معرفی و بررسی انواع آینه بغل ماشین
1399/12/19 ساعت 18:00:37

معرفی و بررسی انواع آینه بغل ماشین

تاریخچه پیدایش آینه بغل خودرو

آینه ها از دسته لوازم یدکی خودرو بوده که در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام بنا بر نوع کاربرد با یکدیگر متفاوتند. آینه بغل خودرو از تجهیزات اجباری موجود بر یک خودرو می باشد، چرا که برخی نقاط از دید راننده خارج می باشد که به آنها نقاط کور می گویند. اما وجود آینه بغل خودرو موجب می شود تا راننده خودرو دید کافی نسبت به نقاط کور نیز داشته باشد و اینگونه است که احتمال خطر تصادف تا حدودی کاهش می یابد.

در مورد تاریخچه پیدایش این نوع از لوازم یدکی خودرو می توان به علت آن اشاره کرد، چرا که از تولید این محصول هدفی مهم دنبال می شود و آن هم کاهش خطر تصادفات و حوادث احتمالی می باشد. 

سازندگان انواع خودرو جهت حفظ امنیت افراد سواره و پیاده و همچنین کاهش احتمال بروز انواع حادثه به فکر تولید محصولی افتادند تا راننده را از نقاط کور نیز اگاه سازد و اینگونه بود که این وسیله ی کوچک ولی کاربردی به وسیله ی آینه های محدب ساخته شد.

 

آینه بغل ماشین

آینه ها در انواع مختلفی وجود دارند که هرکدام کاربردی متفاوت در زمینه های مختلف دارد، اما در تولید آینه بغل انواع خودرو از آینه های محدب استفاده می شود، چرا که نور را پراکنده کرده و وضوح تصویر را بیشتر می کند. 

اما عدم تمرکز نور موجب غیر واقعی و یا مجازی بودن تصویر می شود که این مسئله مربوط به جمله «اجسام از آنچه که فکر می کنید به شما نزدیک تر است» می باشد که در مباحث بعد در مورد آن توضیح داده خواهد شد.




آینه بغل وسیله و یا نوعی لوازم یدکی خودرو است که در دو طرف انواع خودرو وصل شده و در مدل های مختلفی وجود دارد و انواع آن بنابر مدل خودروها متفاوت می باشد. 

با نصب این وسیله در دو طرف خودرو می توان میدان دید راننده را افزایش داده و احتمال خطر تصادفات جاده ای را کاهش داد. این محصول دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام متناسب با انواع خودرو می باشد. همچنین آینه بغل دارای مزایای بسیاری می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

آینه بغل نیز مانند تمامی لوازم یدکی خودرو موجود در بازار مطابق با پیشرفت علم و فناوری به روز شده و در انواع متفاوت تری تولید می شود. این محصول در ماشین های مدل بالا و گران قیمت به برق خودرو متصل بوده و به صورت برقی و دکمه های تعبیه شده تنظیم می شود. به طور کلی در تاریخ، تولید این محصول نیز دارای تغییر و تحول بوده و پیشرفت بسزایی داشته است.

 

انواع آینه بغل خودرو

معرفی انواع آینه بغل

آینه بغل از وسایل جانبی انواع خودرو بوده و در طرح و اندازه های مختلفی تولید می شوند که متناسب با انواع خودرو می باشد. این وسیله بسیار کاربردی بوده و وجود آن در تمامی خودرو ها الزامی می باشد و در صورت عدم استفاده از آن راننده ی مورد نظر توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه خواهد شد. چرا که استفاده از این وسیله ی کاربردی موجب افزایش میدان دید و امنیت افراد سواره و پیاده بوده و همچنین خطر حوادث احتمالی را نیز کاهش می دهد.

معرفی انواع آینه بغل کار ساده ای نیست، چرا که این نوع از لوازم یدکی خودرو برای هر نوع خودرو در انواع مختلفی طراحی و تولید شده و در بازار عرضه می شوند. این محصول در انواع مختلف خود دارای قابلیت و مزایای متفاوت و منحصر به فردی می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. انواع آینه بغل خودرو در موارد زیر می تواند با یکدیگر متفاوت باشد:

•  شکل

•  اندازه

•  قیمت

•  کیفیت

•  مدرن و یا دستی بودن

•  میزان قابلیت و مزایا 

در میان موارد ذکر شده کیفیت و میزان قابلیت و مزایا از مهم ترین مواردی می باشد که در خرید این نوع از لوازم یدکی خودرو باید در نظر گرفته شود. 

 

لوازم یدکی خودرو

طرح و اندازه ی محصول نیز هر روز متنوع تر از روز قبل بوده و انتخاب آن بستگی به سلیقه ی افراد دارد. آینه خودرو به طور کلی در دو نوع طراحی و تولید می شود و در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو ارائه می شوند که عبارتند از:

1.       آینه های ساده

2.       دستی و یا مکانیکی

این نوع از آینه بغل خودرو همان طور که از نامش معلوم است به صورت دستی تنظیم می شود و دکمه ای جهت تنظیم آن تعبیه نشده است. آینه های دستی نیز خود در دو نوع تولید می شوند:

•       قاب ثابت که قسمت شیشه قابل تنظیم است.

•       شیشه ثابت که قاب آن متحرک می باشد.

•       آینه های مدرن و یا الکترونیکی

آینه های مدرن نوعی از لوازم یدکی خودرو هستند که در تنظیم آنها دست افراد دخالتی نداشته و برای قرار دادن آنها در حالتی مناسب دکمه هایی تعبیه شده است که به وسیله ی برق خودرو کار می کند. 

این نوع از آینه بغل ها که از مهم و کاربردی ترین لوازم یدکی خودرو می باشند دارای سیستم هوشمند و حساس می باشد که جهت تنظیم الکترونیکی و همچنین جلوگیری از یخ زدن آن مورد استفاده می باشد.

از قابلیت این نوع لوازم یدکی خودرو می توان به سنسور قوی و حساس آن اشاره کرد که در زمان احساس خطر هشداری را اعلام کرده و به وسیله ی دکمه توسط کاربر و یا به صورت خودکار تغییر زاویه می دهد. 

آینه های مدرن و یا الکترونیکی به علت قابلیت منحصر به فرد و پیشرفته ای که دارند دارای قیمت بالاتری نسبت به انواع دستی می باشند، اما مقاومت آنها در برابر انواع آسیب این قیمت را مقرون به صرفه می کند. 

این محصول در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو از پر فروش ترین محصولات می باشد.

 



بهترین آینه بغل

10 ویژگی مهم انواع آینه بغل

انواع آینه بغل خودرو محصولی بسیار کاربردی و لازم بوده و از مهم ترین لوازم یدکی خودرو است که موجب کاهش خطر تصادفات رانندگی شده و امنیت را به نسبت افزایش می دهد. این وسیله از ویژگی های بسیاری برخوردار می باشد که در انواع مختلف آن متفاوت می باشد. ویژگی های مهم انواع آینه بغل، این دسته از لوازم یدکی خودرو عبارتند از:

1.  این نوع از لوازم یدکی خودرو میدان دید راننده را افزایش داده و نقاط کور را برای وی قابل مشاهده می کند.

2. استفاده از انواع آینه بغل که از مهم ترین لوازم یدکی خودرو می باشند موجب کاهش احتمال خطر حوادث جاده ای می شود.

3. این محصول کاربردی معمولا دارای کیفیت و کارایی بالا بوده و قیمت آن نیز بسیار مناسب می باشد.

4. انواع آینه بغل قابلیت تولید در دو نوع دستی و مدرن را دارد که هر دو در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در دسترس افراد می باشد.

5. این محصول قابلیت نصب چراغ جهت بهتر شدن دید در شب را دارد.

6. شیشه خودرو مانع مشاهده ی اطراف توسط راننده نشده و این مورد نیز از قابلیت های این نوع از لوازم یدکی خودرو می باشد.

7. این دسته از لوازم یدکی خودرو متناسب با انواع خودرو تولید شده و در طرح های مختلف و به روزی ارائه می گردد تا با تمامی سلیقه ها نیز سازگاری داشته باشد.

موارد ذکر شده تنها چند مورد از ویژگی های این نوع از لوازم یدکی خودرو بوده و از دیگر ویژگی های آن می توان به قابلیت نصب و تعویض آسان، قابلیت تا شدن، کیفیت و مقاومت بالا در برابر انواع ضربه و قابلیت تمیزی و شفافیت به وسیله ی پولیش اشاره کرد. 

 

قابلیت جابجایی آینه بغل

هر کدام از ویژگی های آینه بغل به عنوان مزیت شناخته شده و محبوبیت آن را روز به روز افزایش می دهد.

قابلیت تنظیم انواع آینه بغل از مهم ترین مزایای آن می باشد، چرا که زاویه ی دید در همه ی افراد متفاوت بوده و با وجود این ویژگی مشکل بزرگی قابل حل می باشد.

آینه بغل ماشین از مهم ترین لوازم یدکی خودرو بوده و در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در دسترس همه ی افراد می باشد. 

این وسیله در زمان وقوع نزولات آسمانی مانند برف باران لک شده و کیفیت دید را پایین می آورد که به وسیله ی یک پولیش کاری می توان این مشکل را با کمترین هزینه حل کرد. توجه داشته باشید به دلیل تولید شدن از بهترین مواد اولیه دارای کیفیت و مقاومتی بالا بوده و از عمری طولانی برخوردار می باشد.

نصب این محصول در زمان بروز مشکل و نیاز به تعویض بسیار آسان بوده و حتی خود افراد نیز می توانند تعویض آن را انجام دهند. با امتحان نصب این وسیله سهولت آن را به چشم ببینیم:

1.  باز کردن پوشش درب خودرو از داخل

2.  جدا کردن آینه از ماشین با دقت و بدون ضربه زدن به بدنه ی ماشین

3.  نصب آینه ی جدید به دقت و احتیاط کامل

4.  اگر آینه مدرن است در هنگام اتصال کابل ها دقت کنید و پس از امتحان و اطمینان از عملکرد مناسب آن پوشش درب را از داخل ببندید.

 



قیمت آینه بغل

آنچه از آینه بغل نمی دانید

آینه بغل وسیله ای است که همه ی ما تا حدودی با آن آشنایی داشته و کم و بیش در مورد کاربرد آن اطلاعاتی داریم. اما برای تکمیل این اطلاعات مواردی که باید در این مبحث ذکر می شود. 

آینه بغل وسیله ای کاربردی است که در دو طرف تمامی خودروهای موجود نصب شده و وظیفه ی افزایش میدان دید رانندگان را بر عهده دارند؛ این وسیله در انواع مختلفی طراحی، تولید و عرضه شده و موجب می شود تا راننده ی خودرو قادر به مشاهده ی نقاط کور نیز باشد.

این وسیله در تمامی فروشگاه های لوازم یدکی خودرو یافت می شود، چرا که از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم یدکی خودرو می باشد و عدم وجود آن علاوه بر افزایش احتمال خطر حوادث، موجب جریمه شدن راننده توسط پلیس راهنمایی رانندگی شده و او به عنوان متخلف شناخت می شود. این محصول قابلیت تعمیر و تعویض را به آسان ترین روش داشته و افراد می توانند خود نیز این عمل را انجام دهند.

معمولا لوازم یدکی خودرو دارای ضمانت نامه و گارانتی می باشد که در مورد انواع آینه بغل بستگی به نوع آن دارد. این آینه ها قابلیت تنظیم داشته و از اولین کارهایی است که هنگام سوار شدن در ماشین باید به آن توجه شود. 

 

آینه های بغل خودرو سواری

آینه بغل جز دسته ای از لوازم یدکی خودرو می باشد وجود آن بسیار ضروری می باشد و عدم استفاده از آن مشکلات جبران ناپذیری را در پی دارد.

کاربرد این وسیله در زمانی است که افراد می خواهند باند خود را تغییر داده و یا ماشین خود را پارک کنند. این نوع از لوازم یدکی خودرو در تمامی فروشگاه های مربوطه در دسترس همه افراد بوده و با قیمتی مناسب به افراد ارائه می شود. 

امروزه خرید انواع لوازم یدکی خودرو به دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای افراد ممکن می باشد. این وسیله اغلب در کیفیت بالا تولید شده و فروش آن با قیمتی مناسب صورت می گیرد.

آینه بغل خودرو در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر کدام متناسب با انواع خودرو بوده و از قابلیت های بی شماری برخوردار می باشند. 

قیمت این محصول بنا بر نوع و ویژگی های آن متفاوت بوده و بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود که برخی از آنها عبارتند از:

1.     میزان تولید

2.     میزان تقاضا

3.     کیفیت محصول

4.     دستی و یا مدرن بودن آن

5.     مدل خودرو

6.     کیفیت محصول

7.     چگونگی روش خرید 

 



اجسام در آینه به شما نزدیکتر

چرا اجسام در آینه به شما نزدیکتر هستند؟

همه ی ما جمله « اجسام از آن چیزی که فکر می کنید به شما نزدیکتر هستند» را بر روی این نوع از لوازم یدکی خودرو دیده ایم و حتما عده ای از خود می پرسند:

مفهوم این جمله چیست؟

علت اینکه این جمله بر روی آینه بغل انواع خودرو نوشته میشه چیه؟

مگه میشه که اجسام به ما نزدیک تر از اون چیزی باشد که فکر می کنیم؟

این سوالات و مواردی از این قبیل ممکن است برای افراد بسیاری پیش آمده و ذهن آنان را مشغول کند، به همین علت در مورد این موضوع توضیح بیشتری به شما ارائه خواهیم داد. 

در تولید آینه بغل ماشین از آینه های محدب استفاده می شود و علت استفاده از آینه های محدب یا کوژ در تولید آینه بغل ماشین است که بخش بازتابنده ی آن روبه بیرون بوده و این مسئله موجب عدم تمرکز نور شده و آن را پراکنده می کند.

به علت عدم تمرکز نور در این نوع آینه تصویر همیشه مجازی بوده و تشخیص محل واقعی آنها چندان کار راحتی نیست. 

این نوع آینه ها میدان دید راننده را بالاتر می برد، اما موجب کوچک شدن اجسام در آینه شده و موجب ذکر این جمله می شود. مفهوم این جمله اینگونه می باشد که تصاویر در این نوع آینه ها از اندازه ی واقعی بسیار کوچکتر بوده و فاصله ای که شما می بینید چندان زیاد نیست.

این وسیله را از هر کدام از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو خریداری کنید این جمله را بر روی آن مشاهده خواهید کرد و می توان آن را از ویژگی های این نوع از لوازم یدکی خودرو دانست. 


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured