مزایا و معایب تویوتا کمری را بشناسید تا خرید بهتری داشته باشید
1399/12/19 ساعت 18:15:19

مزایا و معایب تویوتا کمری را بشناسید تا خرید بهتری داشته باشید

تویوتا کمری خودروی محبوب ژاپنی که از آن میتوان به عنوان یکی از خودروهای پر فروش در جهان یاد نمود البته در مدل خودروهای سدان و همچنین تویوتا کمری در بازار ایران بسیار محبوب و پرطرفدار است .


استهلاک تویوتا کمری

 نسل اول تویوتا کمری در سال 1982 در مدل های سدان و هاچ بک  به جهان عرضه شد ، اما در نسل دوم آنربکس سرعت دستی و اتوماتیک استفاده شد که بسیار جلب توجه نمود  و تا امروز هشت نسل از این خودرو تولید شده که البته نسل هشتم این خودرو دارای طراحی و تفاوت های چشمگیری است ازجمله استفاده از پلتفرم TNGA ، مرکز گرانشی پایین ، طراحی ظاهری زیباتر  و اسپرت تر نسبت به نسل های گذشته خود وزن کمتر و همچنین عرضه آن در تیپ های متفاوت که این تفاوت ها سبب شده تا بیشتر مورد پسند نسل جوان قرار گیرد در واقع این طراحی یک انقلاب در نسل های کمری است و البته یکی از بهترین ویژگی آن استفاده از موتورهای مختلف سبب شده تا عملکرد بهتر و همچنین مصرف سوخت پایینتری داشته باشد .

استفاده از قطعات و لوازم یدکی و جانبی با کیفیت با عمر طولانی ، از ویژگی های مهم تویوتا میباشد.

در این مقاله ما به مزایا و معایب تویوتا کمری که موجب خرید میپردازیم تا شما را با این خودرو بیشتر آشنا نماییم:

تویوتا کمری 2008

بهترین مدل تویوتا کمری

تویوتا کمری دارای نکات مثبت و مزایای زیادی است که به اصلی ترین آنها در اینجا میپردازیم:

1.    اولین و مهمترین مزیت این خودرو که سبب میشود مردم آن را برای خود انتخاب کنند برند آن می باشد که یک برند معتبر و بسیار معروف می باشد در واقع میتوان گفت خود این برند برای خودرو یک مزیت محسوب میگردد زیرا به عنوان یک کمپانی مطرح و معتبردر جهان شناخته شده است و خودروهای مدل سدان و کراس اور آن از پرفروشترین خودروها در بازارهای جهانی می باشد.

2.    داشتن نمایندگی های فعال و زیاد در ایران حتی بعد از تحریم ها و محدودیت ها که همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند از مزیت های خوب برای خرید این خودرو میباشد.

3.    بازار خرید و فروشی که برای خودروهای کارکرده این خودرو در ایران وجود دارد و شما میتوانید از نسل پنج و هفت را در مدل ها و تیپ های مختلف در ایران پیدا کنید.

4.    همانطور که قبلا هم اشاره نمودیم استفاده از قطعات و متریال با کیفیت بالا در ساخت این خودرو ، طراحی جادار و بزرگ کابین، سواری بسیار لذت بخش و آرام آن که سبب راحتی و آرامش خاطر سرنشینان است از مزیت های دیگر آن است.

5.    در نسل ها و مدل های مختلف تویوتا کمری دارای گیربکس‌ های دقیق میباشد که بسیار دارای اهمیت است.

6.    این خودرو دارای  کشش بسیار خوب و عالی در شتابگیری اولیه خود دارد

7.    از مزیت های دیگری که میتوانیم به آن اشاره نماییم کابین کاملا  بی‌صدا و هندلینگ بسیار خوب در هنگام رانندگی است و همچنین در جدید ترین نسل خود مصرف بهینه سوخت را باید به مزیت های آن اضافه نمود.

تویوتا کمری جدید

معایب این خودرو چیست:

اکثر خودرو ها تولید شده در جهان همانطور که  مزیت ها و نکات مثبت هستند دارای معایب و نکات ضعفی نیز میباشند در اینجا به معایب تویوتا کمری میپردازیم:

1.    این خودرو قبل از نسل هشتم خود به شدت در طراحی تکراری و کسل کننده بود و این کمی از جذابیت نسل های قبلی این خودرو کم میکند و یکی از ایراداتی است که میتوان به آن گرفت

2.    یکی از معایب این خودرو سیستم صوتی و تصویری آن است که ارتقاء پیدا نکرده و قدیمی میباشد و به اندروید و آیفون متصل نمیگردد که این برای نسل امروز بسیار مهم و نکته ی جذابی میباشد

3.    از معایب دیگر و قابل توجه این خودرو قیمت بالای آن است این خودرو با توجه به آپشن هایی که دارد در مقایسه با ماشین های هم ردیف خود از قیمت بالایی برخوردار است که همین شاید سبب گردد که شما به گزینه های دیگر بیندیشید. و آپشن‎هایی که دارد و همچنین در قیاس با رقبایی که در بازارهای جهانی دارد بسیار بالاتر از حد انتظار است و به نظر می‌رسد بیشتر پول برند خود را از مشتریان دریافت می‌کند.

تویوتا کمری 2021

اما با تمام نکاتی که ذکر شد باید این را در نظر بگیریم که  تویوتا کمری دارای نکات مثبت و مزیت های بسیاری است که آن را تبدیل  به یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان‎های در دنیا کرده است و همین امر سبب شده که در رقابت با خودروهایی همردیف خود مانند مزدا6، کیا اپتیما،آلتیما و غیره بازار پرفروش تری داشته باشد.


مقالات مرتبط

© Copyright 2019 All Rights Reserved

secured