7 کلید اسرار انگیزه لکسوس چیست
1399/12/19 ساعت 17:37:43

7 کلید اسرار انگیزه لکسوس چیست

لکسوس NX اتومبیلی قدرتمند و پربازده محسوب می‌شود و جزو پرفروش‌ترین محصولات کمپانی لکسوس می‌باشد. این خودرو با استفاده از طرّاحی مدرن و بروز خود توانسته است تا توجّه بسیاری از خریداران و علاقه‌مندان به خودروهای کراس اوور را جلب نماید و فروش بسیار بالایی را در بازار‌های جهانی تجربه کند. در ادامه می‌توانید اطّلاعات بیشتری را در رابطه با مشخّصات فنّی و امکانات این خودرو کسب نمایید و با ویژگی‌های بارز لکسوس NX که یکی از جذّاب‌ترین تولیدات کمپانی لکسوس می‌باشد آشنا شوید.


 

لکسوس NX از نظر ظاهری یکی از زیبا‌ترین مدل‌های کمپانی لکسوس می‌باشد


طراحی ظاهری لکسوس NX:

لکسوس NX از نمای ظاهری یکی از زیبا‌ترین اتومبیل‌های کراس اوور بازار محسوب می‌شود و در ساخت قسمت‌های مختلف آن از جزئیّات بی نظیری استفاده شده است. چراغ خودرو لکسوس NX از طرّاحی منحصر به فردی برخوردار است و هیچ شباهتی میان این چراغ‌ها و با چراغ‌های سایر اتومبیل‌های مطرح دیده نمی‌شود و این ویژگی موجب افزایش محبوبیّت این خودرو شده است. سپر خودرو لکسوس NX از مناسبی برخوردار است و استفاده از یک جلو پنجره‌ی بزرگ در ساخت این خودرو موجب ارتقاء آن شده است و مشتریان را مجاب به خرید این خودرو کرده است.

شیشه خودرو لکسوس NX با اندازه‌ی این اتومبیل و طول کاپوت آن سازگار است و دید بسیار مناسبی را از جادّه برای راننده و سرنشین جلویی خودرو فراهم می‌کند. لکسوس NX از نمای جانبی نیز بسیار زیبا و خلّاقانه طرّاحی شده است و قرار گرفتن یک فرورفتگی مثّلثی شکل بر روی درب‌های این خودرو باعث شده است تا این مدل از تمامی زوایا کامل به نظر برسد و نظر مساعد منتقدان خودرو را جلب نماید. با این حال، تفاوتی میان گلگیر خودرو لکسوس NX و گلگیر سایر اتومبیل‌های معتبر و شناخته شده مشاهده نمی‌شود و کمپانی لکسوس از گلگیر‌های معمولی برای ساخت این خودرو استفاده کرده است ولی جالب است بدانید که این مسئله موجب کاهش زیبایی‌های این اتومبیل نشده است زیرا تمامی حواس خریداران به چراغ‌ها و نمای جلویی این خودرو معطوف است و کم‌تر کسی به این مورد توجّه می‌کند. در رابطه با نمای پشتی این خودرو نیز لازم است عنوان نماییم که در ساخت چراغ‌های عقبی لکسوس NX از الگوهای چراغ‌های جلویی این خودرو استفاده شده است و این ویژگی موجب یکپارچه شدن طرّاحی این خودرو شده است و زیبایی آن را به میزان قابل توجّهی افزایش داده است.

 

در ساخت لکسوس NX از جدید‌ترین الگوهای طرّاحی استفاده شده است


طراحی و زیبایی فضای کابین لکسوس NX:

فضای کابین لکسوس NX به زیبایی طرّاحی شده است و کم‌تر منتقدی را می‌توان یافت که بتواند ایراداتی را برای کابین این خودرو عنوان نماید. در ساخت داشبورد و پنل مرکزی این خودرو از چرم طبیعی استفاده شده است و قسمت‌های چرمی کابین به خوبی با سایر قسمت‌های آن ترکیب گردیده‌اند و این ویژگی باعث بوجود آمدن اتومبیلی جذّاب و چشم‌نواز شده است. کمپانی لکسوس قسمت عمده‌ی کنترل کننده‌ها و تجهیزات لکسوس NX را در قسمت میانی پنل این خودرو با نظم خاصّی تعبیه کرده است و لازم به ذکر است که الگوهای استفاده شده در ساخت این قسمت نیز متفاوت با الگوهای بکار رفته در ساخت سایر اتومبیل‌های کراس اوور موجود در بازار می‌باشد و استفاده از طرح‌های منحنی باعث بهبود فضای کابین این خودرو شده است. کمپانی لکسوس به تولید اتومبیل‌های اسپرت و سوپر اسپرت شهرت دارد و به همین دلیل، در ساخت لکسوس NX از فرمان و صفحه کیلومتر اسپرت استفاده کرده است و این ویژگی موجب جذب شدن خریداران به سوی این خودرو شده است.

همچنین، پوشش چرمی صندلی‌های این مدل نیز از کیفیّت بی‌نظیری برخوردار است و از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای افزایش راحتی سرنشینان خودرو کمک گرفته شده است و رنگ‌بندی این صندلی‌ها با رنگ‌های استفاده شده در ساخت داشبورد و پنل مرکزی لکسوس NX هماهنگ می‌باشد و این خودرو از نظر یکی از بهترین مدل‌های کمپانی لکسوس محسوب می‌شود و می‌تواند نظر مساعد خریداران خود را بطور کامل جلب نماید.



 

طرّاحی فضای کابین این خودرو بسیار چشم‌نواز است


مشخصات لکسوس NX

لکسوس NX از نظر مشخّصات فنّی و قدرت موتور یکی از بهترین مدل‌های کلاس کراس اوور محسوب می‌شود و می‌تواند تمامی انتظارات خریداران از این خودرو را برطرف نماید. این اتومبیل به یک موتور 2 لیتری و 4 سیلندر مجهّز است از سیستم توربو شارژر بهره می‌برد و توانایی تولید 235 اسب بخار انرژی در 4800 دور در دقیقه و 350 نیوتن‌متر گشتاور در 1650 دور در دقیقه را دارد و از نظر بازده یکی از بهترین موتور‌های استفاده شده در ساخت محصولات کمپانی لکسوس محسوب می‌شود. گیربکس خودرو لکسوس NX از نوع 6 سرعته و اتوماتیک می‌باشد و شرکت لکسوس شتاب اوّلیه‌ی این خودرو را 7 ثانیه عنوان کرده است که شتاب بسیار مناسبی برای یک خودروی کراس اوور محسوب می‌شود.

اگرچه موتور این اتومبیل از توانایی لازم برای غلبه بر هر نوع شرایطی برخوردار است ولی استفاده از توربو شارژر موجب افزایش مصرف سوخت این خودرو شده است و این مدل به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر 9.8 لیتر بنزین را در سیکل ترکیبی مصرف می‌کند که مقدار قابل توجّهی است و بیشتر از میانگین جهانی مصرف سوخت می‌باشد. در ادامه بهتر است بدانید که لکسوس NX همچون سایر تولیدات کمپانی لکسوس از استاندارد آلایندگی یورو 5 اروپا پیروی می‌کند و از این نظر دوستدار محیط زیست می‌باشد.

برخی از خریداران این خودرو نگران سنگین بودن بیش از حد وزن این مدل هستند و عنوان می‌کنند که ممکن است بازده موتور این خودرو به مرور زمان کاهش یابد و دیگر توانایی کشش وزن 1.8 تنی لکسوس NX را نداشته باشد. در این رابطه باید عنوان نماییم که تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در رابطه با افت قدرت موتور این خودرو گزارش نشده است و مشکلات بوجود آمده در این رابطه برای خریداران خودروهایی همچون سانتافه موجب بد بین شدن خریداران نسبت به لکسوس NX گردیده است. 

 

موتور قدرتمند این اتومبیل توانایی رفع تمامی نیاز‌های شما را دارد


امکانات رفاهی و ایمنی لکسوس NX:

لکسوس NX با امکانات رفاهی و ایمنی بسیار پیشرفته و کاملی به بازار عرضه شده است و از این نظر توانایی رقابت با بهترین خودروهای کارخانه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی را دارد. از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون: سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های جانبی TCS، ASR، ESP و EBD، 8 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشینان، سیستم صوتی هوشمند،‌ بلند‌گو‌های HD به همراه ساب ووفر، سیستم شارژر بی سیم موبایل، سیستم تشخیص نقاط کور خودرو، قابلیّت تنظیم و کنترل سیستم‌های خودرو از طریق موبایل، کروز کنترل به همراه رادار مرکزی، سیستم ورود به خودرو بدون استفاده از کلید، صفحه نمایش 7 اینچی و لمسی، سیستم جمع شدن صندلی‌ها به صورت برقی، قابلیّت تنظیم برقی صندلی راننده در 10 جهت، سقف پانوراما، سیستم گرمکن و سردکن صندلی‌های جلویی خودرو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آینه‌های الکتروکرومیک، دوربین عقب، سیستم پیشگیری از وقوع تصادف، سنسور باران، سنسور نور، سیستمی کمکی برای پارک کردن خودرو، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها و سیستم کمکی در سربالایی  (HSA)اشاره کرد.

همچنین، لازم به ذکر است که امکانات و تجهیزات لکسوس NX از نظر کیفیّت و نیمه‌ی عمر در سطح بسیار بالایی قرار دارند و بر اساس استاندارد‌های جهانی طرّاحی و ساخته شده‌اند و استفاده از آن‌ها به دانش فنّی بالایی در زمینه‌ی خودرو نیاز ندارد. در کل، لکسوس NX از نظر تجهیزات و امکانات یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود و کمپانی لکسوس در انتخاب تجهیزات این خودرو بسیار دقیق عمل کرده است.

 

در ساخت لکسوس NX از جدید‌ترین امکانات و تجهیزات استفاده شده است


امنیت لکسوس NX در تصادفات رانندگی:

وجود امکاناتی همچون 8 عدد کیسه‌ی هوا و سیستم‌های ایمنی مختلف در لکسوس NX باعث شده است تا این مدل بتواند در تست‌های ارزیابی ایمنی موسسه‌ی EuroNcap نمره‌ی کامل (5 ستاره‌ی ایمنی) را کسب کند و از این نظر یکی از ایمن‌ترین خودروهای تولید شده توسّط کمپانی لکسوس می‌باشد و می‌تواند نگرانی‌های شما در رابطه با ایمنی این خودرو را برطرف نماید. 

 

قیمت لکسوس NX 

لکسوس NX خودروی گران قیمتی محسوب می‌شود و کمپانی لکسوس قیمت مدل‌های دیفرانسیل جلوی آن را در سال 2020 در حدود 37745 دلار عنوان نموده است و قیمت مدل‌های دو دیفرانسیل آن در حدود 40 هزار دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که این خودرو در مدل‌های هیبریدی نیز تولید شده است که قیمت مدل‌های پایه‌ی آن در حدود 40 هزار دلار می‌باشد که نسبتاً رقم بالایی برای یک خودروی هیبریدی است. با این حال، به نظر می‌رسد که قیمت این اتومبیل جزو فاکتور‌های اصلی خریداران این خودرو نیست زیرا این مدل فروش بسیار بالایی را در بازار‌های جهانی کسب کرده است و از جایگاه ویژه‌ای در میان خریداران و علاقه‌مندان به خودروهای کراس اوور کمپانی لکسوس برخوردار است.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured