رنو تالیسمان یکی از محبوب‌ترین محصولات کمپانی رنو در ایران
1401/06/16 ساعت 12:12:39

رنو تالیسمان یکی از محبوب‌ترین محصولات کمپانی رنو در ایران

رنو تالیسمان تاکنون با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شده است. این اتومبیل زیبا دارای ویژگی‌های بارز بسیاری است که موجب شده‌اند تا این خودرو از تمامی زوایا کامل و خارق‌العادّه به نظر برسد. در ادامه قصد داریم تا ضمن ارائه‌ی اطّلاعاتی در رابطه با این اتومبیل جذّاب و مشتری پسند، مزایا و معایب اصلی رنو تالیسمان را نیز به شما عزیزان معرّفی نماییم و شما را با ویژگی‌های کلیدی آن آشنا سازیم.

 تالیسمان 2020


رنو تالیسمان یکی از باکیفیّت‌ترین محصولات این کمپانی در ایران است


مزایای رنو تالیسمان

طرّاحی زیبا و چشم‌نواز:

رنو تالیسمان به عنوان یکی از زیبا‌ترین محصولات کمپانی رنو در ایران شناخته می‌شود و کم‌تر اتومبیلی را می‌توان یافت که توانایی رقابت با این خودرو از نظر زیبایی و جذّابیت را داشته باشد. چراغ خودرو رنو تالیسمان از طرّاحی بسیار متفاوتی نسبت به چراغ‌ جلو تالیسمان سایر اتومبیل‌های سدان برخوردار است و استفاده از چراغ‌های LED در کنار چراغ‌های اصلی این خودرو باعث شده است تا زیبایی این قسمت دو چندان شود. سپر خودرو رنو تالیسمان از نظر حجم و طرّاحی یک سر و گردن بالاتر از سپر رقبای اصلی این خودرو است و گلگیر خودرو رنو تالیسمان از طرّاحی منحصر به فردی بهره می‌برد و این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا این اتومبیل به انتخابی مناسب برای کسانی محسوب شود که مایل هستند تا خودرویی تمام عیار را خریداری کنند.

شیشه خودرو رنو تالیسمان دارای یک انحنای شگفت انگیز است و به زیبایی با ستون‌های جلویی و کاپوت ترکیب شده است و این مورد موجب گردیده است تا رنو تالیسمان از نمای روبرویی بسیار زیبا‌تر و بهتر از سایر خودروهای سدان به نظر برسد. ظاهر عضلانی و چشم نواز این خودرو از نمای جانبی بیشتر پدیدار می‌شود و با کمی دقّت می‌توان متوجّه شد که میزان کشیدگی این اتومبیل بیشتر از سایر خودروهای سدان است و این مسئله تاثیر بسیار زیادی را بر روی میزان فروش رنو تالیسمان گذاشته است.

چراغ عقب تالیسمان این خودروی جذّاب تا قسمت میانی درب صندوق عقب کشیده شده‌اند و از نظر طرّاحی، زیبایی و حجم باعث شگفتی علاقه‌مندان به خودروهای سدان شده‌اند و این ویژگی نشان می‌دهد که سازندگان رنو تالیسمان زمان زیادی را صرف ساخت این خودرو کرده‌اند و در این زمینه بسیار موفّق ظاهر شده‌اند. در کل، طرّاحی بیرونی رنو تالیسمان جزو اصلی‌ترین نقاط قوّت آن محسوب می‌شود و عامل اصلی فروش بالای این اتومبیل می‌باشد.

تالیسمان 2019

 

این اتومبیل از نظر طرّاحی ظاهری حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد


مشخصات رنو تالیسمان

موتور خودروهای اروپایی از نظر بازده و کارایی فاصله‌ی زیادی را با موتور خودروهای آسیایی ایجاد کرده‌اند و در سطح بسیار متفاوتی قرار دارند. موتور 1.6 لیتری رنو تالیسمان از نظر قدرت و توان تولیدی جزو بهترین موتور‌هایی است که توسّط کمپانی رنو ساخته شده است و این ویژگی باعث گردیده است تا شتاب اوّلیه این اتومبیل به کم‌تر از 8 ثانیه کاهش یابد و رنو تالیسمان به یکی از سریع‌ترین خودروهای داخل ایران تبدیل شود.

همچنین، استفاده از توربو شارژ برای تقویت سیستم تنفّسی موتور این خودرو موجب شده است تا توان تولیدی این اتومبیل به میزان قابل توجّهی افزایش یابد و خریداران از قدرت و توان موتور رنو تالیسمان بسیار راضی و خشنود باشند. لازم به ذکر است که گیربکس خودرو رنو تالیسمان از نوع 7 سرعته و 2 کلاچه می‌باشد و تعویض دنده با کمک این گیربکس بسیار سریع و نرم انجام می‌شود و وجود چنین ویژگی مهمی برای خودرویی که شتاب اوّلیه آن تنها 7.6 ثانیه است امری ضروری محسوب می‌شود. 


 مصرف سوخت پایین:

 بسیاری از خریداران بر این باور هستند که استفاده از توربوشارژر باعث افزایش مصرف سوخت اتومبیل می‌شود و این ادّعا تا حدود بسیاری صحیح است ولی در رابطه با خودرو رنو تالیسمان اثری از این مورد دیده نمی‌شود و این خودرو در سیکل ترکیبی تنها 5.6 لیتر بنزین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند و از آنجایی که وزن این خودرو بیشتر از سایر اتومبیل‌های هم رده است، مصرف سوخت این خودرو در سطح ایده‌آلی قرار دارد و رنو تالیسمان مشکلی را در این رابطه برای شما ایجاد نخواهد کرد.

همچنین، لازم به ذکر است که این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 اروپا پیروی می‌کند و دوستدار محیط زیست می‌باشد و موتور آن بر اساس جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است.


تالیسمان 2018


ایمنی بسیار بالای رنو تالیسمان در تصادفات رانندگی:


تقریباً تمامی خودروهای کمپانی رنو از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و رنو تالیسمان نیز از این قائده پیروی می‌کند و جزو ایمن‌ترین خودروهای تولید شده در بین سال‌های 2016 تا 2020 محسوب می‌شود. این خودرو موفّق شده است تا در تست‌های ارزیابی ایمنی موسسه‌ی EuroNcap که یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های فعّال در زمینه‌ی بررسی میزان ایمنی خودروها می‌‌باشد 5 ستاره‌ی ایمنی را کسب کند و کسانی که ایمنی خودرو برای آن‌ها در اولویّت قرار دارد می‌توانند با خیالی آسوده و چشمانی بسته برای خرید رنو تالیسمان اقدام کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.این خودرو از استاندارد یورو 5 اروپا پیروی می‌کند...

 

امکانات رفاهی و ایمنی خارق‌العادّه:

رنو تالیسمان در کنار برخورداری از یک کابین زیبا و مشتری پسند، از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار مناسبی بهره می‌برد و از این نظر می‌تواند رضایت کامل خریداران خود را جلب کند. از جمله اصلی‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این اتومبیل می‌توان به مواردی همچون: 6 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD، TCS، ESP، ASR و BAS، سیستم کروز کنترل هوشمند،‌ رادار نقاط کور، رادار تابلو خوان، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیّت تنظیم توسّط مانیتور مرکزی خودرو

سیستم صوتی هوشمند و مجهّز به 13 بلندگو، نمایشگر 8.3 اینچی و لمسی،  امکان تنظیم برقی صندلی‌هایی جلویی خودرو، ماساژور صندلی‌های جلویی، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی برقی و مجهّز به گرمکن و راهنما، سیستم نمایش اطّلاعات خودرو بر روی شیشه خودرو (HUD)،‌ سنسور باران، سقف شیشه‌ای از نوع پانوراما، سیستم شستشوی چراغ‌ها، امکان رانندگی در 3 وضعیت مختلف (ECO، Sport و Comfort)، دوربین 360 درجه، سیستم پارک اتوماتیک خودرو و سنسور پارک اشاره کرد که امکانات بی نظیری برای رنو تالیسمان محسوب می‌شوند و تمامی نیاز‌های خریداران را پوشش خواهند داد. 


 تالیسمان 2017


رنو تالیسمان با امکانات رفاهی و ایمنی بی‌نظیری به خریداران عرضه می‌شود


معایب تالیسمان


خشک بودن سیستم تعلیق رنو تالیسمان:

خودروهای وارداتی سازگاری مناسبی را با جادّه‌های داخل کشور ندارند و رنو تالیسمان نیز از این قضیه مستثنی نیست و سیستم تعلیق آن تناسب خوبی را با مسیر‌های جادّه‌ای ایران ندارد. رانندگی با این اتومبیل حتّی در حالت Comfort برای مسافران عذاب آور است و تقریباً تمامی ارتعاشات و دست انداز‌های جادّه به فضای کابین آن انتقال می‌یابند و این خودرو از نظر عایق بودن در برابر صداهای محیط آنچنان قدرتمند ظاهر نشده است و این گونه مسائل موجب نا امید شدن خریداران گردیده‌اند.


موتور حسّاس و ظریف:

این مورد نیز تنها به خودرو رنو تالیسمان مربوط نمی‌شود و قسمت عمده‌ای از خودروهای وارداتی به بنزین‌ ایرانی واکنش خوبی را نشان نمی‌دهند و موتور آن‌ها پس از مدّتی دچار افت قدرت و بازده می‌شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که همواره از بنزین سوپر برای خودروی خود استفاده نمایید و دائماً از مکمّل‌های سوخت برای تمیز کردن موتور و تقویت آن کمک بگیرید تا در بلند مدّت در این رابطه دچار مشکل نشوید.

رنو تالیسمان

 موتور این اتومبیل به کیفیّت سوخت بسیار حسّاس است


نامناسب بودن ارتفاع سقف خودرو برای سرنشینان عقبی:

اگرچه طرّاحی قوسی شکل سقف رنو تالیسمان موجب شده است تا زیبایی آن به میزان قابل توجّهی افزایش یابد ولی این ویژگی مشکلاتی را نیز به همراه داشته است و سرنشینان عقبی این اتومبیل از نظر موقعیت سر و گردن خود با مشکلاتی مواجه هستند و این پدیده در افرادی که قد آن‌ها بیشتر از 1.8 متر است بیشتر به چشم می‌خورد و می‌تواند این افراد را در مسافرت‌های طولانی خسته و درمانده کند.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured