آشنایی با محصول جدید بهمن خودرو هاوال H6
1401/01/30 ساعت 17:32:24

آشنایی با محصول جدید بهمن خودرو هاوال H6

خودرو گریت وال هاوال اچ 6 یکی از محبوب ترین و بهترین خودروهای تولیدی کمپانی گریت وال بوده که با پیشرانه 2 لیتری به عنوان مجهزترین و بهترین خودروهای لوکس دنیا شناخته می شود. این خودرو حداکثر 134 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه و در 4000 دور در دقیقه 186 نیوتن، تولید می کند. خودرو گریت وال هاوال اچ 6 به عنوان شاسی بلند کشور چین توانسته است فروش مناسبی را دارا می باشد البته از نظر فنی و ظاهری نیاز به پیشرفت دارد چرا که به دلیل برخی از نقاط ضعف از پسند اغلب مشتریان و خریداران به دور می باشد.

این خودرو یکی از جدید ترین خودروی تولیدی چینی بوده و از آپشن های رفاهی و امکانات فنی متعددی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید در دنیای پیشرفته امروزه بسیاری از کمپانی ها در صنعت خودروسازی چین با بهره مندی از مدل های چشم گیر و فناوری به روز توانسته اند برتری زیادی را در مقایسه با گذشته به دست آورند. شرکت گریت وال از کارخانه های قدیمی در زمینه تولید بهترین و لوکس ترین خودروهای چینی بوده و برندهای بسیاری در زیرمجموعه خود راه اندازی نموده است که از مهمترین نکات در این خصوص می توان به پیشرفت چشمگیر در زمینه تولید کیفی و کمی خودروهای این شرکت اشاره نمود که با پشتوانه سرمایه گذاری شرکت مادر در حال حاضر به صادرات گسترده در سطح جهانی مشغول می باشد.


معرفی هاوال H6

هاوال یکی از بهترین برندهای این کمپانی معروف چینی بوده و تا به امروز 11 محصول را به بازار عرضه نموده است. این شرکت بزرگ با داشتن 34 سال قدمت اغلب در رتبه هفتم تا دهم بهترین و بزرگترین خودروسازان کشور چین جای خود را به ثبت رسانده است. آمار فروش گریت وال از سال 2017 رو به رشد بوده و بخش عمده صادرات این کمپانی به مالزی، روسیه، شمال آفریقا، برزیل و تایلند انجام می شود که در حال حاضر شاهد عرضه خودرو گریت وال با مدل هاوال اچ 6 می باشیم که با توجه به طراحی بسیار زیبا و کیفیت فنی خوبی که داراست در اولویت انتخاب و خرید مشتریان بسیاری واقع شده است.


 گریت وال هاوال اچ 6

خودرو گریت وال هاوال اچ 6


قیمت هاوال h6

خودرو گریت وال هاوال اچ 6 از پرفروش ترین کراس اوورهای چینی در سال های اخیر بوده و در سال 2017 به عنوان ششمین شاسی بلند پرتقاضا و پرفروش جهان شناخته شده است. این خودرو نسبت به مدل های قبلی هاوال اج از بدنه بزرگتری برخوردار بوده و با ورود به بازار ایران با استقبال گرمی مواجه شده است که به صورت پیش فروش از ماهها قبل عرضه شده و از نظر کیفیت و امکانات در مقایسه با نسل قبلی گریت وال هاوال از کلاس بالاتری برخوردار می باشد.

این خودرو با 3 تیپ بدنه کوپه، اسپرت و استاندارد در جهان عرضه شده که در میان این سه مدل کوپه به گرانترین و لوکس ترین هاوال اچ 6 شناخته شده که شانس بسیار کمی را برای حضور و فروش در کشورمان را دارا می باشد. رنج قیمت خودرو گریت وال هاوال اچ 6 با توجه به کیفیت طراحی بی نظیر و آپشن های متنوع و به روز نسبت به مدل های قبلی این کمپانی تا حدودی گران تر می باشد.

البته در نظر داشته باشید که امکانات لوکس و فناوری استفاده شده در مشخصات فنی این خودرو ارزش هر مبلغ و قیمتی را داراست. خریداران می توانند با انتخاب این خودروی لوکس و به روز یکی از بهترین و شیک ترین شاسی بلندهای چینی را صاحب بوده و از رانندگی و پشت فرمان قرار گرفتن این خودرو نهایت لذت را داشته باشند. این نسخه از اچ 6 جوان پسند بوده و از نمایی بسیار خلاقانه و مدرن برخوردار می باشد. برند هاوال سعی بر آن دارد محصولات لوکس و به روز خود را از جلو پنجره 6 ضلعی به منظور زبان طراحی استفاده و از چراغ های با نمای باریک تر و پایین تر از لبه کاپوت خودرو بهره مند شوند که این استراتژی نمای ظاهری بسیار شیکی را به این نسخه از خودروهای هاوال اچ داده است.

 

معرفی خودرو گریت وال هاوال اچ 6


معرفی خودرو گریت وال هاوال اچ 6


مزایا و معایب هاوال h6

خودرو گریت وال هاوال اچ 6 در طراحی و ساختار ظاهری خود تاکید بسیاری بر خطوط افقی و پهن روی جلو پنجره داشته و از فلز براق کروم در طراحی این بخش استفاده کرده است؛ که این موضوع سبب القای حس لوکس بودن این خودرو به مخاطبان را به دنبال دارد. در جلوپنجره این خودرو لوگوی هاوال به چشم می خورد که به نظر می رسد با زمینه آبی یا قرمز در تیپ های مختلف نمای بهتری نیز خواهد داشت. نمای بسیار ظریف و مناسبی چراغ های جلو و اضلاع جانبی در 6 ضلعی جلو پنجره مشاهده می شود؛ که حالت واحدی را در ایجاد روشنایی اصلی دارا می باشد. طراحی مدرن این خودرو با هماهنگی های موجود بین بخش ها و قطعات استفاده شده در آن بر لوکس و محبوب بودن این خودرو افزوده است. از جمله مهمترین مزیت های خودرو گریت وال هاوال اچ 6 می توان به حجم دهی بسیار عالی کاپوت جلو آن اشاره کرد در این بخش طراحی برجستگی واضحی از ستون تا جلو پنجره و چراغ ها قابل مشاهده می باشد البته در نظر داشته باشید که در سپر خودرو خبری از حجم دهی وجود ندارد و در مقابل آن حفره های مه شکن در فضای خالی آرواره ای در مرکز آن سبب ایجاد حالت اسپرت در ظاهر این خودرو شده است همچنین طراحی درب صندوق خودرو نیز جلوه خاصی به نمای عقب خودرو داده است.

 هاوال h6 2019

معایب خودرو گریت وال هاوال اچ 6


معایب خودرو گریت وال هاوال اچ 6

خودرو گریت وال هاوال اچ 6 در کنار تمامی مزیت ها و ظاهری زیبا یک سری معایب و ایراداتی را دارا می باشد که از جمله این موارد می توان به لوگوی برند هاوال به فونت انگلیسی در نمای عقب خودرو میان چراغ های اصلی اشاره نمود که به ظاهر و زیبایی این بخش لطمه وارد کرده است. استفاده از قطعات پلاستیکی و ارزان قیمت بر روی سپر آن نیز از دیگر معایب خودرو گریت وال هاوال اچ 6 به شمار می رود. همچنین با توجه به بهره مندی از فناوری به روز در طراحی داخلی این سیستم باز هم جای پیشرفت را داشته و برای برخی از مخاطبان و لوکس پسندها پاسخگوی ایده آلی نمی باشد.

 خودرو چینی هاوال h6

گریت وال هاوال اچ 6


سپر جلو هاوال H6

سپر جلو هاوال H6، یکی از قسمت های مهم بدنه آن محسوب می شود. طراحی این سپر جلو متناسب با بدنه بزرگ هاوال H6 انجام شده است. سپر جلو در خودرو هاوال H6، نقش محافظتی دارد و در تصادفات از وارد شدن ضربه به بدنه و قسمت جلو خودرو جلوگیری می کند. سپر جلو هاوال H6، از جنس مواد پلاستیکی و پلیمر می باشد که مقاومت بالایی دارند. این سپر با استفاده از تکنولوژی جدید ساخته شده و در آن بیشتر استانداردها رعایت شده است. همچنین طراحی کلی آن براساس اصول آیرودینامیک می باشد.

سپر جلو هاوال H6 به صورت یکپارچه طراحی شده و رنگ و ظاهر آن کاملاً با بدنه هماهنگ می باشد. بر روی سپر جلو سنسورهای مختلفی نصب می شود که در صورت وارد آمدن ضربه باعث فعال شدن کیسه های هوا در داخل کابین می شوند. این سپر جلو جزو لوازم یدکی هاوال H6 که مربوط به بدنه می باشد محسوب می شود و در بازار داخلی لوازم یدکی به صورت وارداتی وجود دارد. سپرهای هاوال H6 جزو قسمت هایی از بدنه هستند که در معرض آسیب می باشند. اگر این سپر جلو دچار آسیب دیدگی جزئی و خراشیدگی شود قابل ترمیم می باشد ولی اگر دچار شکستگی شود باید آن را تعویض کرد.


سپر عقب هاوال H6

ماهیت کلی سپر عقب نیز همانند سپر جلو می باشد. جنس سپر عقب مانند سپر جلو از مواد پلیمری و پلاستیک فشرده شده که استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربات وارد شده دارد است. سپر عقب هاوال H6 نقش محافظتی از قسمت پشت خودرو دارد و در تصادفاتی که از عقب خودرو انجام می شود از وارد شدن آسیب به بدنه جلوگیری می کند. در سپر عقب هاوال H6 سنسورهای مختلفی نصب می شود که یکی از آن ها شامل سنسور دنده عقب است.

در نسخه های جدید هاوال H6 طراحی سپر عقب تغییر کرده است و به صورت مشکی رنگ می باشد. همچنین بر روی آن یک قسمت مشبک و توری مانند وجود دارد. از ویژگی های سپر عقب هاوال H6 می توان به طراحی آیرودینامیک آن اشاره کرد. همچنین وزن این سپر عقب خیلی سبک است و طراحی جذاب و کاربردی دارد. از نکات مثبتی که درباره سپر عقب هاوال H6 وجود دارد این است که قدرت جذب بالایی در برابر ضربات وارد شده دارد و در صورت برخورد با عابر کمترین آسیب را وارد می کند. سپر عقب جزو انواع سپر خودروهای وارداتی است که در بازار داخلی به فروش می رسد.


کاتالیزور هاوال H6

کاتالیزور هاوال H6، یکی از بخش های سیستم اگزوز خودرو می باشد. وظیفه اصلی این کاتالیزور کنترل گازهایی می باشد که از اگزوز خودرو خارج می شوند. در واقع کاتالیزور گازهای سمی که از موتور خودرو به سمت اگزوز حرکت می کنند را با انجام فرایندهای تصفیه می کند و به گازهای بی خطر تبدیل می کند.  وجود کاتالیزور در همه خودروها اجباری می باشد. کاتالیزور هاوال H6 در اثر عواملی مثل ضربه شدید، آسیب های فیزیکی، گرم شدن زیاد موتور و مشکل داشتن سیستم جرقه خودرو ممکن است دچار آسیب دیدگی شود. 

زمانی که کاتالیزور در خودرو هاوال H6 دچار آسیب دیدگی شود باعث می شود که شتاب خودرو کاهش پیدا کند و یا در هنگام روشن شدن درست استارت نخورد. یکی دیگر از علائمی  که خراب شدن کاتالیزور را نشان می دهد مصرف سوخت بیش از اندازه می باشد. کاتالیزور هاوال H6 دارای یک عمر مشخص است و معمولاً بعد از حدود صد هزار کیلومتر باید تعویض شود. کاتالیروز هاوال H6 جزو قطعات کمیاب این خودرو می باشد. این کاتالیزور را می توانید از سایت اینترنتی لوازم یدکی هاوال H6 خریداری کنید.


امکانات و آپشن های هاوال H6

آپشن ها و تجهیزات قابل قبولی در خودرو هاوال H6 وجود دارد. قابلیت های ایمنی و کنترلی هاوال H6 شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم نیروی ترمزEBD ، سیستم کنترل پایداری خودرو ESP  و سیستم کنترل ترکشن می باشد. همچنین دارای کروز کنترل و تشخیص نقاط کور است.

از دیگر آپشن ها و تجهیزات ایمنی هاوال H6 می توانیم سیستم کمکی پارک خودکار، ایموبلایزر ، کیسه هوای راننده، کیسه هوای کناری، کیسه هوای پرده ای و پیش کشنده کمربند ایمنی اشاره کرد. امکانات و تجهیزات بدنه شامل چراغ روشنایی در روز، فعال شدن خودکار چراغ ها، سنسور پارک جلو و سنسور پارک عقب اشاره کرد.

از امکانات و آپشن های داخلی خودروی هاوال H6 نیز می توان به استارت بدون کلید، سنسور باران، کامپیوتر سفری، قطب نما، دماسنج، آینه وسط الکتروکروماتیک، گرم کن آینه ها، دوربین دنده عقب، سقف سانروف و قفل صندلی کودک اشاره کرد. از امکانات رفاهی دیگری که در خودروی هاوال H6 وجود دارد شامل سیستم تهویه خودکار، گرم کن فرمان، روکش چرمی صندلی ها می باشد.


نگاهی به ویژگی های خاص هاوال H6

هاوال H6، در نسخه های جدید خود توانسته برتری خوبی نسبت به رقبا کسب کند. این خودرو به تجهیزات و امکانات قابل قبولی مجهز است که باعث شده نظر مشتریان را به خود جلب کند. از ویژگی های جدیدی که در این خودرو وجود دارد می توان به سیستم ورود بدون کلید و سیستم دکمه استارت اشاره کرد که مجهز به شناسایی فرکانس رادیویی می باشد. همچنین سیستم ایمنی آن به برنامه پایدار سازی مجهز است که توسط شرکت های آلمانی طراحی شده است.

در مورد بدنه هاوال H6، نیز تغییرات خوبی انجام شده است. بر روی سقف آن باربند آلومینیومی نصب شده که ظاهر جذابی به سقف داده است.  علاوه بر این در آینه بغل هاوال H6 طراحی زیباتری پیدا کرده و به چراغ های راهنما، چراغ خوشامد گویی و سنسور هشدار دهنده نقطه کور مجهز شده است. یک آنتن بال کوسه ایی نیز روی بدنه نصب شده که باعث می شود امواج بدون پارازیت دریافت شوند و همچنین ظاهر اسپرتی برای خودرو ایجاده کرده است. وجود رینگ های 17 اینچی پنج پره نیز توانسته ظاهری شیک و جذابی به نمای جانبی خودرو بدهد.


مشخصات فنی هاوال h6

خودرو گریت وال هاوال اچ 6 با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ طراحی و به فروش می رسد. موتور این خودرو دارای قدرت 195 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور آن 315 نیوتن متر از 2000 دور بر دقیقه می باشد. جعبه دنده 6 سرعته ی اتوماتیک آن از دیگر تجهیزات به کار رفته در ساختار خودرو گریت وال هاوال اچ 6 بوده که از کلاچ دوبل بهره مند می باشد. هم چنین نهایت سرعت آن حدود 190 کیلومتر بر ساعت بوده و از آپشن ها و امکاناتی نظیر موارد زیر برخوردار می باشد:


حجم موتور2378 سی سی
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 1.5 لیتری توربو162 اسب بخار  ، 285 نیوتن متر
حداکثر قدرت 2 لیتری توربو
195 اسب بخار ، 315 نیوتن متر
جعبه دنده
4 سرعته خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
اعلام نشده
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت
حجم باک58 لیتر


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured