهر این ماشین جذاب

یکی ازمزیت‌های رقابتی این مدل نسبت به سایر شاسی بلندها، ظاهر جذاب و خشن آن است. هرچند که در برداشت اول ممکن است بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که چری تیگو 8 پرو به علت وجود یک ردیف صندلی بیشتر، ظاهری بی قواره داشته باشد، اما این تصور کاملا اشتباه بوده است. توجه داشته باشید که ابعاد این ماشین کاملا متناسب تنظیم شده است و المان‌های بکار رفته به صورتی در کنارهم قرار گرفته اند که بیشترین همخوانی را با هم ایجاد کرده اند.بسیاری از صاحب نظران و طراحان معتقدند که در نگاه اول به این ماشین می‌توانید چهره خشمگین و چشم‌های باز آن را مشاهده کنید. از طرفی سپرجلوی چری تیگو 8 پرو به گونه‌ای طراحی شده است که انگار صورتی خشمگین، درحال فشردن دنداهایش بر روی هم است.

شرکت چینی تولید کننده چری تیگو 8 پرو، طراحی بی نظیری برای جلوی این ماشین در نظر گرفته است. چراغ‌های اصلی که در جلو ماشین قرار دارند، دارای قاب کوچکی هستند. این قاب توسط چراغ‌های تزئینی روز تزئین شده اند. در پایین این چراغ‌ها جلو پنجره‌ای قرارگرفته است که ظاهری فوق العاده جذاب برای ماشین ایجاد کرده است. در انتها دریچه‌های ورود هوای بسیار منحصر بفردی برای این طراحی در نظر گرفته شده است که می‌تواند تکمیل کننده این ظاهر زیبا باشد.شرکت چری از طراحی عقب این ماشین نیز غافل نبوده است و با در نظر گرفتن طراحی‌های دقیق وهنرمندانه، توانسته این ماشین را در زمینه رقابت ظاهری، هم سطح بسیاری از برندها و شرکت‌ها بکند.


آینه بغل در چری تیگو 8 پرو

آینه ها در خودروها کاربرد مختلفی دارد و یکی از بخش های مهم و حساس هر خودرویی می باشند. رانندگان با استفاده درست از این آینه ها می توانند از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کنند. یکی از آینه های کاربردی در خودرو آینه بغل ها می باشند. آینه بغل های امروزی دیگر از حالت ساده گذشته خود خارج شده اند و آپشن های زیادی روی آن ها وجود دارد. چری تیگو 8 پرو، یکی از خودروهای جدیدی می باشد که آینه بغل های مجهزی دارد. آیینه بغل چری تیگو 8 پرو، به صورت برقی تنظیم می شود. یکی از ویژگی های مهم آینه بغل چری تیگو 8 پرو، گرم کن آن است.

گرم کن آینه بغل به راننده در فصل سرما خیلی کمک می کند و از یخ زدگی و بخار گرفتگی آینه جلوگیری می کند. آینه بغل چری تیگو 8 پرو، به صورت اتوماتیک زمانی که خودرو قفل مرکزی فعال می شود به حالت بسته شده در می آید. آینه بغل چری تیگو 8 پرو، طوری طراحی شده است که بر روی آن یک چراغ راهنما وجود دارد و زمانی که راهنما زده می شود به صورت چشمک زن خاموش و روشن می شود. این آینه بغل علاوه بر کاربردی که دارد در زیبا کردن نمای خارجی چری تیگو 8 پرو، هم تاثیر زیادی دارد. قاب آینه بغل چری تیگو 8 پرو، به صورت دو تکه می باشد و یک نوار کرومی در وسط آن وجود دارد. 


سپر جلو چری تیگو 8 پرو

سپر جلو چری تیگو 8 پرو، طراحی فوق العاده ای دارد و به صورت یک تکه می باشد. این سپر تا حد زیادی از وارد شدن آسیب به بدنه و سرنشینان در هنگام تصادف جلوگیری می کند. سپر جلو چری تیگو 8 پرو، در دو صورت رنگ شده و بدون رنگ در بازار وجود دارد و خاصیت رنگ پذیری آن بالا است. سپر جلو چری تیگو 8 پرو، جزو انواع سپر خودروهای وارداتی می باشد و کیفیت قابل قبولی دارد. این سپر در واقع علاوه بر نمای جذابی که برای خودرو ایجاد می کند نقش محافظتی دارد. جنس سپر جلوی چری تیگو 8 پرو، از پلاستیک فشرده می باشد و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ساخته می شود. همچنین سپر جلو چری تیگو 8 پرو، انعطاف پذیری خوبی دارد و فشار ضربات را به خود جذب می کند. 


جلو پنجره چری تیگو 8 پرو

یکی از مواردی که در نگاه اول به چری تیگو 8 پرو، توجه همه را به خود جلب می کند جلو پنجره بزرگ و جذاب آن است. فرم کلی این جلو پنجره به صورت بیضی شکل می باشد و در آن زوایا خیلی خمیده هستند و گوشه وجود ندارد. جلو پنجره چری تیگو 8 پرو، به صورت مشبک است که در قسمت وسط آن آرم چری قرار می گیرد. دور جلو پنجره یک نوار کرومی وجود دارد. این جلو پنجره در ظاهر چری تیگو 8 پرو، تاثیر زیادی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

کارکرد اصلی جلو پنجره چری تیگو 8 پرو، این است که در جلوی رادیاتور و زیر کاپوت قرار می گیرد و حالت مشبک مانند آن باعث می شود که علاوه بر زیبایی جریان هوای بیشتری به موتور و رادیاتور برخورد کند و باعث به وجود آمدن خاصیت آیرودینامیکی در خودرو می شود. جلو پنجره چری تیگو 8 پرو از مواد پلاستیکی مستحکمی ساخته شده است که دارای مقاومت بالایی می باشد. 


رادیاتور چری تیگو 8 پرو

رادیاتور در واقع بخشی از خودرو است که وظیفه اصلی آن خنک کردن موتور و بخش های مختلف آن می باشد. رادیاتور چری تیگو 8 پرو، به صورت مشبک طراحی شده است و آبی که درون آن جریان دارد را خنک می کند. شبکه بندی رادیاتور به این دلیل می باشد که ارتباط بیشتری با جریان هوا برقرار کند و سرعت خنک شدن آن بیشتر شود. جنس رادیاتور چری تیگو 8 پرو، از آلیاژهای مختلف و آلومینیوم می باشد.  رادیاتور در خودرو چری تیگو 8 پرو، همانند دیگر خودروها می باشد و عملکرد مشابهی دارد. این رادیاتور جزو لوازم یدکی چری تیگو 8 پرو است که به صورت وارداتی در بازار داخلی وجود دارد و توسط شرکت های چینی تولید می شود. 


شیشه بغل چری تیگو 8 پرو

در خودروهای چری تیگو 8 پرو، چند شیشه مختلف به کار رفته است. این شیشه ها کاربرد زیادی دارند و و از سرنشینان محافظت می کنند. شیشه هایی که در خودروی چری تیگو 8 پرو، به کار رفته شامل شیشه جلو، شیشه عقب، شیشه بغل، شیشه لچکی و شیشه سانروف می باشد. شیشه بغل چری تیگو 8 پرو، از نوع شیشه های سکوریت می باشد. این شیشه ها طی فرآیندهای حرارتی تولید می شوند و این امر باعث می شود تا استحکام و مقاومت بالایی پیدا کنند. شیشه بغل چری تیگو 8 پرو در اثر تصادف و ضربه شدید به قطعات ریزی تبدیل می شود که برنده نیستند و آسیبی به سرنشینان وارد نمی کند.

این شیشه در واقع با شیشه عقب چری تیگو 8 پرو، یکی می باشد و به صورت دودی رنگ است. فرم طراحی شیشه بغل چری تیگو 8 پرو، کاملاً با فرم کلی بدنه هماهنگ می باشد در اطراف شیشه بغل چری تیگو 8 پرو، یک نوار کرومی وجود دارد که باعث جذابیت نمای جانبی شده است. شیشه بغل چری تیگو 8 پرو، هم به صورت وارداتی در داخل بازار وجود دارد و هم بعضی از شرکت های داخلی آن را تولید می کنند. شیشه جلو، شیشه عقب و شیشه بغل چری تیگو 8 پرو جزو لوازم یدکی خودروهای وارداتی است که می توانید آن را از سایت اینترنتی لوازم یدکی چری تیگو 8 پرو خریداری کنید. 

چری تیگو 8 پرو یکی از خودروهای با کیفیت است که در کنار طراحی جذاب، موتور پرقدرتی دارد و امکانات و تجهیزات قابل قبولی در آن وجود دارد. برای علاقه مندان به برند چری، تیگو 8 پرو می تواند گزینه مناسبی باشد. تنها نکته منفی که درباره آن وجود دارد قیمت بالای آن نسبت به بقیه خودروها است.



پیشنهاد مطالعه : بررسی و مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 ( مقاله برتر )


در پشت چری تیگو 8 پرو، شاهد این نوع از طراحی هستیم که از چراغ‌های LED زیبا به طرز جالبی استفاده شده است. این چراغ‌ها ظاهری جذاب به ماشین بخشیده اند و از طرفی رنگ بسیار زیبای آن‌ها توانسته تمایز خوبی با سایر مدل‌ها ارائه دهد.از طرفی وجود پنلی برای خروجی اگزوز که به صورت کرومی بوده است، ظاهر پشت این ماشین را تکمیل کرده است. البته توجه داشته باشید که این خروجی تنها نقش تزئینی داشته و خروجی اصلی اگزوز، زیر بدنه و در سمت راست تعبیه شده است.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured