آلفارومئو جولیتا ایتالیایی خوش نام
1401/06/16 ساعت 12:11:23

آلفارومئو جولیتا ایتالیایی خوش نام

خودرویی که قصد داریم امروز در این مقاله به شما معرفی کنیم خودروی آلفارومئو جولیتا از گران ترین خودروهای هاچ بک عرضه شده در کشور ایران می باشد.

آلفارومئو یک خودروساز ایتالیایی است که از سال 1910 فعالیت خود را در قالب عرضه خودروهای مسابقه ای آغاز کرد. لوگوی این شرکت از دو قسمت تشکیل شده که سمت چپ آن یک صلیب با پس زمینه سفید قرار دارد که نماد پرچم زادگاه آن یعنی میلان است و در سمت راست آن یک اژدها قرار دارد که از جنگ های صلیبی ایتالیا الهام گرفته شده است. همچنین این خودرو به عرضه ی ماشین های اسپرت با قیمت بالا شهرت دارد. این کمپانی در سال 1986 به کمپانی خودروسازی فیات فروخته شد و از سال 2007  به یکی از کمپانی های تابع شرکت فیات تبدیل شد.

اولین نسل خودروی آلفارومئو جولیتا در سال 1954 و در جریان نمایشگاه تورین معرفی شد، اما با گذشت زمان مدل های متفاوتی از این خودرو رونمایی گردید؛ تنوع مدل ها و نسخه های متفاوت این خودرو به قدری بالا بود که در سال¬های 1954 تا 1965 بیش از 130 هزار نسخه متفاوت از این خودرو وارد بازار شد. در سال 2010 کمپانی سازنده این خودرو صدمین سالگرد تاسیس کمپانی آلفارومئو را جشن گرفت و به مناسبت این جشن، سومین نسل خودروی جولیتا که ظاهری کاملا متفاوت و ویژگی های فنی پیشرفته تری را داشت، رونمایی کرد.

این خودرو در سال 2012 وارد کشور ایران شد و ظاهر جذابش باعث شد که این خودرو مورد پسند افراد زیادی قرار بگیرد اما به دلیل قیمت بالایی که داشت با استقبال چندانی روبه رو نشد. از دیگر عواملی که باعث شد این خودرو در کشور ایران، خودرویی پرطرفدار واقع نشود، نا آشنا بودن کمپانی سازنده ی خودرو یعنی آلفارومئو بود.

 آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا


مشخصات آلفارومئو جولیتا 

چراغ های خودرو از جمله نکاتی است که باعث می شود زیبایی ماشین دو چندان شود. همچین چراغ های خودرو از دلایلی هستند که ماشین ها را از یک دیگر متمایز می کنند. در اولین برخورد چراغ های خودرو نظر همگان را به خود جلب می کند که زیبایی چشم نواز و اسپرتی به خودرو داده است. در چراغ های جلوی خودروی آلفارومئو جولیتا یک ردیف چهارتایی چراغ LED قرار دارد که به صورت عمودی در گوشه چراغ های خودرو قرار گرفته اند. 

لامپ های استفاده شده در چراغ های خودرو LED هستند. از اهمیت های استفاده از چراغ های LED این است که این لامپ ها از چندین نورافکن تشکیل شده اند؛ در نتیجه قابلیت تغییر انتشار نور را دارند. چراغ خودروهایی که از لامپ های LED استفاده می کنند استفاده از انرژی را کاهش می دهند و این موضوع یکی از نقاط قوت خودروی آلفارومئو جولیتا می باشد. رینگ های خودرو با طراحی دینامیکی و تیره رنگی که دارد باعث شده حس سرعت و قدرت به انسان القا شود. چراغ های جلوی خودرو در امتداد با خطوط کاپوت با هماهنگی کشیده شده اند و در زیر آن ها مه شکن قرار گرفته که به زیبایی این خودرو می افزایند. 

خطوط روی درب کاپوت خودرو می تواند یادآور حرف V انگلیسی باشد، چرا که این خطوط تا جلوی پنجره کشیده شده اند. همچنین در نمای جلویی آن یک پنجره سه ضلعی با خطوط نقره ای قرار دارد که لوگوی ماشین در بالای آن قرار گرفته است. یکی از دلایلی که باعث شده نمای جلوی این ماشین مورد پسند افراد قرار نگیرد، قرارگیری پلاک در یک سمت سپر خودرو می باشد.

درب خودرو به گونه ای طراحی شده اند که دستگیره درب های عقبی خودرو با پنجره ادغام شده و از نمای بغل خودرویی سه درب به نظر می رسد. در نمای عقب خودرو دو اگزوز و چراغ های خودرو قرار دارند و این چراغ ها به گونه ای طراحی شده اند که در نگاه اول یادآور نوت های موسیقی هستند. بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که طراحی جلویی این خودرو به زیبایی طراحی پشت خودرو نیست اما این موضوع چیزی از زیبایی چشم گیر این خودرو کم نمی کند.

 خودرو آلفارومئو جولیتا

خودرو آلفارومئو جولیتا


ویژگی های داخلی:

طراحی کابین خودروی آلفارومئو جولیتا از دو سبک مدرن و کلاسیک الهام گرفته است؛ در فرمان ماشین از آلومینیوم و چرم استفاده شده که قسمت آلومینیومی آن به قاب V شکل جلوی خودرو شباهت دارد. همچنین فرمان خودرو قابلیت تنظیم در چهار جهت مختلف را دارد.

کنسول وسط عرض زیادی دارد و همین امر موجب شده که فضای کافی برای پای راننده وجود نداشته باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند برای رانندگانی که دست و پاهای بلند دارند ایجاد شود، این است که راننده نمی تواند به خوبی کنترل فرمان را در دست داشته باشد؛ اما آلفارومئو جولیتا با قرار دادن امکان تنظیم فرمان باعث شده که این مشکل کمی بهبود پیدا کند. مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که با پایین آوردن فرمان امکان دیدن کیلومتر شمار از بین می رود.  البته فضای کافی برای پای سرنشینان عقب خودرو کافی است، ولی چون ارتفاع کابین کم می باشد این امر موجب ایجاد مشکل برای افرادی شده که قد بلندی دارند.

 این خودرو با به کارگیری سانروف و آپشن زیبا، اما گران قیمت پانوراما تا حد زیادی از حس دلگیری که ممکن است برای سرنشینان عقب بروز داده شود کم می کند. جنس داشبورد این خودرو پلاستیک سخت است که با نوارهای آلومینیومی تزئین شده و زیبایی این ماشین را دو چندان می کند؛ در وسط داشبورد خودرو یک مانیتور پنج اینچی قرار گرفته است که می توان با اتصال به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو، زمانی را که در خودرو سپری می کنید به لحظاتی لذت بخش و دلنشین تبدیل می کند.

 

نمای داخلی آلفارومئو جولیتا

نمای داخلی آلفارومئو جولیتا


اگرچه صندوق عقب خودرو فضای زیادی ندارد و حجم آن تقریبا 350 لیتر است، اما با این حال صندلی های عقب قابلیت تا شدن را دارند. به این تربیت می توان گفت که صندوق عقب خودرو توانایی این را دارد که تا 750 لیتر افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی های خودروی آلفارومئو جولیتا این است که با داشتن سیستم پیام خوان در رانندگی شما اختلالی ایجاد نمی کند و باعث ایجاد حواس پرتی در حین رانندگی نمی شود؛ این سیستم به گونه ای طراحی شده که پس از دریافت پیام آن را برای شما قرائت می کند. شرکت آلفارومئو با همکاری شرکت tom tom که یک شرکت عرضه کننده لوازم الکترونیکی و مکان یابی است، یک قابلیت کاملا خارق العاده به خودروی شما می دهد؛ این سیستم محل دوربین های سنجش سرعت را به شما نشان می دهد و همچنین با نشان دادن مسیر به شما کمک می کند که در دام گره های ترافیکی نیافتید.

خودروی آلفارومئو جولیتا یک پیشرانه 1.4 لیتری و توئین توربو را داراست و با کمک یک عدد گیربکس دو کلاچه توانایی تولید قدرت 170 اسب بخار را به خودرو می دهد. همچنین باعث می شود که مصرف سوخت در خودروی شما کاهش یابد. خودروی آلفارومئو جولیتا در دو نسخه گیربکس دو کلاچه و گیربکس دستی ارائه می شود؛ اما در کشور ایران نسخه دو کلاچه این خودرو به فروش می رسد. از دیگر نکات مثبت این خودرو توانایی تولید گشتاور 250 نیوتن و ایجاد شتاب 0 تا 100 کیلومتر 7.7 ثانیه ای را نیز دارد که برای راننده یک رانندگی پرسرعت را به ارمغان می آورد. هرچند که شرکت آلفارومئو خودرویی با قدرت 235 اسب بخار را نیز عرضه کرده اما این نمونه در کشور ایران وارد نشده است.

 

آلفارومئو جولیتا از نمایی پشت

آلفارومئو جولیتا از نمایی پشت


از آن جا که طراحی ساخت خودروی آلفارومئو جولیتا بسیار خاص و نحوه قرارگیری اجزای داخل کابین متفاوت است، باعث شده که دید عقب و جانبی برای برای راننده دشوار شود؛ اما شرکت آلفارومئو با به کارگیری سنسور در قسمت عقب خودرو این مشکل را برطرف کرده است.

سیستم انحصاری DNA 

این سیستم یک کلید تغییر وضعیت است که در کنار اهرم تعویض دنده ی آلفارومئو جولیتا قرار گرفته است و این امکان را به شما می دهد که خودروی خود را روی سه حالت دینامیک (D)، وضعیت معمولی (N) و رانندگی در شرایط آب و هوایی خاص (A) تنظیم کنید. با انتخاب وضعیت دینامیک یا اسپرت، موتور و ترمزهای خودرو سریع تر واکنش می دهند و سریع تر عمل می کنند. همچنین در حالت اسپرت حساسیت پدال گاز به قدری افزایش می یابد که با کوچک ترین تماس با پای راننده سرعت جولیتا بالا می رود.

در وضعیت معمولی قدرت موتور خودرو کاهش پیدا می کند و مصرف سوخت خودرو بهینه می شود؛ در این حالت عملکرد کلی خودرو تحت کنترل راننده قرار می گیرد. در فصل های پاییز و زمستان که جاده ها لیز و لغزنده می شود، مود شرایط آب و هوایی خاص به کمک راننده می آید و باعث می شود که تمامی دستگاه ها و سیستم های ایمنی و الکترونیکی به نسبت شرایط معمولی با حساسیت بالاتری عمل کنند.

 

مشخصات آلفارومئو جولیتا

مشخصات آلفارومئو جولیتا


آلفارومئو جولیتا ساخت کجاست

خودروی آلفارومئو جولیتا توسط شرکت آلفارومئو ارائه شد که بعدها این کمپانی توسط فیات خریداری گردید. این خودرو به دلیل امکانات بالا و کیفیت ساخت عالی مورد پسند همگان واقع گردید اما به دلیل قیمت بالایی که داشت در کشور ایران فروش بالایی نداشت. 

رادیوی دیجیتال، گرمکن صندلی های جلو، سانروف برقی، تهویه ی خودکار دوگانه، صندلی های برقی و تودوزی چرمی خودرو از دیگر ویژگی های این ماشین می باشد.

بررسی نکات مثبت آلفارومئو جولیتا

کیفیت ساخت بالا، شتاب عالی، طراحی خلاقانه، ترمزهای قابل اطمینان در رانندگی با سرعت بالا، آینه ی جانبی برقی، سیستم نشان دهنده میزان بار تایرها، سنسور پارک عقب، کروز کنترل هوشمند (کنترل سرعت) و سیستم تهویه ی هوای دوگانه، هندلینگ مناسب، کیفیت بالای متریال، کسب پنج ستاره ی ایمنی از موسسه ی یورو انکپ.

نکات منفی

هزینه ی بالای سرویس دوره ای، قیمیت بالای خودرو، کمبود قطعات در بازار کشور ایران، حساسیت بالای پیشرانه ی خودرو به نوع سوخت

نقد کارشناسی خودرو

خودروی آلفارومئو جولیتا به دلیل ظاهر اسپرت و جوان پسند و همچنین طراحی زیبا و قوای محرکه ی قدرتمند مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین این خودرو با اخذ پنج ستاره ایمنی از اروپا خودرویی با امنیت بالا تلقی می شود اما به دلیل کمبود قطعات این خودرو در کشور ایران که یک موضوع بسیار مهم است، در شرایط و خدمات پس از فروش باعث به وجود آمدن برخی نگرانی ها و مشکلات شده که باعث می شود بسیازی از علاقه مندان به این خودرو از خرید آلفارومئو جولیتا صرف نظر کنند.

 

آلفارومئو جولیتا 2016

آلفارومئو جولیتا 2016


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured