ضعف های عجیب جیلی EC7
1401/06/16 ساعت 12:52:02

ضعف های عجیب جیلی EC7

در دنیای امروز با بالا رفتن تنوع و امکانات خودروها، انتخاب خودرویی که از تمام جهات نیازهای افراد را تامین کند کار دشواری است. برخی افراد در هنگام انتخاب خودروی مورد نظرشان توجه خاصی به ویژگی های ظاهری مانند طراحی چراغ خودرو، سپر خودرو و ... و برخی دیگر توجه به کیفیت اجزا و امکانات مانند موتور، مقاومت بدنه و یا گیربکس خودرو دارند. خودروی خوب، خودرویی است که زیبایی ظاهری را در کنار کیفیت قطعات باهم داشته باشد. کشور و کمپانی ساخت خودرو نیز یکی از مهم ترین ویژگی های مورد بررسی برای خریداران است.

ممکن است همه ی ما باشنیدن نام محصولات چینی به یاد بی کیفیت بودن کالا افتاده باشیم. اما امروزه با پیشرفت علم و توسعه یافتن این کشور، کشور چین به یکی از بزرگ ترین قطب های تولید کالا از جمله ماشین تبدیل شده است. عموما محصولات چینی فقط به دلیل پایین بودن قیمتشان مورد پسند افراد قرار می گرفتند اما امروزه با ورود برخی از خودروهای چینی به داخل کشور ایران، نه تنها شاهد قیمت های مناسب بودیم بلکه کیفیت بالای ماشین ها توانست که این دیدگاه منفی نسبت به ماشین های چینی را تا حد زیادی کاهش دهد. 

با ورود چندین خودروی باکیفیت به کشور، که از ایمنی مناسبی هم برخوردار بودند دیدگاه های منفی نسبت به محصولات ساخت این کشور از بین رفت. یکی از خودروهایی که سبب از بین رفتن دیدگاه های گذشته شده خودروهای جیلی EC7 است. این خودرو توسعه یافته بر پلتفرم تویوتا کرولا است که متعلق به برندی است که مالک کمپانی ولوو می باشد. این خودرو در برخی از کشورهای اروپایی نیز به چشم می خورد. با وجود ویژگی های قابل قبول خودروهای جیلی EC7 توانستند اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده و اعتبار این محصولات را بالا ببرند.

 

ماشین جیلی EC7

ماشین جیلی EC7


اطلاعات درباره خودرو جیلی

شرکت جیلی یک شرکت خودروسازی است و یکی از 4 شرکت برتر خودروسازی واقع در کشور چین می باشد. این شرکت موفق چینی فعالیت خود را در سال 1986 در شهر تایژو آغاز کرد و توانست در سال 2005 به فهرست بورس اوراق بهادار هنگ کنگ بپیوندد.

خودروی جیلی EC7  یکی از خودروهای خانواده امگرند است که در سال 2009 توسط شرکت جیلی عرضه و رونمایی شد و در سال 2013 به کشور ایران راه یافت. این خودرو به دلیل دارا بودن کیفیت بالا و همچنین شباهت بالایی که به خودروهای آلمانی داشت به کشورهای اروپایی راه پیدا کرد و توانست در بازار به فروش بالایی برسد. این خودرو با وجود برخی نکات منفی هم اعتماد افراد را جلب و به اعتبار بالایی دست پیدا کرد. خودروی جیلی EC7  با کسب 4 ستاره ایمنی در آزمو ن های ایمنی یورو انکپ و همچنین 5 ستاره ایمنی از  C NCAP  با عنوان نخستین خودرو با کیفیت چین شناخته شد.

 

ایمنی خودروی جیلی

ایمنی خودروی جیلی EC7


طراحی ظاهری جیلی EC7

 این امکان وجود دارد محصولات چینی که ظاهر بسیار زیبا و فریبنده ای دارند، توقع افراد را در طراحی ظاهر خودروها بالا برده باشد. در زمانی که ماشین هایی با طراحی های غیر اصولی و گاها ضعیف وارد کشور می شد و در بازار وجود داشتند، خودروی جیلی EC7 به بازار آمده و با ظاهر شیک خود توانست در بین خودروهای دیگر به چشم بیاید. تا به امروز نیز این خودرو به دلیل طراحی خاص خود، زیبایی ظاهری را حفظ کرده است. طراحی جیلی EC7 در رقابت با برخی از خودروهای صفر کیلومتری که به بازار می آیند، همچنان قابل توجه و جذاب است. 

چراغ های جلوی ماشین جیلی EC7 درشت هستند و ظاهری خشن دارند که ظاهری اسپرت به خودروی شما می دهند. چراغ های خودرو در کنار جلو پنجره ای بزرگ و کرومی به همراه طراحی خاص سپر خودرو این ظاهر اسپرت را بیشترنمایان می کنند. اگر به بخش های کناری خودروی جیلی EC7 توجه داشته باشید متوجه خواهید شد که در طراحی این خودرو به ویژگی های دیگری نیز توجه شده است. خطوط سیال و ساده ی کنار خودرو، باعث می شود علاوه بر اسپرت بودن، ظاهر آن مدرن نیز باشد.

 

خودرو جیلی

خودرو جیلی EC7



پیشنهاد مطالعه : خودرو تارا محصول جدید ایران خودرو


این خودرو به دو مدل هاچبک و صندوق دار ارائه می شوند و مدل هاچ بک آن از لحاظ ظاهری با خودروی صندوق دار تفاوت های بسیاری دارد. برخلاف برخی خودروهای دیگر مثل پژو 206، در این مدل سپر خودرو، جلوپنجره و چراغ های خودرو دارای تفاوت هستند و این مساله سبب حفظ هارمونی در دو مدل خودروی جیلی EC7 شده است.

از دیگر ویژگی های ظاهری خودروی جیلی EC7  داشبورد و طراحی داخل کابین آن است. داشبورد این خودرو با طراحی تقریبا ساده و یک نمایشگر در مرکز کابین می باشد. متریال به کار رفته در پوشش صندلی ها باعث شده که سواری نرم را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. فضای صندلی عقب ماشین در حد متوسطی طراحی شده و شرایطی برای حضور چهار بزرگسال و یک کودک را فراهم می آورد. این امر باعث شده که این ماشین برای سفرهایی با مسافت های طولانی یک پیشنهاد ویژه به شمار برود. 

 

کابین خودروی جیلی

کابین خودروی جیلی EC7  


صندوق عقب خودرو از مواردی است که در سفرها اهمیت ویژه ای برای دارندگان خودرو برخوردار است. صندوق عقب خودروی جیلی EC7  با محفظه ی بزرگ و جادار خود این ارمغان را به شما می دهد که می توانید با خیالی آسوده تمام وسایل مورد نیازتان را برای سفر با خود به همراه داشته باشید. همچنین در نمونه ی هاچ بک هم فضای مناسبی وجود دارد، اما اگر به جابه جایی بارهای نسبتا حجیم نیاز دارید، کافی ست صندلی های پشتی خودرو را خوابانده و با خیال آسوده بار خود را در خودرو جای دهید.

گیربکس خودرو 

گیربکس خودرو از بخش های اصلی ماشین است و وظیفه ی انتقال نیروی لازم برای حرکت ماشین از موتور خودرو به چرخ های ماشین را دارد. خودروی جیلی EC7  موجود در بازار به دو صورت دنده ای و اتوماتیک دست دوم  سال های 2013 و 2014 عرضه می گردد. تفاوت قیمت خودروی جیلی امگرند اتوماتیک و دنده ای در حدود 20 میلیون تومان می باشد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت گیربکس دستی و اتوماتیک چیست؟

گیربکس اتوماتیک که در برخی از خودروها به کار می رود باعث می شود که ماشین ها نیازی به پدال کلاچ نداشته باشند و این امر باعث می شود که در مسافت های طولانی، رانندگی برای شما لذت بخش باشد. گیربکس های دستی برخلاف گیربکس های اتومات نیازمند تعویض دنده هستند و علاوه بر آن پدال کلاچ نیز دارند. بنابراین گیربکس خودرو می تواند اثر عمده ای بر انتخاب شما بگذارد که گیربکس خودرو جیلی EC7 هر دو نمونه را عرضه کرده و شما می توانید در هنگام خرید خودرو در کنار دیگر ویژگی ها این مساله را نیز در نظر بگیرید.

این خودرو یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندری را داراست که توانایی تولید 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد. خودروی جیلی EC7 دارای حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 12 ثانیه می باشد. همچنین خودروی جیلی EC7  با باک 50 لیتری خود، دارای میزان استفاده ی سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. این مساله باعث می شود که در سفرها یا مسافت های طولانی نیازی به سوخت گیری های مکرر نداشته و می توانید از میزان مصرف سوخت خود لذت ببرید. کولر و بخاری قدرتمند این خودرو نیز از دیگر ویژگی های ممتاز این خودرو می باشد.

 

موتور خودروی جیلی

موتور خودروی جیلی EC7


تجهیزات خودرو

صندلی برقی: صندلی برقی راننده در  خودروی جیلی EC7 این امکان را به شما می دهد که صندلیتان را در 8 جهت مختلف تنظیم کنید.

6 عدد کیسه ی هوا: یکی از امکانات مهم در خودروهای امروزی کیسه ی هواست که خودروی جیلی EC7 نیز در طراحی خود این قابلیت را در نظر گرفته است.

چراغ خودرو:  چراغ های جلوی جیلی EC7 اتوماتیک هستند و این قابلیت را به شما می دهند که ارتفاع نود را تنظیم کنید.

سیستم تهویه ی هوا: در روزهای مختلف با آب و هواهای متفاوت تهویه ی مطبوع در فضای ماشین از دیگر امکاناتی ست که یک ماشین قطعا به آن نیاز دارد.

تنظیم برقی آینه های جانبی: این ویژگی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی در صندلی راننده نشسته و آینه های خودرو را با بیشترین سرعت و دقیق ترین حالت تنظیم کنید.

نمایشگر 6.5 اینچی

سانروف برقی

ترمز ای بی اس

تنظیم برقی شیشه ها

رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی

صندلی عقب دارای قابلیت تا شدن

 نکات مثبت خودروی جیلی EC7  

عملکرد خوب در مقایسه با دیگر خودروهای چینی

امکانات مناسب و قابل قبول

ظاهری زیبا و جذاب


معایب خودرو جیلی

 در کابین خودروی صدای موتور می پیچد

ایراد در سیستم صوتی

مشکلات خدمات پس از فروش

این خودروی چینی طبق انتظاراتی که از آن می رفت می توانست به یکی از پرفروش ترین خودروهای کشور ایران تبدیل شود اما از آن جا که با مشکل کمبود قطعات رو به رو است باعث به وجود آمدن بزرگترین نقطه ضعف این خودرو گردید.

نگاه کلی

خودروی جیلی EC7  یکی از خودروهای خوش ساخت و ایمن کشور چین است، که با توجه به امکاناتش از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد. البته لازم به ذکر است با توجه به سال ساخت خودرو و نوع گیربکس خودرو قیمت ها کمی متفاوت هستند. با توجه به این که خودروی جیلی EC7 از طراحی ظاهری مناسب، موتور قدرتمند و در کل از ویژگی های قابل قبولی برخوردار است و در طول گذشت زمان استهلاک کمی داشته، می تواند رضایت مالک خودرو را به دست آورد. در کنار تمام این ویژگی¬های مثبت و قابل قبول شما باید به خدمات پس از فروش خودرو نیز توجه نموده و پیش از خرید این خودرو به دنبال مراکز خدمات پس از فروش باشید. در این صورت شما می توانید با خیالی آسوده خودروی مورد نظرتان را خریداری کرده و تا سالیان سال از آن بهره ببرید.


 ماشین جیلی

ماشین جیلی 


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured