آشنایی کامل با نقاط ضعف و قوت هایما S7
1401/06/16 ساعت 12:30:36

آشنایی کامل با نقاط ضعف و قوت هایما S7

هایما S7 به عنوان یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های کراس اوور بازار خودروی ایران شناخته می‌شود و تاکنون فروش مناسبی را در بازار‌های داخلی تجربه کرده است. این اتومبیل زیبا و مجهّز همچون سایر مدل‌های پرفروش دارای ویژگی‌های بارز بسیاری است که موجب افزایش استقبال خریداران از این خودروی دوست داشتنی و خارق‌العادّه شده‌اند. در ادامه‌ می‌توانید ضمن آشنایی با مشخّصات فنّی و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، اطّلاعاتی را نیز در رابطه با مزایا و معایب هایما S7 کسب نمایید.

هایما S7

 

هایما S7 یکی از باکیفیّت‌ترین اتومبیل‌های چینی بازار خودروی ایران می‌باشد


ویژگی‌های ظاهری هایما S7:

هایما S7 همچون سایر اتومبیل‌های کراس اوور تولید شده توسّط کمپانی‌های خودروسازی چینی دارای ویژگی‌های ظاهری یکنواختی است و از الگوهای طرّاحی سایر مدل‌های شناخته شده در ساخت آن‌ استفاده شده است. چراغ خودرو هایما S7 شباهت بسیار زیادی را به چراغ خودروهای کراس اوور کره‌ای دارد و خلّاقیت کمی در این قسمت از خودرو دیده می‌شود. با این حال، سپر خودرو هایما S7 از حجم مناسبی برخوردار است و زیبایی نمای روبرویی این اتومبیل را به میزان فراوانی افزایش داده است و این خودرو را به انتخابی مطمئن برای خریداران تبدیل کرده است.

جلو پنجره و شبکه‌ی ورود هوای این اتومبیل زیبا و جذّاب از طرّاحی خلّاقانه‌تری نسبت به مدل قبلی این خودرو برخوردار هستند و با دقّت و ظرافت خوبی ساخته شده‌اند و این ویژگی موجب گردیده است تا نمای جلویی هایما S7 توانایی کسب رضایت خریداران و علاقه‌مندان را داشته باشد. اگرچه شیشه خودرو هایما S7 تفاوت چندانی را با شیشه‌ی سایر اتومبیل‌های کراس اوور ندارد ولی محل تلاقی آن با کاپوت این خودرو به خوبی ساخته شده است و این ویژگی باعث شده است تا حجم کاپوت این خودرو بیشتر نمایان شود. گلگیر خودرو هایما S7 همچون سپر و کاپوت این خودرو از حجم مناسبی برخوردار است و به زیبایی با رینگ‌های اسپرت و زیبای این اتومبیل ترکیب شده است و نمای جانبی آن را زیبا‌تر کرده است.

همچنین، سازندگان و طرّاحان این اتومبیل از برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های مناسبی برای تزئین نمای جانبی این خودرو استفاده کرده‌اند که ویژگی مثبتی برای طرّاحی بیرونی این مدل می‌باشد. در کل، طرّاحی اکثر قسمت‌های بیرونی این اتومبیل خوب و مناسب است ولی کپی بودن بیشتر اجزای تشکیل دهنده‌ی نمای عقبی این خودرو موجب آزار منتقدان شده است و نمی‌توان شباهت بیش از حد این قسمت از هایما S7 به نمای پشتی مدل‌های قدیمی‌تر سانتافه و اسپورتیج را انکار کرد. 

 هایما S7 اتوماتیک


نمای پشتی این اتومبیل شباهت انکار ناپذیری را به نمای پشتی خودروهای کره‌ای دارد


طرّاحی فضای کابین هایما S7:

فضای کابین هایما S7 از طرّاحی مناسب‌تری نسبت به نمای بیرونی این خودرو برخوردار است و استفاده از مواد اوّلیه باکیفیّت در کنار کمک گرفتن از الگوهای مناسب برای ساخت قسمت‌های مختلف فضای کابین این خودرو باعث درگیر شدن نگاه مشتریان به فضای کابین هایما S7 شده است. داشبورد و پنل مرکزی این اتومبیل از طرّاحی قابل قبولی بهره می‌برند و قرار دادن یک مانیتور باکیفیّت در قسمت میانی پنل مرکزی این مدل ایده‌ی خلّاقانه‌ای برای جذب مشتریان می‌باشد. کنترل کننده‌های قسمت‌های مختلف این خودرو با نظم و ترتیب مشخّصی در قسمت میانی پنل مرکزی و داشبورد قرار گرفته‌اند و استفاده از این کنترل کننده‌ها به هیچ عنوان سخت و پیچیده نیست.

همچنین، ارگونومی غربیلک فرمان هایما S7 بسیار مناسب است و راننده با کمک فرمان این خودرو تسلّط کافی را بر روی جادّه خواهد داشت. طرّاحان این اتومبیل امکان کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل این خودرو از طریق کنترل کننده‌های فرمان را فراهم کرده‌اند که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود و این مدل را با سایر خودروهای چینی متمایز کرده است. استفاده از تودوزی‌های چرمی و با طرح چوب در فضای کابین هایما S7 خودنمایی می‌کند و جالب است بدانید که کیفیّت ادوات داخلی این خودرو در سطح بسیار بالایی قرار دارد و خریداران این اتومبیل می‌توانند چندین سال از امکانات این خودرو بدون نگرانی از خرابی آن‌ها استفاده نمایند.

در ادامه لازم است به این نکته توجّه نمایید که در ساخت این اتومبیل از صفحه کیلومتر اسپرت استفاده شده است که موجب زیبایی وصف ناپذیر این خودرو و ارتقاء تجربه‌ی رانندگی با آن شده است و هایما S7 از این نظر بسیار عالی و بی نقص عمل کرده است. در کل، فضای کابین این اتومبیل بهتر از فضای بیرونی آن طرّاحی شده است و قطعاً رضایت خریداران را جلب خواهد کرد.


هایما S7 جدید

 

فضای کابین هایما S7 بسیار زیبا و کاربردی طرّاحی شده است


مشخصات هایما S7

هایما S7 با کمک یک موتور 1.8 لیتری و 4 سیلندر ساخته شده است که توانایی تولید 170 اسب بخار انرژی در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را دارد و به توربو شارژر مجهّز است. گیربکس خودرو هایما S7 از نوع 6 دنده و اتوماتیک است و بر اساس نظر خریداران این خودرو عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته است و سرعت واکنش آن خوب است. حداکثر سرعت این اتومبیل در حدود 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و شرکت ایران خودرو که نمایندگی فروش این اتومبیل در ایران محسوب می‌شود تاکنون اطّلاعات دقیقی را در رابطه با شتاب اوّلیه این مدل در اختیار کارشناسان خودرو قرار نداده است ولی بر اساس مشخّصات موتور هایما S7 می‌توان حدس زد که شتاب 0 تا 100 این خودرو در بهترین حالت در حدود 13 ثانیه خواهد بود و موتور این خودرو توانایی پشتیبانی کامل از وزن 1.5 تنی آن را ندارد.

هایما S7 در سیکل ترکیبی 9.6 لیتر بزنین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند که رقم نسبتاً بالایی برای یک خودروی کراس اوور می‌باشد و دلیل اصلی این موضوع وجود توربو شارژر در این خودرو می‌باشد. در کل، هایما S7 از نظر مشخّصات فنّی جزو خودروهای میان رده تلقّی می‌شود و نمی‌توان عملکرد فوق‌العادّه‌ای را از آن انتظار داشت و علاقه‌مندان به خرید این خودرو بهتر است که به این نکته توجّه کنند.

 خودرو هایما S7

این خودروی کراس اوور با امکانات جانبی مناسبی به خریداران عرضه می‌شود


امکانات رفاهی و ایمنی:

سازندگان هایما S7 در تلاش بوده‌اند تا نقص‌های موتور این خودرو را با اضافه کردن امکانات رفاهی جبران کنند و تا حدودی در این زمینه موفّق بوده‌اند. این اتومبیل به امکانات رفاهی و ایمنی متنوّعی همچون: سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD، ESP، HSA و TCS، 4 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، نمایشگر 7 اینچی، فرمان برقی، ایزوفیکس، تودوزی چرمی، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، سیستم ورود به خودرو بدون استفاده از کلید، سنسور باران، قابلیّت تنظیم فرمان در 4 جهت، امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، سیستم کنترل میزان فشار تایر‌ها و سیستم قطع سیستم سوخت رسانی در هنگام وقوع تصادف مجهّز است که در نوع خود امکانات خوبی برای یک اتومبیل چینی می‌باشند و می‌توانند خریداران هایما S7 را راضی کنند و لوازم یدکی خودرو هایما در Cari4 موجود میباشد

در کل، این اتومبیل از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و امکانات ارائه شده به همراه این خودرو با قیمت آن متناسب هستند و این ویژگی باعث شده است تا علاقه‌مندان به خودروهای کراس اوور با شور و شوق بسیاری برای خرید آن اقدام کنند و از این امکانات و تجهیزات بهره‌مند شوند.

 قیمت هایما S7

هایما S7 انتخاب هوشمندانه‌ای برای استفاده‌های روزمرّه است


 قیمت هایما S7

هایما S7 با قیمت 14500 دلار به بازار‌های جهانی عرضه شده است که قیمت قابل قبولی برای این خودروی زیبا محسوب می‌شود و این رقم بسیار کم‌تر از قیمت تولیدات جدید‌ کمپانی‌های بزرگی همچون کیا و هیوندای می‌باشد و باعث شده است تا دیدگاه خریداران نسبت به این خودرو کمی تغییر کند. اگرچه موتور این اتومبیل آنچنان قدرتمند نیست ولی چنانچه شما به امکانات خودرو بیشتر از قدرت موتور آن اهمیّت می‌دهید، هایما S7 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود زیرا فضای کابین و امکانات این اتومبیل در سطح خوبی قرار دارند و این خودرو قطعاً رضایت شما را بدست خواهد آورد. در کل، لنگه کفش نیز در بیابان غنیمت است و خرید هایما S7 در شرایطی که مدل‌های قدیمی سانتافه با قیمتی بیش از 1.5 میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند تصمیم عاقلانه‌ای می‌باشد.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured