با مزدا 6 و ویژگی های بارز آن بیشتر آشنا شوید!
1399/12/19 ساعت 18:12:07

با مزدا 6 و ویژگی های بارز آن بیشتر آشنا شوید!

مزدا 6 جزو جدید‌ترین خودروهای پرچمدار کمپانی مزدا می‌باشد و مدل‌های مختلف آن از سال 2016 میلادی به بازار‌های جهانی عرضه شده‌اند و توانسته‌اند تا فروش مناسبی را کسب کنند. این خودرو در ادامه‌ی سری مزدا 3 تولید شده است و از نظر ظاهری شباهت‌هایی را به آن دارد و بر اساس جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طرّاحی و ساخته شده است. در ادامه قصد داریم تا ضمن معرّفی مزدا 6 و ویژگی‌های بارز آن، اطّلاعاتی را نیز در رابطه با مشخّصات فنّی و امکانات این خودرو به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را با این اتومبیل دوست داشتنی بیشتر آشنا سازیم.

مزدا 6 2020

 

مزدا 6 یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های کمپانی مزدا در جهان است


ویژگی‌های مزدا 6

مدل جدید مزدا 6 نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو همچون مزدا 3 تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است و از نظر طرّاحی به بلوغ رسیده است. چراغ خودرو مزدا 6 شباهت‌هایی را به چراغ‌ جلویی مدل‌های جدید استون مارتین دارد و طرّاحی آن‌ها بطور کامل اصیل و خلّاقانه نمی‌باشد ولی سپر خودرو مزدا 6 از نظر طرّاحی و زیبایی حرف‌های تازه‌ا‌ی را برای گفتن دارد و جلو پنجره‌ی زیبای این اتومبیل موفّق شده است تا نگاه خریداران را به خود درگیر کند. با این حال، شیشه خودرو مزدا 6 از نظر نحوه‌ی تلاقی با کاپوت خودرو و میزان انحنا تفاوتی را با سایر خودروهای اسپرت ندارد و و مورد خاصّی در رابطه با آن دیده نمی‌شود.

این مدل از نمای جانبی نیز بسیار زیبا و تاثیرگذار می‌باشد و رینگ‌های 17 اینچی آن به خوبی با گلگیر خودرو مزدا 6 ترکیب شده‌اند و موجب افزایش زیبایی این اتومبیل از نمای جانبی گردیده‌اند. از طرفی، کشیدگی این خودروی زیبا در حد قابل قبولی می‌باشد و ابعاد مزدا 6 با دقّت و وسواس زیادی انتخاب شده‌اند و این مورد تاثیر بسیار زیادی را بر روی میزان فروش آن در بازار‌های جهانی گذاشته است.

این اتومبیل از نمای پشتی نیز جذّابیت‌های مخصوص به خود را دارد و چراغ‌های عقبی آن از طرّاحی بهتری نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو بهره می‌برند ولی بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که اثری از خلّاقیت در سپر عقبی این خودرو دیده نمی‌شود و این قسمت بسیار ساده و بدون آلایش طرّاحی و ساخته شده است. در کل، مزدا 6 تغییرات ظاهری گسترده‌ای را تجربه کرده است و از نظر زیبایی و جذّابیت یکی از بهترین اتومبیل‌های کمپانی مزدا می‌باشد.

 مزدا 6 2019

این خودرو از نظر ظاهری بهتر از مدل‌های قبلی طرّاحی شده است


طرّاحی و زیبایی فضای کابین مزدا 6:

فضای کابین مزدا 6 از نظر طرّاحی و زیبایی در سطح مناسبی قرار دارد ولی به نظر می‌رسد که کمپانی مزدا همچنان به استفاده از الگوها و طرح‌های قدیمی تاکید دارد و نمی‌خواهد که فضای کابین این سری از تولیدات خود را دگرگون کند. داشبورد و پنل مرکزی این اتومبیل از بهترین مواد اوّلیه ساخته شده‌اند و از عمر مفید و بازده مناسبی برخوردار هستند ولی شکل کلّی آن‌ها دچار تغییر نشده است و بدون توجّه به مدل خودرو نمی‌توان تفاوت‌های آشکاری را میان این قسمت‌ها در مدل‌های مختلف این سری مشاهده کرد. مانیتور مزدا 6 همچون مانیتور مزدا 3 در قسمت بالایی پنل مرکزی خودرو تعبیه شده است و طرّاحی آن از خلّاقیت کافی برای جذب مشتریان برخوردار نیست و بسیار ساده و بدون تزیینات کافی ساخته شده است.

با این حال، زیبایی تنها یکی از جنبه‌های اتومبیل محسوب می‌شود و اجزای تشکیل دهنده‌ی کابین این خودرو از کیفیّت و بازده بسیار مناسبی برخوردار هستند و قطعاً تمامی نیاز‌های شما را پوشش خواهند داد. غربیلک فرمان مزدا 6 از ارگونومی مناسبی بهره می‌برد و کنترل کننده‌های تعدادی از امکانات خودرو با نظم و ترتیب خاصّی بر روی آن تعبیه شده‌اند و صفحه کیلومتر آن از لحاظ طرّاحی و زیبایی فاقد عیب و نقص می‌باشد. همچنین، روکش صندلی‌های این اتومبیل از کیفیّت بسیار بالایی برخوردار است و صندلی‌های این خودرو از نظر راحتی و عمر مفید در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

در کل، فضای کابین مزدا 6 تنها از دید الگوهای استفاده شده در طرّاحی اجزای مختلف کابین کمی از رقبای اصلی خود عقب افتاده است و امکانات و تجهیزات این خودرو یقیناً انتظارات شما را برآورده خواهند کرد و شرایط لازم برای لذّت بردن از رانندگی با این اتومبیل را فراهم خواهند نمود.

 

مزدا 6 2018


فضای کابین مزدا 6 تغییرات بزرگی را تجربه نکرده است


مشخصات مزدا 6

مزدا 6 به یک موتور 2.5 از نوع 4 سیلندر و 16 سوپاپ خطّی مجهّز است که توانایی تولید 187 اسب بخار انرژی در 6000 دور در دقیقه و 252 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد و از نظر قدرت و بازده یکی از بهترین موتور‌های کمپانی مزدا محسوب می‌شود. گیربکس خودرو مزدا 6 از نوع 6 سرعته و اتوماتیک است و تعداد بسیاری از مشکلات گیربکس مدل‌های قبلی این خودرو در آن برطرف شده است و بازده و کارایی آن به میزان قابل توجّهی افزایش یافته است. با این حال، مزدا 6 در سیکل ترکیبی 8.1 لیتر بنزین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند که مقدار قابل توجّهی برای یک خودروی سدان محسوب می‌شود و این مسئله در حالی است که این اتومبیل فاقد توربو شارژر و سوپر شارژر می‌باشد.

شتاب 0 تا 100 مزدا 6 کم‌تر از 10 ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعت این خودرو در حدود 230 کیلومتر می‌باشد و از این نظر خودروی قدرتمند و کارآمدی محسوب می‌شود. همچنین، در ساخت این اتومبیل از ترمز‌های دیسکی و خنک شونده استفاده شده است و سیستم تعلیق محور جلویی و عقبی آن به صورت مستقل هستند که نشانه‌ی خوبی برای خریداران محسوب می‌شود و این خودرو از چسبندگی مناسبی در پیچ‌های تند و سرعت‌های بالا برخوردار خواهد بود و تجربه‌ی متفاوتی را از رانندگی برای شما رقم خواهد زد. در کل، بالا بودن مصرف سوخت موتور مزدا 6 تنها ایراد آن محسوب می‌شود و مشخّصات فنّی این اتومبیل در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و انتظارات شما را برآورده خواهند کرد.

 

قیمت مزدا 6 2019


این اتومبیل از نمای جانبی بسیار زیبا و تاثیرگذار است


امکانات رفاهی و ایمنی مزدا 6:

مزدا 6 با امکانات رفاهی و ایمنی نسبتاً مناسبی به خریداران عرضه می‌شود و امکانات و تجهیزات این خودرو با قیمت آن تناسب دارند. از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این اتومبیل می‌توان به مواردی همچون: فرمان برقی، سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD، ESP، HSA و TCS، کروز کنترل، سیستم تشخیص نقاط کور اتومبیل، ایموبلایزر، سیستم ورود و خروج بدون استفاده از کلید، 6 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سنسور پارک، استارت دکمه‌ای، ترمز دستی برقی، آینه‌ی وسط الکتروکروماتیک، گرم‌کن آینه‌های جانبی، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع و اتوماتیک، نمایشگر مرکزی 8 اینچی، سیستم صوتی مجهّز به 6 عدد بلندگو، امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و فرمان تلسکوپی اشاره کرد که امکانات کاملی برای خودرویی در این بازه‌ی قیمت محسوب می‌شود و مزدا 6 از این نظر بسیار عالی عمل کرده است.

اگرچه نمی‌توان امکانات این خودرو را کاملا جدید و بروز تلقّی کرد ولی امکانات این خودرو با قیمت آن متناسب هستند و شما نمی‌توانید خودرویی با این امکانات را با چنین قیمتی خریداری کنید و مزدا 6 از این لحاظ جزو بهترین اتومبیل‌های اسپرت بازار می‌باشد و فاصله‌ی زیادی را با رقبای خود ایجاد کرده است.

 مشخصات مزدا 6

قیمت مزدا 6 با امکانات آن در تناسب است


قیمت مزدا 6

 مزدا 6 در 5 تیپ مختلف به بازار عرضه شده است که قیمت مدل‌ پایه‌ی آن در حدود 22 هزار دلار می‌باشد و مدل‌های فول آپشن این خودرو با قیمتی در حدود 35 هزار دلار خرید و فروش می‌شوند که رقم بسیار مناسبی برای یک اتومبیل اسپرت و در عین حال زیبا و کاربردی می‌باشد. همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، قیمت این اتومبیل با امکانات و کیفیّت آن متناسب است و امروزه با رقم 22 هزار دلار نمی‌توان اتومبیلی بهتر از خودروهای کره‌ای را خریداری کرد و بالا بودن کیفیّت قطعات و امکانات مزدا 6 باعث شده است تا این مدل با استقبال بی نظیر خریداران مواجه شود و فروش بالایی را در بازار‌های جهانی تجربه نماید.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured